۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۱۳۳۴۷

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

سرپرست اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری از برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه استان همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد.
برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری
حجت‌الاسلام محسن غلامیان در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز با اشاره به ویژه برنامه‌های فرهنگی برای ایام تعطیلات نوروز در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اظهارکرد: طرح آرامش بهاری با برنامه‌‌های مختلف فرهنگی، نمایشگاهی و خدماتی برای مسافران نوروزی و زائران امامزادگان از ۲۸ اسفند در ۳۳ امامزاده آغاز وتا پانزدهم فروردین ماه ادامه می یابد.

وی افزود: عید نوروز که سنت نیک پیشینیان برای ما به یادگار مانده بهانه‌ای برای صله ارحام و ارتباط و نزدیکی افراد با یگدیگر است که مردم ولایی خراسان جنوبی در این رابطه پیشقدم می باشند.

سرپرست اوقاف چهارمحال و بختیاری افزوداین سنت نیک در سال گذشته با حضور گسترده مردم در لحظه تحویل سال در جوار مقدس امامزادگان همراه شدکه نشان دهنده ارادت قلبی مردم استان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

غلامیان افزود: مراسم لحظه تحویل سال نو در۳۳ بقعه متبرکه با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان شهرستانها و استان وقاریان، سخنرانان و مدیحه‌سرایان، و مردم ولایتمدار همراه با زیارت آل یاسین و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جوار امامزادگان آغاز شد.

وی همچنین از برپایی خیمه‌های معرفت با عنوان خیمه‌های آرامش بهاری در جوار ۳ بقعه متبرکه استان خبرداد و گفت: در خیمه‌های معرفت روحانیون آموزش دیده برای پاسخ به شبهات، گفتمان‌های دینی و مشاوره‌ در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می کنند .

آمادگی بقاع و اماکن متبرکه چهارمحال و بختیاری در پذیرائی از مسافران نوروزی

حجت الاسلام والمسلمین محسن غلامیان با اشاره به ایجاد زمینه جذب مسافر به بقاع و اماکن متبرکه، گفت: با آماده‌سازی صورت گرفته مسافران و زائران می‌توانند از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این اماکن استفاده کنند.

وی با تاکید بر ارائه خدمات رسانی مطلوب از سوی خادمان بقاع و امامزادگان تصریح کرد:با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و ورود مسافران به استان لازم است به بهترین نحو پذیرایی و خدمات رسانی صورت گیرد.

وی برحضور مستمر ائمه جماعات در بقاع متبرکه تاکید کرد وافزود: سعی می شود نمازهای واجب به صورت جماعات در مساجد و امامزادگان استان در سه وقت برگزار شود.

سرپرست اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری گفت: بقاع و اماکن متبرکه استان از لحاظ بهداشتی و نظافت همه جانبه که بتواند شأن و جایگاه یک مکان الهی را داشته باشد مورد توجه قرار می گیرد.

غلامیان بیان کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از تاریخ ۲۸ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۳ بقعه متبرکه استان برگزار می‌‌شود.


وی افزود: تهیه هفت‌سین فاطمی و معنوی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه، برنامه‌های فرهنگی در طول طرح نوروزی شامل برگزاری نماز جماعت به صورت مستمر در امام‌زادگان و بقاع متبرکه، راه‌اندازی و فعال کردن دفاتر مشاوره و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی به صورت مستمر از دیگر برنامه‌های این طرح است.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۰:۴۴

21 Jan 2020