۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۲۶۶۹۸
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري

توسعه انساني يک مبنا است/ خانواده متعادل اصل اساسي جامعه

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در توسعه پايدار و تحقق توسعه، توسعه انساني يک مبنا است.
توسعه انساني يک مبنا است/ خانواده متعادل اصل اساسي جامعه
به گزارش جهانبین نیوز خدابخش مرادي معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري درحاشيه اولين همايش تخصصي خانواده متعادل و توسعه پايدار چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار مشکات برين در خصوص تحقق توسعه انساني اظهار کرد: در توسعه پايدار و تحقق توسعه، توسعه انساني يک مبنا است.

وي افزود: آموزش، سلامت و پايداري خانواده يکي ديگر از محورهاست که در اين همايش‌ها نقش بي بدليل و اثرگذار خانواده به عنوان کليدي‌ترين عامل، ظهور و بروز پيدا مي‌کند.

مرادي ادامه داد: خانواده نقش تربيتي، آموزشي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي دارد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به نهاد خانواده گفت: اگر ابعاد اين نهاد تربيتي به درستي تحليل شود معلوم مي‌گردد که سلامت و پويايي جامعه به سلامت و پويايي خانواده بستگي دارد.

وي با اشاره به دو مقوله خانواده و توسعه، افزود: بين دو مقوله خانواده و توسعه رابطه تنگاتنگي وجود دارد و بايد با رويکرد وحدت‌گرايانه و کل‌نگری اين دو را در يک زمينه کلي و يک پارچه بررسي کرد.

مرادي با اشاره به خانواده متعادل، تاکيد کرد: تعادل اصولا در زندگي بسيار تعيين‌کننده است و هر جا تعادل باشد رشد و بالندگي هست و هر جا تعادل نباشد در آن جا امور از مدار واقعي خود خارج مي‌شوند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: خانواده در نگاه ارزشي دين مبين اسلام ارزشمندترين نهاد و در همين نگاه ارزشي منفورترين امر، طلاق است.

وي ادامه داد: بايد برنامه‌ريزي و تلاش‌ها در جهت ايجاد فرصت‌ها و دوام و قوام خانواده باشد.

مرادي با تاکيدبر اينکه بايد در بحث قوام خانواده از همه صاحب نظران و انديشمندان استفاده شود گفت: ضرورت توجه و برگزاري اين همايش‌ها در جهت تقويت نهاد خانواده است.

وي خاطرنشان کرد: ارزش‌هاي ايران اسلامي موضوع محبت، عقلانيت، مديريت، مودت و همزيستي مسالمت‌آميز است که بايد بياموزيم و بياموزانيم تا بتوانيم خانواده پايدار و اثربخش براي جامعه پويا داشته باشيم.

لازم به ذکر اين همايش در سالن امام خميني (ره) دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد با حضور و اطهره نژادي، معاون برنامه‎‎ريزي و هماهنگي معاونت امور زنان و بانوان رياست جمهوري با همکاري اداره كل امور بانوان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري و مشاركت ساير دستگاه‌ها برگزار شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۲:۱۸

26 Jan 2020