۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۳۲۰۴۱
آسیب شناسی جنبش دانشجوئی در گفتگو با یکی از دبیران اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد

جنبش دانشجویی، حق گو و حق جو

یکی از اصلی ترین علل افول جنبش دانشجویی حزب گرایی و وابستگی به جریانات سیاسی است که نقطه عطف این افول را می توان در دوران دوم خرداد دانست.
جنبش دانشجویی، حق گو و حق جو
سید محمدجواد موسوی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد پیرامون آسیب شناسی جریان دانشجوئی در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: قدمت جنبش دانشجویی به قدمت دانشگاه است، هدف اصلی جنبش دانشجویی از ابتدا تاکنون حل معضلات و مشکلات جامعه خود بوده است.

وی با اشاره به آسیب های این روزهای جنبش دانشجوئی ادامه داد: جنبش دانشجویی همواره در طول تاریخ با فراز و فرودهایی همراه بوده و جنبش دانشجویی به دلیل آرمان خواهی و عدالت طلبی همواره به دنبال جریان سازی و احقاق حق بوده است.

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: اما این جنبش و جریان به دلیل نداشتن دکترین قوی و هدفمند در مسیر خود دچار آسیب های بسیار زیادی می شود و جنبش دانشجویی همواره به دنبال مطالبه گری در مباحث سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بوده است این نوع مطالبه گری تحت تاثیر عواطف و احساسات و نیزجو حاکم بر دانشگاه ها بوده است.

وی با اشاره به سوءاستفاده هایی که از جنبش دانشجوئی می شود گفت: جریان سیاسی حاکم بر دانشگاه به نوعی می خواهد جنبش دانشجویی را در جهت امیال خود به کار گیرد.

موسوی اضافه کرد: یکی از اصلی ترین علل افول جنبش دانشجویی حزب گرایی و وابستگی به جریانات سیاسی است که نقطه عطف این افول را می توان در دوران دوم خرداد دانست.

دبیر اسبق انجمن اسلامی مستقل با اشاره به فعالیت های تشکل های دانشجوئی خاطر نشان کرد: البته جنبش دانشجویی در این زمان تحرک خوبی داشت اما نه در جهت آرمانگرایی و عدالت طلبی بلکه در راستای تحقق اهداف جریان دوم خرداد که این امر باعث انشقاق و انحراف در جنبش دانشجویی شده و تا کنون نیز خسارت این انحراف جبران نگشته است، یکی دیگر از آسیب های جنبش دانشجویی متدین می توان به تعدد جریانات در دانشگاه ها که همگی دارای یک عقیده سیاسی هستند نام برد.

وی گفت: در بعضی مواقع و موارد تعدد جریانات مفید به فایده است اما در اکثر مواقع این تعدد جریان باعث نوعی خود درگیری و انحراف از هدف اصلی می شود.

موسوی با اشاره به نقش احزاب در منحرف ساختن جریان دانشجوئی است گفت: متاسفانه جریانات دانشجویی که اخیرا در دانشگاه ها شکل گرفته اند که اکثرا از حمایت همه جانبه احزاب ساسی نیز برخوردارند به نوعی عروسک خیمه شب بازی احزاب شده اند و فقط خواسته ها و امیال و اهداف احزاب را پیگیری می کنند و عملا از خود هیچ گونه اختیاری ندارند و حتی متاسفانه از مطالبات و آرمان هایی دانشجویی سوءاستفاده می کنند و انهارا ابزاری برای اهداف خود و احزاب خود می کنند.که البته با گذشت زمان و ازمون و خطایی که در جنبش دانشجویی در حال انجام است باعث چکش کاری و دیدن هرچه بهتر نقاط ضعف و قوت جنبش دانشجویی خواهد شد.

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۴:۱۳

29 Dec 2019