کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جاذبه‌های شهرستان بن/

امامزاده محمد روستاي بارده

26 خرداد 1393 ساعت 9:41

امامزاده محمد روستای بارده یکی از مهمترین جاذبه‌های مذهبی تفریحی شهرستان بن است.


به گزارش جهان بین نیوز به نقل از زنگ خبر ، بقعه متبرکه حضرت امامزاده سيد محمد ابن حمزه (كنيه: ابوالقاسم) در ضلع شرقي روستاي بارده از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختياري، در ۴۸ کيلومتري جنوب غربي شهرکرد ميان دو کوه نسه و برآفتاب، واقع گرديده و با توجه به مناظر بسيار زيبا و دلنواز کوهستاني و چشمه هاي خنک اطراف و آب و هواي مطلوب منطقه، سالانه پذيراي هزاران زائر و گردشگر از نقاط مختلف مي باشد.

مي گويند چون خلفاي عباسي با اولاد و اعقاب ائمه هدي خصومت و دشمني علني داشتند، بعد از شهادت حضرت علي ابن موسي الرضا (ع)، کليه امامزاده ها براي مقابله با دشمنان اسلام و توسعه و گسترش مذهب تشيع با کاروانهاي متعدد و در زمان هاي مختلف رو به ولايتهاي فارس نهادند و بيش از ۵۰۰ سال و اندي خلافت عباسيان، دست آخر خود و يارانشان، هر يک در گوشه اي از خاك ايران به دست دژخيمان شهيد شدند.

در تاريخ آمده سيد محمد(ع) با دو نفر شجاع و دلاور خود به نام هاي شيخ قاسم و شيخ طاهر در جنگ با ملک يوسف فرزند ملک خورشيد در آمدند و امامزاده به درجه رفيع شهادت اجدادي خود نائل گرديد و دو نفر شجاع و دلاور آن حضرت بر اثر جراحات و زخم هاي وارده بر پيکر مطهرشان به کوه هاي مجاور متواري شدند.

پس از چند روز شيخ قاسم و شيخ طاهر با ياري مردم منطقه، پيکر مطهر حضرت امامزاده سيد محمد (ع) را در محل شهادتش در ضلع شرقي روستاي کنوني بارده به خاک سپرده و بقعه و بارگاهي به مرور زمان برگرد مزار آن حضرت ساخته شده که هم اکنون زيارتگاه عاشقان در آن سامان است.

در كنار بارگاه امامزاده سيد محمد بارده و در دره كوه، بيشه زار فرحبشي از درختان سپيدار قرار دارد كه در ايام تعطيل، پذيراي تعداد زيادي از زائران است. مردم محلي در روزهاي خاصي مانند اعياد، شهادت ها و قران ها، در حياط اين امامزاده خوراكي ها و نذري هاي فراوان مي پزند و به همديگر تعارف مي كنند. از اين امامزاده كرامت هاي فراوان ديده شده است.

انتهاي پیام/


کد مطلب: 15256

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15256/امامزاده-محمد-روستاي-بارده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir