۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۳۸۱۱۱
رئيس شوراي اسلامي ناغان:

شانزده سال است باغداران و کشاورزان ناغاني منتظر اجراي طرح پمپاژ آب هستند

رئيس شوراي اسلاغمي شهر ناغان خواستار تسريع اجراي طرح پمپاژ آب از سد سولگان به اراضي باغي و زراعي ناغان شد.
شانزده سال است باغداران و کشاورزان ناغاني منتظر اجراي طرح پمپاژ آب هستند
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار وحيد فرجي گفت: پمپاژ آب از سد سولگان به باغات ناغان ۱۶ سال است که بلاتکليف باقي مانده است و طي همه سال هاي گذشته فقط زمان از دست ما رفته است و به همان اندالزه هزينه اي اجراي پروژه افزاطيش يافته است به طوري که اجراي اين پروژه در حال حاضر به ۵ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

وي افزود: در صورت اجراي طرح و انتقال ـآب به وسيله طرح پمپاژ ناغان ۱۵۰۰هکتار اراضي زراعي و باغي از ذآب بهره مند مي شوند که مي تواند اين مساله هم باعث اشتغال اهالي ناغان در بخش کشاورزي و باغداري و هم توليد محصولات با کيفيت زراعي و باغي شود و در واقع اجراي طرح پمپاژ ناغان تحقق شعار سال ۱۳۹۶است.

رئيس شوراي اسلامي شهر ناغان در ادامه گفت: از اعتبار مورد نياز اجراي پروژه فقط ۱.۳ميليارد تامين شده است و کشاورزان ناغاني نگران عدم تامين مابقي العتبارات مورد نياز اين طرح هستند.

وحيد فرجي گفت: با توجه به مبلغ تخصيص يافته و بر اساس تفاهم شوراي اسلامي شهر ناغان، کشاورزان و شرکت آب منطقه اي و جهاد کشاورزي مقرر شد اين مبلغ جهت خريد تجهيزات مورد نيازپمپاژ اختصاص يابد و پس از خريد تجهيزات حفر کانال هاي مورد نياز از محل پمپاژ تا محل بهره برداري توسط کشاورزان صورت مي گيرد.

رئيس شوراي اسلامي شهر ناغان گفتـ: کشاورزان و باغداران ناغاني خواستار تسريع در انجام پروژه و تخصيص کامل اعتبارات مورد نياز پروژه هستند و اگر اين پروژه تا ابتداي سال آتي به مرحله بهره برداري نرسد با توجه به ميزان بارندگي هاي اخير و خشک شدن سد و در پايين دست تالاب سولگان کشاورزي و باغداري ناغان با بحران روبرو و نابود مي شود.

وي در خصوص هر گونه اعتراض، تحصن يا تجمع در برابر سازمان ها و ادارات دولتي توسط کشاورزان ناغاني اظهار بي اطلاعي کرد و گفت: کشاورزان ناغاني خواسته هاي خود را از مسير قانوني و عاقلانه پيگيري مي کنند.
انتهاي پيام/ ۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۰:۱۶

27 Dec 2019