۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۳۵۸۲۱
آزاده دوارن دفاع مقدس در اردل:

ولايت‌پذيري راه سعادت برای مسئولین است

آزاده دوارن دفاع مقدس در اردل گفت: مسئولين قدر مردم را بدانند به آنها خدمت كنند و خود را به ولايت وصل كنند چراکه راه سعادت هر مسئولي از اين طريق است.
ولايت‌پذيري راه سعادت برای مسئولین است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، هر روزي که تاريخ انقلاب اسلامي ورق مي‌خورد و وقايع آن بازخواني و بازگوئي مي‌شود، چيزي جزء ايمان، ايثار، رشادت، آزادگي و امثال آن در ذهنمان نمايان نمي شود. ۲۶ مردادماه يکي از روزهاي مهم تاريخ انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است. روزي که فرزندان غيور اين مرز و بوم با غيرت مثال‌زدني پس از تحمل سال‌ها دوري از ميهن و خانواده خود، صبورانه زير شکنجه‌هاي دردناک تاريک خانه‌هاي دشمن بعثيان ايستادگي نمودند و افتخاري ديگر در تاريخ بلندقامتان ثبت کردند. آري اين روز، سالروز تاريخي بازگشت آزادگان سرافراز به ميهن عزيزمان ايران است. به همين مناسبت با صمصام اميري آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت وگويي انجام داده ايم که در ادامه مي‌خوانيد.

هفت چشمه: آقاي اميري در ابتدا خودتان را براي دوستان مان معرفي کنيد؟

اميري قلعه رشيدي: صمصام اميري قلعه رشيدي هستم از روستاي قلعه رشيد شهرستان اردل عضو سپاه داراي كارشناسي ارشد علوم سياسي استاد دانشگاه سپاه و مربي عقيدتي سياسي، متولد١٣٤٥، آزاده و جانباز، درحال حاضر مسئول نخبگان سپاه استان.

هفت چشمه: درچه سالي و چگونه به جبهه اعزام شديد؟

اميري قلعه رشيدي: در سال ١٣٦٦از طريق سپاه بعد از دوره آموزشي به جبهه اعزام شدم.

هفت چشمه: درچه روزي و چگونه به اسارت عراقي‌ها در آمديد؟

اميري قلعه رشيدي: در تاریخ ۶۷/۱/۲۷ در زمان حمله عراق به شهر فاو بعد از ٣٣ ساعت درگيري توسط تانك هاي تي ٧٢ در نزديكي تاريكي و غروب افتاب به اسارت درآمدم.

هفت چشمه: برخورد دشمنان در زمان اسارت با شما چگونه بود؟

اميري قلعه رشيدي: آنها رفتار بسيار غيرانساني باما انجام دادن و در كتابي كه نوشتم هم اكنون در قسمت حفظ ارزش هاي سپاه موجود است به نام بازمانده گردان امير، ع، در اختيار علاقه مندان و بسيجيان قرار خواهد گرفت.

هفت چشمه: از حس و حال زمان آزادي و بازگشت به ايران برايمان توضيح دهيد؟

اميري قلعه رشيدي: آزادي بسيار دل انگيز بود چراكه باپيروزي سپاه و انقلاب همراه بود و اصلا فكر نمي كرديم كه روزي آزاد خواهيم شد.

هفت چشمه: چه صحبتي با جوانان و خوانندگان داريد؟

اميري قلعه رشيدي: از جوانان انتظار دارم از طريق بحث مسله تقليد امام خود را بشناسند و هميشه كوش به فرمان رهبري در تمام ابعاد زندگي باشند تاسعادتمند شوند مثل شهيد حججي عزيز.

هفت چشمه: چه خواسته اي از مسئولين داريد؟

اميري قلعه رشيدي: قدر مردم را بدانند و به انها خدمت كنند وخود را به ولايت وصل كنند كه راه سعادت ازاين طريق است.

هفت چشمه: آقاي اميري در پايان اگر صبحتي داريد بفرمايئد؟

اميري قلعه رشيدي: خدا را شکرمي کنم که نقش اندکي در دفاع از مرز و بوم کشور عزيزم ايران داشته‌ام، افتخار مي کنم که يک ايراني و سرباز امام خميني ره بوده ام.

لازم به ذکر است برادر صمصام اميري که نامش تا لحظه بازگشت به وطن به عنوان شهيد مفقودالاثر ثبت شده بود، در سن ۱۹ سالگي در طي بازپس گيري فاو به مدت ۳ سال در بند مخوف ترين زندان هاي رژيم بعث بود.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۲:۵۴

30 Dec 2019