۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۲۹۰۸۱
گفت‌وگو با قاری ممتاز شهرستان لردگان:

بهترین موسیقی برای من صوت قرآن است

قاری ممتاز شهرستان لردگان گفت: من از شنيدن قرآن بسيار لذت مي‌برم و بدون اغراق مي‌توانم بگويم بهترين موسيقي براي من صوت قرآن است و اينکه چقدر تلاوت مي‌کنم متفاوت است گاهي اوقات يک الي دو ساعت و بعضي وقت‌ها کمتر.
بهترین موسیقی برای من صوت قرآن است
به گزارش جهانبین نیوز؛ رضا فتاحي يکي از قاريان برجسته و ممتاز کشوري و شهرستاني در گفت‌وگو با خبرنگار سلام لردگان گفت: بدون شک نور قرآن به صورت مستقيم و غيرمستقيم در زندگي هر فردي که به سمت قرآن برود تأثير مي‌گذارد و اينک مي‌توانم بگويم هرچه دارم از قرآن و برکت قرآن کريم است.

در ادامه متن این مصاحبه آمده است:
 
سلام لردگان: از چه زماني به طور تخصصي روي موضوع قرائت قرآن کريم کارتان را آغاز کرديد؟

فتاحي: از سال 1385؛

سلام لردگان: چه عاملي باعث شد که به سمت قرآن کريم برويد؟

فتاحي: وارد شدن به عرصه تلاوت و قرآئت قرآن را مرهون لطف و عنايت خداوند مي‌دانم و البته اينکه بنده در خانواده مذهبي متولد شدم و تلاوت قرآن پدرم که هر روز به صورت ترتيل بعد از هر نماز انجام مي‌گرفت تأثير زيادي روي من داشت و از عوامل اصلي علاقمندي بنده شد.

سلام لردگان: آيا به جز قرائت در رشته‌هاي ديگر قرآن کريم هم کار کرده‌ايد؟

فتاحي: به لطف و عنايت قرآن مدتي است که به حفظ و تفسير قرآن علاقمند شدم و حدود دو جزء را حفظ هستم و چون مدت زيادي تلاوت مي‌کنم در زمينه حفظ موضوعي هم آياتي را حفظ نمودم.

سلام لردگان: تاکنون چه مقام‌هايي در مسابقات قرآن کريم کسب کرده‌ايد؟

فتاحي: در سال‌هاي 89 و 90 در مسابقات کشوري دانشگاه فرهنگيان رتبه اول را کسب نمودم و در سال 92 در مسابقات کشوري جامعه‌القرآن کريم رتبه سوم و در مسابقات کشوري کارکنان بنياد شهيد و امور ايثارگران رتبه دوم را کسب نمودم.

سلام لردگان: شرکت در مسابقات قرآن کريم معمولا با چه انگيزه‌اي صورت مي‌گيرد؟

فتاحي: انسان در هر زمينه‌اي نياز به ارزيابي توانايي‌هاي خود دارد خوب به طبع شرکت در مسابقات قرآن کريم اولا نقاط ضعف و قوت را به ما نشان مي‌دهد و ثانيا اين مسابقات زمينه آشنايي با دوستان قرآني را فراهم مي‌کند که اين امر بسيار لذت‌بخش است و ثالثا هرچه سطح تلاوت متناسب با معني آيات بالا رود ميزان تأثيرگذاري تلاوت افزايش پيدا مي‌کند.

سلام لردگان: بعد از 10 سال ارتباط مستمر با قرآن کريم، چه تأثيري در زندگي خود احساس مي‌کنيد؟

فتاحي: بدون شک نور قرآن به صورت مستقيم و غيرمستقيم در زندگي هر فردي که به سمت قرآن برود تأثير مي‌گذارد و اينکه من مي‌توانم بگويم که هرچه دارم از قرآن و برکت قرآن کريم است.

سلام لردگان: روزانه چقدر قرآن تلاوت مي‌کنيد؟

فتاحي: من از شنيدن قرآن بسيار لذت مي‌برم و بدون اغراق مي‌توانم بگويم بهترين موسيقي براي من صوت قرآن است و اينکه چقدر تلاوت مي‌کنم متفاوت است گاهي اوقات يک الي دو ساعت و بعضي وقت‌ها کمتر.

سلام لردگان: چطور بايد قرآن را تلاوت کرد تا اثرگذار باشد؟

فتاحي: مهم‌ترين عمل خود فرد و ويژگي‌هاي ذاتي و اکتسابي است که انسان با توسل به تمسک به قرآن و اهل‌بيت (علهيم الاسلام) مي‌تواند به نحو احسن از توانايي‌هاي خود استفاده کند و هرچه انسان با خضوع و خشوع و توجه به معاني و مفاهيم آيات قرآن به تلاوت قرآن بپردازد، تلاوت تأثيرگذارتر خواهد بود.

سلام لردگان: چه توصيه‌اي براي خانواده‌ها داريد براي اين که فرزندانشان را با قرآن کريم مأنوس کنند؟

فتاحي: مهمترين عامل علاقمندي کودکان به قرآن خانواده است و اين علاقه بايد از پدر، مادرو يا برادر و خواهر به کودکان القاء شود و والدين نبايد قرآن را به عنوان يک شي مقدس بلکه به عنوان راهنما و الگويي براي زندگي سالم بپذيرند و در اين صورت به سمت قرآن و مفاهيم قرآن خواهند رفت. و نور قرآن در زندگي آنها و فرزندانشان وارد خواهد شد و شرکت در جلسات آموزشي قرآن و برنامه‌هاي و محافل قرآني نيز بسيار حائز اهميت است.

سلام لردگان: چقدر مفاهيم قرآن در حکومت و زندگي مردم جاري است؟

فتاحي: هرچند بعد از ظهر انقلاب اسلامي پيشرفت‌هاي زيادي در زمينه‌هاي قرآني از جمله قرائت و حفظ داشتيم اما اين امر هنوز به طور عام و همگاني فراگير نشده و زماني مي‌توانيم به اين امر اذعان کنيم که مردم قرآن را به عنوان بخشي از وجود خود بپزيرند که اميدواريم اين اتفاق بيفتد.

انتهاي پيام1026ج / 630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۳:۵۸

29 Dec 2019