۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۳۲۰۲۸
مسئول اسبق بسیج دانشجوئی دانشگاه شهرکرد:

جنبش دانشجوئی متولی اصلی مطالبات استان است

مسئول اسبق بسیج دانشجوئی دانشگاه شهرکرد گفت: باید سطح دیدگاه ها و مطالبات جنبش دانشجویی در متناسب با این موارد و سایر مسائل اصلی کشور و استان باشد، ولی متاسفانه به نظر می رسد ما با این سطح فاصله زیادی داریم. شاید درگیر شدن در کارهای اجرایی روزمره که علیرغم اهمیت ولی نسبت به مسائل فوق فرعی محسووب می شوند یکی از علل این مشکل باشد. ولی خلاهای دیگری نیز ایجاد مانع میکند که مجال پرداختن به آن در این وجیزه نیست.رسیدن به آن نقطه دور از دسترس نیست و موجب اتفاقات مبارک در فضای جامعه خواهد شد
جنبش دانشجوئی متولی اصلی مطالبات استان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ در آستانه ۱۶ آذر با علی شریفی یکی از مسئول اسبق بسیج دانشجوئی دانشگاه شهرکرد پیرامون رسالت های تشکل دانشجوئی و آسیب شناسی جنبش دانشجوئی به گفتگو نشستیم:

علی شریفی یکی از مسولان اسبق بسیج دانشجوئی دانشگاه شهرکرد با اشاره به رسالت اصلی دانشجو در اصلاح و ایجاد تحول در جامعه اظهار کرد: "دانشگاه مبدا همه تحولات است، اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح می شود"، شاید همین دو جمله از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بیان اهمیت دانشگاه برای ما کافی باشد و می توانیم حساسیت کار در این خاکریز مهم جبهه جنگ نرم را به همین استناد بیان کنیم. اما قطعا در این فضا، رسالت اصلی برای ایجاد تحول و اصلاح جامعه به سمت اهداف والای نظام بر عهده ی جنبش دانشجویی به عنوان پیش قراولان این عرصه است.

وی با اشاره به حوادث ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و شهادت ۳ تن از دانشجویان گفت: از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ که سه دانشجوی ما خون خود را برای مبارزه با آمریکا به عنوان نماد استکبار جهانی تقدیم کردند تا رشادت های دانشجویان در انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی و جنگ تحمیلی تا به امروز.

وی ادامه داد: امروز هم که در فضای کشور و استان علی رغم خدمات گسترده صورت گرفته متاسفانه همچنان شاهد عقب ماندگی های قابل توجه در عرصه های مختلف فرهنگ، اقتصاد، سیاست و سایر عرصه های عمومی جامعه هستیم قطعا بهترین راه برای ایجاد تحول در این عرصه ها تحول در دانشگاه است و این مهم را جنبش دانشجویی باید به عنوان یک تکلیف مهم برای خود قلمداد کند.

وی ادامه داد: اگر انتظار داریم اقتصاد مقاومتی به نحو مطلوب آن شکل بگیرد تا مردم ثمرات شیرین آن را از رفع رکود چند ساله تا اشتغال زایی -به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های امروز مردم به ویژه جوانان خصوصا با عنایت به آمار اسف بار بیکاری در استان ما- و ریشه کنی فساد اقتصادی در زندگی مشاهده کنند؛ قطعا این جنبش دانشجویی است که باید علم این مطالبه را بلند کند و متولیان امر را به چالش بکشد.

وی با اشاره به نقش جنبش دانشجوئی در مطالبات استانی تاکید کرد: اگر برای استان ما علیرغم منابع خدادادی بی نظیر، با توجه به طرح های گسترده انتقال آب مساله تامین آب حتی در بخش مصارف خانگی به یک دغدغه جدی تبدیل شده و نگرانی های زیادی در این مساله وجود دارد قطعا نقش آفرینی جنبش دانشجویی کمک شایانی به حل این مساله (که به فرموده نماینده محترم ولی فقیه در استان عبارت است از یک صدایی برای تامین منافع) خواهد کرد و در مساله فرهنگ که با عنایت به بیانات رهبر معظم انقلاب از همه این مسائل مطرح شده مهمتر است و متاسفانه امروز حرکات ضد فرهنگی هم کم مشاهده نمی شود باز این جنبش دانشجویی است که کلید حل مشکل را در دستانش دارد.

وی ادامه داد: باید سطح دیدگاه ها و مطالبات جنبش دانشجویی در متناسب با این موارد و سایر مسائل اصلی کشور و استان باشد، ولی متاسفانه به نظر می رسد ما با این سطح فاصله زیادی داریم، شاید درگیر شدن در کارهای اجرایی روزمره که علیرغم اهمیت ولی نسبت به مسائل فوق فرعی محسوب می شوند یکی از علل این مشکل باشد، ولی خلاءهای دیگری نیز ایجاد مانع می کند که مجال پرداختن به آن در این وجیزه نیست.

رسیدن به آن نقطه دور از دسترس نیست و موجب اتفاقات مبارک در فضای جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۲۸ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۷:۳۱

28 Dec 2019