۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۳۳۶۸
ایران گشت/

آبشار آتشگاه لردگان، طولانی‎ترین آبشار مینیاتوری ایران

آبشار آتشگاه لردگان طولانی‎ترین آبشار ایران این روزها میزبان مسافران و گردشگران نوروزی است.
آبشار آتشگاه لردگان، طولانی‎ترین آبشار مینیاتوری ایران
به گزارش جهانبین نیوز، آبشار زیبای لردگان که به آبشار مینیاتوری شهرت دارد یکی از بی‎نظیرترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران به شمار می‌رود.

آبشار آتشگاه لردگان یکی از طولانی‌ترین آبشارهای ایران است که در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

این آبشار با حرکت مواج خود سکوت منطقه را شکسته و بی‌‎بدیل‌‌ترین جلوه‌های طبیعی را در این خطه رقم زده است.

این آبشار در ۴۰ کیلومتری شهر لردگان در دره‌ای روح افزا به طول سه کیلومتر قرار دارد.

باحضور این آبشار قصه پرخروش رود خرسان و آتشگاه لردگان در چهارمحال و بختیاری آغاز می‎شود، خرسان، میان سنگ‎ها و صخره‎های زاگرس به جولان می‎پردازد و این داستان در لردگان به اوج می‎رسد.
مسیر این آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضای سرسبز از انواع درختان و گیاهان جنگلی فراگرفته و شیب زیاد و پستی و بلندی‌های دره، آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد کرده است.

روستا آتشگاه که خاطرات سرداران ایلامی را به یاد می‌آورد در دره‌ای تنگ و زیبا قرار گرفته که در میان دره نهر خروشانی جاری است.

رودخانه خرسان یکی از سرچشمه‎های اصلی رودخانه بزرگ کارون و از ارتفاعات برفگیر دنا و زاگرس مرکزی در جنوب استان اصفهان و شمال کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می‌گیرد و پس از الحاق چندین رود و چشمه دیگر در استان چهارمحال بختیاری وارد استان خوزستان می‌شود.

دره‌‌ای تنگ و زیبا با خصوصیات بکر و طبیعی است که در میان آن، نهر خروشانی جاری است و سنگ‌های آهکی و گچی و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان گنجشک پیرامون آن را فرا گرفته‌ است.

در فاصله‌ ۲۰۰ متری‌ دره‌ هم دو آبشار نسبتا بزرگ‌ خواهید دید که در کنار عناصر زیبای‌ طبیعی‌ مانند دره‌، سبزه‌‌زار و اقلیم‌ مناسب‌، فضای‌ بسیار فرح‌بخشی‌ را برای گذران‌ اوقات‌ فراغت‌ فراهم‌ آورده‌ است.
پیوند عناصر زیبای طبیعی مانند دره، سبزه‌‌زار و اقلیم مناسب فضای جذابی را برای تفرج در این مکان فراهم آورده است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

هنگامی که رود خرسان، از ارتفاعات بلند به پایین سرازیر می شود، صحنه های بدیع و خیال انگیزی را در برابر چشمان بازدید کنندگان قرار می دهد.

مردمان و گردشگرانی که از گرمای خوزستان، خسته شده‎اند به میهمانی این آبشار می‎آیند تا دمی، در این نزاهتگاه، به تفریح بپردازند.

جاده مسیر این آبشار آسفالته است همچنین نشیمن‎گاه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و دسترسی به روستاهای اطراف از امکانات موجود در این آبشار برای پذیرایی از مسافران است.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۱:۲۹

11 Jan 2020