۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۳۵۳۶۷
دبير شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کيار:

رعايت حجاب کامل در کيار باعث مباهات است/ حجاب و عفاف همراه با هم باعث کمال مي شوند

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کيار عفاف و حجاب را دو بال کمال و رشد انسان ها عنوان کرد که هرکدام بدون ديگري بي معنا هستند.
رعايت حجاب کامل در کيار باعث مباهات است/ حجاب و عفاف همراه با هم باعث کمال مي شوند
به گزارش جهانبین نیوز، سيد يدالله حسيني در گفتگو با  کيار بيدار گفت: خوشبختانه يکي از شهرستان هاي استان چهارمحال و بختياري که از نظر پوشش و حجاب کامل هيچ گونه مشکل و مساله اي ندارد و در حال حاضر حجاب بانوان به صورت کامل رعايت مي شود و بانوان از دختران نوجوان تا خانم هاي سالخورده از چادر استفاده مي نمايند شهرستان کيار است.

وي افزود: علي رغم اينکه شهرستان کيار از دو بخش مرکزي و ناغان با فرهنگ هايي که در برخي موارد تفاوت هايي با يکديگر دارند اما در نوع پوشش و رعايت اخلاق و اصول اسلامي تابع فرهنگ اصيل اسلامي و ايراني هستند.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان کيار افزود: در حال حاضر اکثر ساکنان شهرها و روستاهاي شهرستان کيار از پوشش معمول و متداول مورد استفاده در اغلب نقاط کشور استفاده مي کنند ولي در برخي نقاط شهرستان هم پوشش محلي و خاص قوم بختياري مورد استفاده است به گونه اي که آقايان از کلاه نمدي، چوغا، پيراهن، شلوار (تمبان)دبيت و گيوه و خانم ها هم از لباس هاي زيبا و فاخر زنان بختياري که گوياي هنر و زيبايي فرهنگ قديمي اين قوم است بهره مي برند.

حسيني در ادامه افزود: هر چند برخي تغيير پوشش در شهرستان کيار را ناشي از پيشرفت تکنولوژي و فرهنگ و اين گونه موارد عنوان مي کنند اما نبايد از اين نکته غافل شويم نفوذ فرهنگي نقش بسزايي در تغيير سبک زندگي مردم داشته است و يکي از نمود هاي تغيير سبک زندگي مردم نوع پوشش آنهاست.

دبير شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کيار در بخشي ديگر از سخنان خود گفت: حجاب يادگار حضرت زهرا سلام الله عليها است و بايد در زمينه حفظ و ترويج فرهنگ حجاب همه اعم از مردم و مسئولين با پيگيري هدف مشخص و هماهنگ اقدامات لازم را انجام دهند.

حسيني گفت: اهميت حفظ حجاب هيچکس بر هيچکس پوشيده و پنهان نيست اما آنچه بايد در کنار حجاب حفظ و حراست شود عفاف است که هم آقايان و هم خانم ها بايد در زمينه عفت و خويشتنداري ايمان و اراده خود را تقويت کنند.

وي افزود: نگاه حرام، خودنمايي، اختلاط زن و مرد و روابط نامتعارف و... ازجمله مسائلي است که اگر در زمينه کنترل آن اقدامي نشود حتي داشتن حجاب هم مشکلي را حل نمي کند و بايد عفاف و حجاب در کنار يکديگر و به عنوان دوبال پرواز در کنار يکديگر قرار گيرند و هرکدام بدون ديگري نمي تواند باعث کمال شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۵۱:۳۰

29 Dec 2019