۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۰۶۲۵
یکی از شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین حسینی:

عراقي‌ها با همه داري‌هايشان پذيراي زائران حسيني مي‌شوند/ از پياده‌روي اربعين درس‌هاي بسياري آموختم

یکی از شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: يکي از خاطراتي که در سفر کربلا هميشه برايم تداعي است و مسير زندگيم را حسيني کرد ساده زيستي و بخشندگي کودکان و بزرگان عراقي است که از ساعات اوليه روز به زائران حسين عليه السلام خدمت مي کنند.
عراقي‌ها با همه داري‌هايشان پذيراي زائران حسيني مي‌شوند/ از پياده‌روي اربعين درس‌هاي بسياري آموختم
به گزارش جهانبین نیوز، دوباره اربعين نزديک استT قرار سالانه عاشقان راه حضرت اباعبدالله الحسين (ع) براي شرکت در بزرگ‌ترين راهپيمايي جهان فرا مي‌رسد و قافله دل‌هاي شيداي اباعبدالله به راه افتادند تا قدم در جاده افلاکي نجف به کربلا بگذارند.


گويي امسال رهروان، پرشورتر و بي‌قرارتر از هر سال با سپردن دل به جاده، مسیر قدوم عمه سادات را به لطف اشک، تبرک مي‌کنند تا به کربلاي يار رسند... آن‌ها که قدم به قدم تا حرم مي‌روند از شوق زيارت بي‌قرارند و آن‌ها که جا مي‌مانند گرفتار حسرت جانسوز ديدار. سفر به کربلا آن هم با پاي پياده، حکايت قرن‌ها عاشقي است.

به بهانه ايام عزاداري سالار شهيدان اين‌بار به سراغ روح‌الله انصاري يکي از شرکت‌کنندگان در پياده‌روی اربعيني حسيني رفتيم كه با وجود سفر به كربلا هنوز تشنه زيارت امام حسين (ع) است و امسال هم مثل سال‌های پیش قصد دارد به جمع مسافران و زائراني بپيوندد كه يا سال اول سفرشان به كربلاست يا سال‌هاست كه تجربه سفر به كربلا در ايام اربعين را دارند.

روح‌الله انصاري که مسئول هيئت سيدالشهدا شهر اردل نيز مي‌باشد در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز سخنش را با اين حديث از امام حسين (ع) که فرمودند: «مَنْ اَحَبّنَا كَانَ مِنّا اَهْلَ الْبَيت؛ كسى كه ما را دوست بدارد، از ما اهل بيت است» آغاز کرد و گفت: امسال سومين سالي است که قرعه کار به نام ما زدند تا پا به ‌پاي عاشقان براي اربعين حسيني با خانوده‌ام در کربلا حضور داشته باشم.

انصاري ادامه داد: هميشه آرزويم اين بود که کاش مي‌توانستم يک بار هم که شده با پاي پياده به کربلا بروم و به حضرت سيدالشهدا (ع) عرض ادب کنم.

وی در حالي که بغض گلويش را گرفته و اشک در چشمانش حلقه بسته مي‌گويد: يکي از خاطراتي که در سفر کربلا برایم پیش آمد و همیشه در ذهنم باقی مانده و می‌توانم بگویم مسير زندگيم را حسيني کرد ساده زيستي و بخشندگي کودکان و بزرگان عراقي است که از ساعات اوليه روز به زائران امام حسين عليه السلام خدمت مي کنند، همواره در این مسیر از خودم می‌پرسيم اين چه شور و عشقيست که در نهاد اين مردم افتاده است؟




وي افزود: در مسير پياده روي اربعين حسيني کودکي خردسال ديدم که تمام دارايش جرعه آبي بود که آن را تقديم زائران مي‌کرد يا بعد از طلوع آفتاب جواناني حدود ۲۰ ساله را ديدم که پرچم بدست با سرعت در حرکت بودند گو اينکه در مسابقه‌اي شرکت کرده و جايزه‌اي در پيش دارند، از خود علت اين عجله را سوال کردم و بي‌درنگ پاسخ خويش را يافتم، به خود گفتم ايشان رو به کعبه آزادگان عالم نهاده‌اند، همان آزادمردي که تمامي آزادي‌خواهان عالم از او درس مي‌آموزند.

اين زائر اربعين حسيني بيان کرد: حضور در پياده‌روي اربعين لذتي دارد که بايد آن را تجربه کنيد و شايد اين گام‌هايي که به عشق کربلا برداشته مي‌شوند، تنها کاري باشد که از دست عاشقان امام سوم شيعيان که بسيار مظلومانه به شهادت رسيدند، بر مي‌آيد.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۱:۳۸

27 Dec 2019