۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۳۳۱۷

نوروز چگونه به مسافرت برویم

سفر در نوروز یکی از مهمترین برنامه‌های افراد است که باید در این رابطه آدابی را رعایت کنند.
نوروز چگونه به مسافرت برویم
به گزارش جهانبین نیوز، نوروز در راه است و از یکی دو روز دیگر سفرهای عیدانه آغاز می شود. به گزارش خبرنگار بام ایران خبر؛مردم در تکاپوی انجام آخرین مراحل خانه تکانی، خرید یا انجام امور اداری هستند. سر حسابدارها شلوغ است چرا که حساب های آخر سال را باید ببندند. کار تا ۱۲ شب هم کفاف نمی دهد خلاصه اینکه همه در جنب و جوش هستند.

نشانه جامعه پویا و زنده هم حرکت است و برخلاف بدخواهان خارجی و کج اندیشان داخلی، ایران و ایرانی نه تنها افسرده نیست بلکه همیشه نشان داده که قبراق و پای کار است مثل حماسه دیروز که صف های رای دهندگان فشرده تر از قبل شد.

خانم خانه صبح زود بعد از نماز و آماده کردن صبحانه، فرش سالن آپارتمان کوچکشان را به کمک آقای خا نه و پسر و دخترشان شسته و در حیاط مشترک ساختمان پهن کرده و حالا چهار نفری آمده بودند برای رای دادن هر چند حسرت رای دادن به دل محمدجواد ۱۶ ساله و ریحانه ۱۱ ساله ماند.

● عید و سفر
این طور که از آمار بلیت های فروخته شده و پایانه ها، راه آهن و فرودگاه ها پیداست سفرهای نوروزی از فردا رسما آغاز می شود. آنهایی هم که عزم سفر با خودروی شخصی کرده اند از غروب ۲۸ اسفند به سوی مقاصد خود حرکت می کنند.

سفر یکی از جذاب ترین و خاطره انگیزترین برنامه های نوروزی خانواده ها است. طبیعت جان گرفته، کوهساران شسته شده از برف و باران، آسمان ابری آفتابی، سرودباران بهاری، جاده های خیس که چند کیلومتر قبل و بعد، اثری از بارندگی نیست، شکوفه درختان، غنچه های نیمه باز، عطر مست کننده گلها، خنده و بازی کودکان، شادی بزرگترها و نفس کشیدن بی سرب کلانشهرنشین ها چیزهایی است که در سفر بیشتر حس می شود و بر حواس پنجگانه اثر مثبت می گذارد.

بعضی مسائل اما سفر را پررنج و زحمت و گاه خطرساز می کند. اینکه همه می خواهند از روز اول تا آخر تعطیلات از شهر خارج و داخل شوند راهبندان های سرگیجه آور به وجود می آورد و از شادی سفر می کاهد. مردم درباره مدیریت و برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی ایده های خوبی دارند اگر چه در وادی عمل، با مشکلاتی مواجه می شوند به ویژه آنهایی که باید از وسایل نقلیه عمومی برای سفر استفاده کنند.

‌● تقسیم ایام سفر
یک راننده اتوبوس بین شهری که معتقد است رانندگان وسایل نقلیه سنگین، بهترین کارشناسان حمل و نقل هستند اما مدرک دانشگاهی ندارند درباره تقسیم بندی مسافران بین خودشان می گوید: «اما تعطیلی کارمند ها کمتر از مشاغل آزاد و معلمان است. بنابراین بهتر است کسانی که در طول ۱۴ روز تعطیلی می توانند به سفر بروند هفته دوم تعطیلات را به مسافرت خود اختصاص دهند یا اینکه روزهای دوم فروردین به بعد سفر را آغاز کنند و بازگشت خود را قبل از ۱۲ فروردین قرار دهند.»

میرزایی نژاد می افزاید: «معمولا از ۲-۳ روز مانده به پایان سال تا دوم فروردین در مسیرهای رفت، انبوه مسافران بی بلیت به ترمینال می آیند اما امکان سفر نمی یابند درحالی که از روز دوم به بعد روال مسافرت ها در مسیر رفت به حالت تقریبا عادی درمی آید.»

سخن او را «احمد رضا پور» راننده مسیر شمال که حالا به مقصد مشهد مسافر می برد تکمیل می کند: «کارمندها مجبورند حداکثر تا چهارم- پنجم فروردین به شهرهایشان برگردند تا بر سر کار حاضر شوند. اما مشاغل آزاد و فرهنگیان می توانند تا ۱۳ فروردین در سفر باشند . بنابراین در مسیر برگشت هم بهتر است کسانی که محدودیتی برای استفاده از تعطیلات ندارند بین ۴ تا قبل از ۱۲ فروردین را برای بازگشت درنظر بگیرند. این طوری مسافران تقسیم می شوند و همه می توانند آسوده تر سفر کنند.»

یک افسر راهنمایی و رانندگی هم می گوید: «مردم باید سفر را بین خود تقسیم کنند در جاده ها با یکدیگر همکاری داشته باشند و همانقدر که مراقب خودرو و جان خود هستند مواظب دیگران هم باشند هرچه باشد آنها هم مثل ما انسانند.»

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۰:۱۶

26 Dec 2019