۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۱۵۲۵۶
جاذبه‌های شهرستان بن/

امامزاده محمد روستاي بارده

امامزاده محمد روستای بارده یکی از مهمترین جاذبه‌های مذهبی تفریحی شهرستان بن است.
امامزاده محمد روستاي بارده
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از زنگ خبر ، بقعه متبرکه حضرت امامزاده سيد محمد ابن حمزه (كنيه: ابوالقاسم) در ضلع شرقي روستاي بارده از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختياري، در ۴۸ کيلومتري جنوب غربي شهرکرد ميان دو کوه نسه و برآفتاب، واقع گرديده و با توجه به مناظر بسيار زيبا و دلنواز کوهستاني و چشمه هاي خنک اطراف و آب و هواي مطلوب منطقه، سالانه پذيراي هزاران زائر و گردشگر از نقاط مختلف مي باشد.

مي گويند چون خلفاي عباسي با اولاد و اعقاب ائمه هدي خصومت و دشمني علني داشتند، بعد از شهادت حضرت علي ابن موسي الرضا (ع)، کليه امامزاده ها براي مقابله با دشمنان اسلام و توسعه و گسترش مذهب تشيع با کاروانهاي متعدد و در زمان هاي مختلف رو به ولايتهاي فارس نهادند و بيش از ۵۰۰ سال و اندي خلافت عباسيان، دست آخر خود و يارانشان، هر يک در گوشه اي از خاك ايران به دست دژخيمان شهيد شدند.

در تاريخ آمده سيد محمد(ع) با دو نفر شجاع و دلاور خود به نام هاي شيخ قاسم و شيخ طاهر در جنگ با ملک يوسف فرزند ملک خورشيد در آمدند و امامزاده به درجه رفيع شهادت اجدادي خود نائل گرديد و دو نفر شجاع و دلاور آن حضرت بر اثر جراحات و زخم هاي وارده بر پيکر مطهرشان به کوه هاي مجاور متواري شدند.

پس از چند روز شيخ قاسم و شيخ طاهر با ياري مردم منطقه، پيکر مطهر حضرت امامزاده سيد محمد (ع) را در محل شهادتش در ضلع شرقي روستاي کنوني بارده به خاک سپرده و بقعه و بارگاهي به مرور زمان برگرد مزار آن حضرت ساخته شده که هم اکنون زيارتگاه عاشقان در آن سامان است.

در كنار بارگاه امامزاده سيد محمد بارده و در دره كوه، بيشه زار فرحبشي از درختان سپيدار قرار دارد كه در ايام تعطيل، پذيراي تعداد زيادي از زائران است. مردم محلي در روزهاي خاصي مانند اعياد، شهادت ها و قران ها، در حياط اين امامزاده خوراكي ها و نذري هاي فراوان مي پزند و به همديگر تعارف مي كنند. از اين امامزاده كرامت هاي فراوان ديده شده است.

انتهاي پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۷:۰۰

27 Dec 2019