۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۳۱۶۰

آش کوفته غذای دلپذیر مردم سامان در شب عید نوروز+طرز پخت

آش کوفته ای؛ غذای مخصوص مردم شهرستان سامان است که خانواده های فامیل در شب عید نوروز به اتفاق همدیگر آن را پخته و میل می کنند.
آش کوفته غذای دلپذیر  مردم سامان در شب عید نوروز+طرز پخت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما پختن آش کوفته مخصوص شب عید نوروز یکی از رسوم جالب مردم شهرستان سامان است. دلایل زیادی برای خاص بودن آن وجود دارد که می توان یکی از دلایل را به خاطر گران بودن مواد اولیه آن و همچنین به دلیل خوشمزه بودن کوفته می باشد که مردم این شهرستان بهترین غذا را در شب عید نوروز تهیه می کنند.

اما طریقه پخت این غذا

مواد اولیه: ۱- گوشت ۲- آلوچه خشک ۳- کشمش (مویز) ۴- برنج ۵- آرد نخودچی ۶- نخود لپه ۷- سرکه ۸- شیره انگور ۹- مغز گردو و ادویه جات

طرز طبخ:

گوشت گوساله یا گاو را در هاون می کوبند تا گوشت از حالت سفتی و لقمه ای به صورت نرم دربیاید. سپس آنرا با آرد نخودچی و نخود لپه پخته و نرم شده و ادویه جات مخلوط می کنند و مشت و مال و ورزش می دهند تا کامل باهم مخلوط شود سپس گوشت را به صورت گرد در می آورند به اندازه مشت یک نفر (به اندازه یک چونه نان) و داخل آن آلوچه خشک، مغز گردو و کشمش به عنوان طعم دهنده های کوفته قرار می دهند. البته باید گوشت های گرد شده به طوری باشد که موقع طبخ از هم نپاشد.

مقداری آب را جوشانده و برنج را درون آب می ریزند تا مقداری بجوشد و به حدی که برنج لعاب بیاندازد در همین هنگام گوشت های گرد شده را درون آب و برنج می اندازند در این موقع شعله اجاق گاز را کمی کرده تا کوفته ها را از هم نپاشاند به مدت طولانی در این وضعیت قرار می دهیم.

در هنگام پختن کوفته سرکه و شیره انگور را به مقدار لازم به آن اضافه می کنند و به مدت ۴ - ۵ ساعت روی شعله اجاق گاز می گذارند تا آش کوفته شب عید آماده شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۶:۰۵

26 Dec 2019