۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۱۲۹۷۸
ایران گشت/

گرداب «بن» از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری

گرداب بن یکی از جاذبه های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که قرار گرفتن گرداب در نزدیکی زیارتگاههای سید بها الدین و بابا پیر احمد، این منطقه را به یکی از پر بازدید ترین مناطق گردشگری این استان تبدیل کرده است.
گرداب «بن» از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، مجتمع تفریحی گرداب بن یکی از مراکز تفریحی و زیبای استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‎رود که در مسیر رودخانه زاینده رود و زیارتگاه های سیدبهاالدین و «بابا پیر احمد» بن قرار گرفته و محل حضور و گذر بسیاری از مهمانان و مسافران است.

گرداب بن یکی از مهم ترین مناطق تفریحی شهرستان بن است که در کنار پارک ملت این شهر واقع شده است.

گرداب بن در ۲۳ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در کنار کوهی واقع شده که از زیر کوه آب بیرون می آید و آب، گردابی تشکیل داده که آب مورد استفاده کشاورزان قرار می گیرد و یک مجتمع تفریحی ایجاد شده که سالانه گردشگران زیادی را از استان های مختلف کشور به این منطقه جذب می کند.

این منطقه به دلیل وجود مراکز گردشگری زیادی همچون امامزاده بارده، امامزاده سید بهاءالدین، رودخانه زاینده رود، چشم اندازهای زیبا و سد های خاکی شیخ شبان و بارده شرایط مناسبی برای گردشگری و گذراندن اوقات فراغت خصوصا در تعطیلات نوروزی فراهم کرده است.

کارشناس کانون های گردشگری میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری بهترین زمان برای سفر به شهرستان بن و گذراندن اوقات فراغت در کنار گرداب این شهر را تعطیلات نوروز تا اواخر فصل پاییز دانست، و گفت: این گرداب سالانه گردشگران و مسافران زیادی را از مناطق گرمسیر و سردسیر کشور جذب می کند.

منصور عزت پناهی با بیان اینکه تمامی زیرساخت های مورد نیاز گردشگران در این منطقه فراهم است، افزود: راه مواصلاتی جاده آسفالته، سرویس بهداشتی، آلاچیق، سکوی نشیمن، پارک و پارکینگ ، از جمله زیرساخت های گرداب بن است.

عزت پناهی با اشاره به پوشش گیاهی این منطقه، اظهارداشت: گون، علف تمشکی، لاله واژگون، سیر کوهی، آویشن، شقایق وحشی و جو وحشی از جمله تنوع پوشش گیاهی این منطقه هستند.

شهردار بن نیز با اشاره به اینکه وسعت گرداب بن بیش از ۳۸ هزار متر مربع است، اظهارداشت: مجتمع گردشگری گرداب بن در سال ۸۹ از طرف هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شده است.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۶:۰۵

1 Jan 2020