۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۳۲۰۴۷
گفنگوي اختصاصي با مديرکل آموزش و پژوهش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور/

مديريت در دانشگاه ها سياست زده شده است/ دانشجو بايد سياسي باشد اما سياست زده نشود

مديرکل آموزش و پژوهش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور گفت: وقتي مديريت در دانشگاه سياست زده شد با اون سياست مافوقي که بر اساس اون چينش مديريتي صورت گرفته با اون ميخواهد هماهنگ شود.
مديريت در دانشگاه ها سياست زده شده است/ دانشجو بايد سياسي باشد اما سياست زده نشود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسين کاشاني پور، مديرکل آموزش و پژوهش شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي کشور و رئيس ستاد مرکزي يوم الله ۱۳ آبان در گفتگوي اختصاصي با پايگاه خبري تحليلي منطقه آزاد به مناسبت روز دانشجو گفت: تلاش علمي بايد توأمان با نشاط اجتماعي و مطالبه گري باشد، اساس دانشگاه علم است و انتظاري که از وجود دانشگاه هست در کشور براي اينست که کشور را پيش ببرد و جلو بيندازد، عقب افتادگي ها را جبران کند، بحث جنبش نرم افزاري، توليد علم، مباني خودمان مبتني بر تحقق تمدن بزرگ اسلامي اينها همه خواسته هاي به جا از دانشگاه است ولي کنارش هم دانشجويي که به شدت عدالتخواه است، دانشجويي که بشدت آرمان خواه است، دانشجويي که به شدت از ظلم ابراز تنفر و بيزاري مي کند، به شدت با وابستگي کشور مخالفت کند، حاضر در صحنه باشد، رصد کننده شرايط کشور باشد، يا هرجايي که هر حرکتي که مي خواهد منجر به وابستگي بشود، آن جا را هشدار بدهد و زنگ هاي خبر را به صدا در بياورد.

وي در ادامه اظهار داشت: وقتي مديريت در دانشگاه سياست زده شد با اون سياست مافوقي که بر اساس اون چينش مديريتي صورت گرفته با اون مي خواهد هماهنگ شود و خود به خود فضا را براي آزادي و تحرک و نشاط محدود ميکند، يه موقعي حضرت آقا فرمودند: خدا لعنت کند کساني رو که نمي خواهند دانشجو سياسي باشد.

دانشجو بايد سياسي باشد منتها نه اينکه سياست زده باشد، سياسي کار باشد، بايد در واقع دانش سياسي داشته باشد، تحليل داشته باشد و اين تحليل و دانش سياسي را با پايگاه و خواستگاه دانشجويي با ويژگي هاي آرمان خواهي و حق طلبي و عدالت طلبي دنبال بکند و به خاطر اينکه نگران ميز و تخت و تاج نيست ميتواند بيانگر صريح حق باشد، يعني انقلابي به معناي واقعي باشد.

کاشاني پور افزود: وقتي فضا سياسي مي شود بسياري از سخنراني ها در دانشگاه ها لغو مي شوند، فقط با ملاحظات سياسي؛ در صورتيکه ما مناط و ملاکمون انقلاب است، مباني نظام است. اينهايي که سخنراني هايشان لغو مي شود به مراتب به مباني نظام نزديکترند و آن هايي که اجازه پيدا مي کنند بعضاً فاصله هاي قابل توجهي دارند؛ اين سياست زدگي است.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۱:۴۳

31 Dec 2019