۱
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۱۳۱۷۳
ایران گشت/

امامزاده حمزه علی بروجن جاذبه زیارتی سیاحتی چهارمحال و بختیاری

امامزاده حمزه علی بروجن یکی از مهمترین جاذبه‌های زیارتی سیاحتی استان چهارمحال و بختیاری پذیرای گردشگران نوروزی است.
امامزاده حمزه علی بروجن جاذبه زیارتی سیاحتی چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، درفاصله ۴ کیلومتری بلداجی و برفراز کوهی بارگاه متبرک امام زاده حمزه بن علی با فضایی ملکوتی قرار گرفته است که یکی از پررونق ترین جاذبه های مذهبی/تاریخی استان چهارمحال و بختیاری است.

بارگاه امام زاده حمزه بن علی باسابقه چندین قرن به خاطر کرامات، معنویت خاص و فضای جغرافیایی جذاب یکی از اماکن متبرکه منحصر به فرد درسطح استان و کشور است بگونه ای که در تمامی فصول سال از جمله بهار و تابستان هر هفته میعادگاه خیل عظیم زائران و مشتاقانی است که از سراسر کشور در این مکان مقدس گرد هم می آیند.

زندگی نامه :
نسب شریف امامزاده حمزه علی (ع) مدفون در شهر بلداجی (شهرستان بروجن) با پنج واسطه به امام سجاد (ع) منتهی می شود که از قرار ذیل است :

سید حمزه ابوعلی بن محمد ابی الحسن بن حمزه الاکبر بن حسن المکفوف ابی محمد بن الحسن الافطس بن علی الاصغر بن الامام علی بن الحسین السجاد علیه السلام

وی سیدی جلیل القدر، عظیم الشان ، و زیاده با حشمت و بزرگوار بود. او در سال ۲۵٠ هجری قمری در پی ناآرامی های موجود در مدینه وعراق به همراه پدر بزرگوارش سید ابوالحسن محمد بن حمزه به منطقه جبل مهاجرت نمود.

علامه نسابه ابواسماعیل طباطباء از اعلام قرن پنجم هجری ، مهاجرت پدرش را به شهر بروجرد می نویسد. ظاهرا بدان جهت مقر سکونت پدرش در شهر بروجرد بوده که جمع کثیری از پسرعموهای وی قبلا در این شهر سکونت داشته اند از اینرو او بهترین مکان جهت زندگی را در شهر بروجرد برگزید.

سید محمد تا سال ۲۵٦ هجری قمری در قید حیات بود تا اینکه در آخر همین سال بدرود حیات گفت و در شهر بروجرد به خاک سپرده شد. آرامگاه او یکی از مزارات مشهور شهرستان بروجرد است که همه روزه پذیرای مشتاقان اهل بیت علیهم السلام می باشد.

امامزاده سید حمزه علی ، یک برادر به نام حسن و یک خواهر به نام فاطمه دارد که در بروجرد سکونت داشته اند . اکثر بنی اعمام سید حمزه علی از عالمان بزرگ و از مجاهدان سترگ و نقبای شریف و از سالکان و زاهدان عصر خویش بودند که پرچم هدایت را به دوش کشیده و منبع فیوضات اهالی بودند.

ظاهرا سید حمزه علی به خاطر دعوت اهالی بروجن (کنونی) به این منطقه مهاجرت نموده و در پی ناآرامی ها ، آخرالامر در دهه اول قرن چهارم هجری وفات می یابد . در تذکره های محلی چنین آمده است که او با نمایندگان خلیفه وقت پیکار می نماید تا اینکه عاقبت در مکان فعلی شربت شهادت را می نوشد. او سه فرزند به اسامی احمد، علی و حسن داشت که از آنان جمع کثیری به وجود آمده و از بزرگان سادات اهواز و چهارمحال و بختیاری و جبل بوده اند. زیارتگاه وی یکی از مشهورترین زیارتگاه های استان چهامحال و بختیاری است.

امکانات و تسهيلات تفريحی، گردشگری، حمل و نقل، اسکان و ... :
جاده آسفالته، امکانات و تسهیلات رفاهی و اسکان ( زائرسرا و ... )، فضای سبز و طبیعت مناسب و مصفا، بازارچه مجهز، نانوایی پاركينگ، شهربازی و پارک بازی کودکان، سکوهاي نشيمن و ... / ( فاصله تا پمپ بنزين بلداجی : ۶ كيلومتر )

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

زهرا
سلام باید بگم من به این زیارتگاه رفتم خوبه ولی باید بگم اون سالی که من رفتم واقعاً بهداشتی در اونجا وجود نداشت الان رو نمی دونم ولی اون موقع که من رفتم اینقدر اونجا کثیف بود که حدوحساب نداشت . امیدورام که الان خوب شده باشه حتی دستگاه کارت خوان اونجا نبود و ما نتونستیم هیچ سوغاتی از اونجا بیاریم . ولی واقعا باید این طور مکانهای زیارتگاهی رو بهش برسن تا خاطره خوبی تو ذهن زائران باقی بمونه .ممنون .
نمی خوام

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۶:۲۲

27 Dec 2019