۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۳۷۰۳۶
رئيس اداره پست شهرستان کيار:

پلاک و کد پستي در آينده به زيرساختي مهم در شهرها و روستاها بدل مي شود

رئيس اداره پست شهرستان کيار گفت: پلاک و کد پستي که اداره پست با همکلاري دهياري ها و شهرداري ها نسبت به تهيه براي اماکن شهري و روستايي اقدام مي نمايد در آينده به عنوان يکي از زيرساخت هاي مهم آن محل به حساب مي آيد.
پلاک و کد پستي در آينده به زيرساختي مهم در شهرها و روستاها بدل مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  کيار بيدار عليرضا رضايي رئيس اداره پست شهرستان کيار درخصوص اهميت و مزيت هاي نصب پلاک هاي پستي گفت: بهنگام سازي، تهيه و نصب پلاک‌هاي پستي که از زير مولفه هاي اقتصاد مقاومتي مي‌باشد در کل کشور که شهرهاي شلمزار و گهرو نيز از اين قاعده مستثني نيستند به عنوان پروژه اي ملي درحال اجرا مي‌باشد.

وی بیان داشت: در راستاي دولت الکترونيک دارا بودن کدملي و کدپستي از ملزومات يک شهروند ايراني مي باشد لذا نبود يکي از آيتم‌هاي فوق باعث خلل در زندگي روزمره انسان در آینده خواهد شد لذا برخي از مواردي را که در زندگي روزمره ما با کد ملي و کدپستي جديد سر و کار دارند را در ادامه حضور شهروندان محترم شهرهاي گهرو و شلمزار و ساکنان محترم شهرستان کيار اعلام مي نمائيم.

رئيس اداره پست شهرستان کيار در خصوص اهميت دريافت پلاک و کد پستي مکان ها در شهرها و روستاهاي شهرستان به نکات زير اشاره کرد:

۱-بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران براساس مصوبه شماره ۴۴۶۲۸/ت۲۱۸۶۱ هيات محترم وزيران درخصوص آئين نامه اجرايي قانون الزام اختصاص شماره ملي و کدپستي براي کليه اتباع ايراني، به منظور ارائه هرگونه خدمات بانکي، بخشنامه اي را به کليه بانکهاي دولتي، خصوصي، شرکت دولتي پست بانک و موسسه اعتباري توسعه ابلاغ کرد که در اين بخش نامه کليه خدمات بانکي اعم از هرگونه دريافت تسهيلات، اخذ دسته چک و... منوط به داشتن کدملي و کدپستي جديد ابلاغ شده مي‌باشد.

۲- وزارت علوم پزشکي جهت ارائه هرگونه خدمات پزشکي در دولت الکترونيک را منوط به ارائه کدملي و کد پستي نموده است.

۳- زندگي و فعاليت اقتصادي در عصر نوين به سرعت و كيفيت بالاي خد مات پستي نيازمند و وابسته است، شركت پست با راه اندازي اين سيستم ازطريق کدهاي پستي اين انتظار و نياز مردم و نيز شركتهاي بازگاني- اقتصادي را براورده ساخته است. ارائه خدمات پستي ازطريق کدهاي پستي اماکن سريع ترين سرويس پستي است كه كليه عمليات پستي ان از لحظه قبول مرسوله تا توزيع در داخل، در كوتاه ترين زمان ممكن انجام مي شود بهبود و سرعت بخشيدن به اين سرويس، مستلزم توجه مشتريان گرامي ميباشد.

۴- باتوجه به اينکه کليه قبوض خدمات زيربنايي يک شهر اعم از آب، برق، گاز، تلفن و... باتوجه به کدهاي پستي اماکن يک شهر به مردم ابلاغ مي‌گردند لذا باتوجه به بهنگام سازي کدهاي پستي اماکن موجود در شهرها براي هريک از اماکن يک کدپستي به همراه پلاک شخصي از طرف اداره پست استانها تعريف و به کليه ادارات ابلاغ گرديده است لذا عدم همکاري در اخذ کدپستي مربوط به هريک از اماکن، موجب خلل در هريک از خدمات رساني هاي فوق خواهد شد که قطعا زندگي روزمره هريک از افراد را تحت تاثير قرارخواهد داد.

۵_روش پيدا کردن نشاني و آدرس افراد با داشتن نام و نام خانوادگي و کد پستي انجام خواهد گرفت.

۶_ کليه خدمات شهري مربوط به شهرداري (اعم از خريد و فروش املاک، تفکيک اراضي، اخذ پايان کار طبق آدرس مندرج در اداره پست و...) از طريق کدپستي صورت خواهد گرفت.

۷_ ثبت معاملات و املاک صرفاً از طريق کدپستي صورت خواهد گرفت.

۸_معاون اول رئيس جمهور با يک ابلاغيه دستگاه هاي اجرايي را مکلف کرد تا در تمامي فعاليتهاي اداري و انتظامي ترتيبي خود کد پستي جديد ابلاغ شده از اداره پست را به عنوان مستند نشاني صاحب کارت ملي قرار دهند. از اين رو شهروندان بايد نسبت به اخذ کدپستي و ثبت نام خود از سايت http://www.sabteahval.ir اقدام کنند درغيراينصورت هرگونه عواقب ناشي از آن به عهده افراد مي باشد.

۹_اخذ کارت پايان خدمت و کليه خدمات انتظامي و قضايي منوط به دارا بودن کدملي و کدپستي جديد ابلاغ شده مي باشد.

رضايي در پايان گفت: موارد ذکر شده برخي از مواردي ميباشد که با دارابودن کدپستي رابطه مستقيمي دارند لذا از کليه مردم فهيم شهرهاي شلمزار و گهرو شلمزار خواهشمنديم با متصديان نصب پلاک همکاري لازم را داشته باشند.

وي يادآور شد باتوجه به اينکه کدپستي اماکن کل شهر شلمزار، مجدد بهنگام سازي شده است احتمال تغيير کدپستي قديمي وجود دارد لذا اخذ کدپستي جديد براي کليه اماکن الزامي است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۲:۴۱

1 Jan 2020