۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴
کد مطلب : ۹۰۷۷
به مناسبت هفته دفاع مقدس:

نرمش قهرمانانه يك تاكتيك است نه استراتژي

درشرايط زمان و مكان شايد تاكتيك ها احتمال تغيير داشته باشند اما اين تغيير به معناي كوتاهي و خسته شدن و تسليم نيست بلكه به معناي به هدف رسيدن از راههاي مختلف مثل نرمش قهرمانانه كه خود يك تاكتيك است نه يك استراتژي.
نرمش قهرمانانه  يك تاكتيك است نه استراتژي
به گزارش جهانبین نیوز، به مناسبت هفته دفاع مقدس خدمت یک رزمنده و آزاده دفاع مقدس آن دوران آقاي صمصام اميري رسیدیم، ایشان در صحنه های دفاع مقدس در سال ۱۳۶۶ در جبهه بودند و در ۲۷ فروردين سال ۱۳۶۷ در شهر فاو بر اثر تك دشمن اسير مي شوند و مدت ۳ سال در زندان تكريت عراق اردوگاه ۱۲ اسير مي شوند.

به نظر شما علت گرامي داشت دفاع مقدس چيست؟چرا اين دفاع، مقدس ناميده شد؟

از روزي كه انسانها به وجود آمدند و زندگي طبيعي را شروع كردند هميشه دفاع جاني و مالي وجود داشته است و تمام عواملي كه باعث جنگ مي شود زياده خواهي ها و زورگويي هاي بعضي از جوامع و افراد است. تفاوتي كه جنگ ما همانند جنگ هاي تاريخ اسلام و امامان معصوم(ع) با جنگ های دیگرداشت، در دفاع از ارزشهاي ديني بود. ما شروع كننده نبوديم جنگ ما تنها بر سر سرزمين مان نبود بلكه خواستيم از تفكر و انديشه اسلامي خود هم دفاع كنيم به همين علت مقدس شد. انديشه ناب محمدي(ص) که درمقابل تفکرات ليبرال و سكولار دنیا ظهورکرده وشعار نه شرقي نه غربي مي دهد، که با عمل به این تفکر نماد آن در منش وكردار رزمندگان و عملكرد آنها در جبهه عينيت پيدا كرد و در فيلم هاي دوران دفاع مقدس شاهد هستيم در منش رزمندگان ما اول نماز بعد جنگيدن است. در هر سرزميني كه هستند منطقه جغرافيايي نمي شناسند، زمين و آسمان و خاك نمي شناسند. مثال شهيد متوسليان و شهيد موسويان که نمونه کامل دفاع از انديشه هاي اسلامي هستند و عملکردشان تنها دفاع ازسرزمين نبوده است. براي آنها امريكا و اسرائيل مهم نبود بلكه سرزمين مسلمانان مهم بود بر همين اساس هر كجا جوامع اسلامی نياز به كمك داشته باشد ما از آنها دفاع مي كنيم.

نقش نيروهاي بسيجي و خودجوش مردمي را در اين دفاع چگونه ارزيابي مي كنيد؟

جنگ را مردم اداره كردند و جواناني كه راهي جبهه شدند از تمام اقشار بودند و در طول تاريخ اسلام هم صلح امام حسن(ع) را و هم ايثار و شهادت طلبي امام حسين (ع) را درك كردند و با پشتيباني ديني و وصل به ولايت نقش خود را در هر شغل و پستي كه بودند به خوبي انجام دادند چه كشاورز و چه غيره. اما بيشترين نقش را مردم عادي داشتند چون خود را صاحب انديشه امام (ره)وانقلاب مي دانستند و به رهبري اطمينان كامل داشتند كه حركت و انقلابشان براي خدا بود. اين اطمينان دوطرفه بود و امام(ره) هم بر مردم تكيه كرد و نقش خود را در جنگ ايفا كرد.

بهترين روش براي انتقال ارزش هاي دفاع مقدس به نسل جديد چيست؟

انتقال يافته ها و دست آوردهاي جبهه در طول ۳۰ سال دفاع مقدس به نسل جوان فقط از راه دين است آن هم از طريق تقليد از علماي دين و گرفتن دستورات ديني از راه احكام يعني از این طریق  مي توان جنگ امام حسين(ع) را تفسير كرد و هم صلح امام حسن(ع) را. مثلا با توجه به تهاجم فرهنگي نبايد نسل جوان را رها كنيم بايد به آن ريسمان الهي كه قرآن به آن اشاره كرده است چنك زد تا سقوط نكنيم كه همان عمل كردن به احكام ديني از طريق فقهاي ديني است.

