۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۱۳۲۸۲

صله ارحام، دستگیری از فقرا و احترام سالمندان و بزرگان از جنبه‌های مثبت عید نوروز

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرکرد: اسلام یک سری از کارهای خوب و پسندیده نوروز را که جنبه الهی داشت و سعادت بشر در آن بود قبول کرد و به آن جهت شرعی و اسلامی داد و جهات منفی و بدی را که بوی شرک و خرافات و انحرافات می داد را ممنوع ساخت.
صله ارحام، دستگیری از فقرا و احترام سالمندان و بزرگان از جنبه‌های مثبت عید نوروز
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام اسماعیل زمانپور در خصوص اسلام و عید نوروز گفت: علامه مجلسی در کتاب زاد المعاد نقل کرده است که امام جعفر صادق(ع) در فضیلت نوروز به حق خانه کعبه سوگند یاد کرده و عید نوروز را تفسیر و اهمیت آن را بیان نمودند.

وی افزود: در عید نوروز حق تعالی در روز الست از ارواح بندگان پیمان گرفته که او را به یگانگی بپرستند و برای او شریکی قرار ندهند و نوروز اولین روز طلوع آفتاب، اولین روز وزیدن بادها و رویش گیاهان می باشد.

زمانپور تصریح کرد: در این روز جبرئیل به حضرت پیامبر وحی الهی را آورد و بعثت پیامبر از این روز آغاز شد و عید نوروز روز عید غدیرخم روز ولایت امیرالمومنین به امر الهی می باشد و در این روز پیامبر به صحابه امر فرمود که بروند و به امام علی(ع) سلام کنند و بگویند اسلام علیک یا امیرالمومنین.

وی اذعان داشت: عید نوروز روز ظهور حضرت مهدی(عج) و روز رجعت امامان به دنیا خواهد بود و روز انتظار فرج می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرکرد عید نوروز را یکی از آداب و رسوم قبل از اسلام در ایران و برخی از کشورهای دیگر دانست و گفت: اسلام یک سری از کارهای خوب و پسندیده نوروز را که جنبه الهی داشت و سعادت بشر در آن بود قبول کرد و به آن جهت شرعی و اسلامی داد و جهات منفی و بدی را که بوی شرک و خرافات و انحرافات می داد را ممنوع ساخت.

زمانپور افزود: در صدر اسلام ایرانیانی که در مرکز خلافت به سر می بردند طبق سنت ملی خود به این عید پایبند بودند از جمله اینکه چیزی به رسم هدیه نوروزی به حضور امام علی(ع) تقدیم شد حضرت پرسید این چیست عرض کردند یا امیرالمومنین امروز نوروز است فرمود: هر روز را برای ما نوروز سازید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرکرد در خصوص اعمال عید نوروز از نظر امام صادق(ع) تصریح کرد: امام صادق می فرماید: در این روز غسل کن و پاکیزه ترین جامه خود را بپوش و به بهترین بوها خود را خوشبو گردان و در آن روز روزه بدار و بعد از نماز ظهر و عصر چهار رکعت نماز بگذار یعنی هر دو رکعت به یک سلام و در رکعت اول بعد از حمد ده مرتبه سوره انا انزلنا و در رکعت دوم بعد از حمد قل یا ایها الکافرون و در رکعت سوم بعد از حمد ده مرتبه قل هو الله احد و در رکعت چهارم بعد از حمد ده مرتبه قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس بخوان و بعد از نماز سجده شکر به جا بیاور.

زمانپور تاکید کرد: صله ارحام، دستگیری از فقرا و احترام سالمندان و تفقد از ایتام و اصلاح بین برادران دینی و... از جنبه های بسیار مثبت عید نوروز و موارد تأیید و تأکید اسلام است؛ ولی در مقابل بعضی رفت و آمد های عید نوروز منجر به گناه و معصیت می شود، که باید به آنها توجه و از بروز آنها اجتناب کرد، تا ایام عید به گناه آلوده نگردد.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۶:۴۰

30 Dec 2019