پيام برنامه هاي دفاع مقدس براي آمريكا و سردمداران استكباري چيست؟

دفاع مقدس پيامش در بطنش وجود دارد ما اگر بخواهيم به شرق و غرب دنيا پيام دهيم كه مي خواهيم از نظر جسمي و روحي آزاد باشيم يعني از لحاظ آزادي روحي انجام تكاليف ديني و جسمي يعني امانت دانستن جسم كه در اختيار ماست و ما به عنوان مركبي از جسم استفاده كنيم كه مارا به سر منزل مقصود برساند همانطوري كه شهيد چمران در وصيت نامه اش به پاهاي خود اشاره مي كند "اي پاهاي من مرا تحمل كنيد...." اين پيام روشن است و ما بايد وحدت و يگانگي خود را با دين هماهنگ كنيم چه بكشیم و چه كشته شويم پيروزيم و استكبار اين پيام را به خوبي در طول جنگ از رزمندگان دريافت كرد و اين درس را از مكتب عاشورا گرفته اند و به جهان و استكبار كنوني ثابت كرده اند كه ما نه به كسي ظلم خواهيم كرد و نه از كسي ظلم مي پذيريم كه رهبر معظم انقلاب در هفته هاي گذشته در سخنان خود به اين جمله اشاره كردند.

دفاع مقدس ما بايد براي نسل آينده چگونه رشد كند؟

دفاع ما چون دفاع از انديشه امام (ره) و مقام معظم رهبري و انقلاب است هيچگاه به تاريخ سپرده نمي شود بلكه روزانه تقويت و با اهداف جهاني و منطقه اي رشد مي كند وتا زماني كه لبيك گوي رهبريمان هستيم، دفاع ما هميشه پا برجاست. درشرايط زمان و مكان شايد تاكتيك ها احتمال تغيير داشته باشند اما اين تغيير به معناي كوتاهي و خسته شدن و تسليم نيست بلكه به معناي به هدف رسيدن از راههاي مختلف مثل نرمش قهرمانانه كه خود يك تاكتيك است نه يك استراتژي. ما به دنبال حكومت جهاني هستيم و حكومت جهاني در دنيا بايد به وسيله علماي ديني كه همان مكتب شيعه است به احتزاز درآيد تا به صاحب اصلي خود برسد. پس دفاع مقدس ما هم بايد پربارتر و پررنگ تر از هميشه خود را نشان دهد، و هم بايد براي آينده برنامه داشته باشد زيرا دفاع ما دفاع مقطعي نيست، بلكه دفاع از زمان حضرت آدم(ع) شروع شد و آخرين دستور دهنده و منجي اين دفاع آقا امام زمان(عج) است كه با شرايط زمان و مكان تغيير تاكتيك داده است و اين خود نوعي تدبير است و يك نوع رساندن به سرمنزل مقصود مي باشد.

پيامتان به عنوان يك رزمند ۸ سال دفاع مقدس به مبارزان سوريه چيست؟

پيام اين حقير به عنوان يك رزمنده و آزاده به قوم عرب به خصوص مبارزان سوري اين است كه اگر براي خداوند و براي اسلام دفاع مي كنند بايد به دستورات اسلام ناب عمل كنند و حب و بغض هاي شخصي و قوميتي ديني، سياسي را كنار بگذارند و همانطوري كه در صدر اسلام تا به حال ايفاي نقش كرده اند به خصوص در مقابل استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي مدال افتخار محور مقاومت را بر گردن آويخته اند خود را آماده فداكاري براي اسلام نمايند و در بين تبليغات سوء دشمن به شناخت حقيقي جبهه عرب توجه كنند و آن صراط مستقيم را پيدا كنند. تحت تاثير القائات و شبهه افكني هاي استكبار خارجي و داخلي قرار نگيرند، بدانند اگر براي خدا جهاد كنند پيروز هستند و حق و حقيقت در تاريخ خود را نشان خواهد داد. شايد امروز مظلومانه شهيد شوند ولي مظلوم تر از حضرت علي(ع) كه نيستند. رمز پيروزيشان اقتدا كردن به حضرت علي(ع) و فرزندان ايشان است تا بتوانند جبهه حق را ياري كنند.
مرجع : مشكات برين بام ايران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۵:۴۷

27 Dec 2019