۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۲۶۳۵۳
کارشناسي ارشد روابط بين‌الملل در گفت‌وگوي تفصيلي با پايگاه خبري مشکات برين عنوان کرد:

ضربه نهايي را مردم انقلابي بر پيکر پوسيده فتنه ۸۸ زدند

کارشناسي ارشد روابط بين الملل گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان پاسدار دستاوردهاي انقلاب اسلامي و اصول و ارزش‌هاي آن به همراه ساير نيروهاي امنيتي و انتظامي نقش بسيار ارزشمندي در خنثي‌سازي فتنه ۸۸ داشتند اما ضربه نهايي را مردم انقلابي بر پيکر پوسيده توطئه‌گران زدند.
ضربه نهايي را مردم انقلابي بر پيکر پوسيده فتنه ۸۸ زدند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، نهم دي‌ماه روزي بود كه مردم احساس كردند، با شرارت عناصر خارجي و داخلي جزء آنان و حضورشان هيچ نيروي ديگري نمي‌تواند انقلاب و نظام را حفظ كند و هيچ كاري جز حضور گرم و متراكم نمي‌تواند نشان دهد كه دين و رهبري در اين كشور غريب نيست و انصافا ۹ دي توانست هم استحكام دين و هم اقتدار رهبري را به دنيا نشان دهد.

اگر به تحليل و تفسير محافل خارجي نگاهي بياندازيم درمي‌يابيم كه ميان آنچه پيش از ۹ دي گفته مي‌‌شد و آنچه پس از اين روز مطرح مي‌گرديد، فاصله‌اي بزرگ وجود دارد.

بعد از ۹ دي روند توطئه خارجي كند نشد اما اميد دشمن به كار در جغرافياي ايران و اميد به كارآيي عوامل فتنه از بين رفت و حركت به سمت اقدامات خارجي نظير تحريم و قطعنامه و دسته‌بندي‌هاي بين‌المللي پيش رفت و اولين محصول آن قطعنامه ۱۹۲۹ بود و صد البته خود آنان اعتراف كرده‌اند كه جمهوري اسلامي با فشار خارجي از بين نمي‌رود. در واقع ۹ دي مهم‌ترين نقص «مردم سالاري» را برطرف كرد. اگر در ايران ۹ دي نبود توطئه عليه مردم به ثمر مي‌نشست همان‌گونه كه در كشورهاي ديگر توطئه به نتيجه رسيده است.

پايگاه خبري مشکات برين در آستانه حماسه ۹ دي مصاحبه تفصيلي با دكتر عشرت شايق نماينده مجلس هفتم، کارشناسي ارشد روابط بين‌الملل و عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي انجام داده است که در ادامه مي‌خوانيد:

مشکات برین: آيا پديده نفوذ در سال ۸۸ اتفاق افتاده بود؟ ۹ دي در مهار نفوذ دشمن چه نقشي داشت؟

عشرت شايق: دشمن براي برپايي انقلاب مخملي در ايران، برنامه‌اي ده ساله كرده بود. بعد از اينكه توطئه پيچيده آنان در راه‌اندازي حوادث كوي دانشگاه تهران بواسطه حضور ميليوني مردم در راهپيمايي روز بيست و سوم تيرماه ۱۳۷۸ خنثي گرديد آنها دست بكار شده و اينبار تحت عنواني ديگر و با سبك و سياق انقلاب‌هاي مخملين، توطئه‌اي بزرگ برنامه‌ريزي نمودند و زمان اجراي آن را انتخابات دهم رياست جمهوري قرار دادند.

برنامه آنان چنين بود كه اگر پيروز انتخابات شدند به بهانه جشن پيروزي به خيابان‌ها ريخته و اعمالي مشابه و بلكه بدتر از آنچه در چند ماه بعد از انتخابات مرتكب شدند، انجام دهند و اگر مورد اقبال مردم قرار نگرفتند، نظام را به تقلب در انتخابات متهم و آن را بهانه‌اي براي اغتشاشات و اقدامات دشمن پسند خود قرار دهند.

آنها به خيال خودشان همه چيز را پيش‌بيني و با محاسبه‌اي دقيق، براي تحولي بزرگ در ايران برنامه‌ريزي كاملي را انجام داده بودند. با مشخص شدن نتيجه انتخابات رياست جمهوري دهم و بلكه مي‌توان گفت قبل از مشخص شدن نتايج، رمز عمليات آنها صادر و دستورالعمل تهيه شده بمورد اجرا گذاشته شد.

ظهر روز انتخابات كه هنوز نتايج آن قابل پيش‌بيني نبود، بعضي از بانيان فتنه اعلام نمودند كه اگر كانديداي مورد حمايت آنان برنده انتخابات نباشد حتما تقلبي در كار خواهد بود! بعضي ديگر از اين عناصر خبر از برگزاري جشن پيروزي داده و همگان را به حضور در خيابان‌ها فرا خواندند و برخي ديگر به سازماندهي مليشيا پرداختند! بعضي از آنان راه سفارت انگليس را در پيش گرفتند و بعضي ديگر حمله به مراكز نظامي و انتظامي را.

مشکات برین: نقش بسيج و سپاه در برابر فتنه نفوذ سال ۸۸ چه بود؟

عشرت شايق: در جريان فتنه سال ۸۸ مردم بخوبي موقعيت را درک کرده و با دشمن شناسي به مقابله با فتنه‌گران برخواستند و توطئه دشمنان را در نطفه خفه نمودند و شايد اگر اين آگاهي و بصيرت نبود هزينه‌هاي بسيار زيادي به کشور تحميل مي‌شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان پاسدار دستاوردهاي انقلاب اسلامي و اصول و ارزش‌هاي آن به همراه ساير نيروهاي امنيتي و انتظامي نقش بسيار ارزشمندي در خنثي‌سازي فتنه پيچيده سال ۸۸ داشتند اما ضربه نهايي را مردم انقلابي بر پيکر پوسيده توطئه‌گران زدند و بسيج مستضعفين به عنوان بدنه فعال جامعه با حضور دلسوزانه، مقتدرانه و پر هيبت خود نقش اساسي را در جمع کردن بساط فتنه‌گران ايفا نمود.

سپاه، بسيج و نيروهاي امنيتي و انتظامي با کمترين هزينه، امنيت پايدار را به کشور بازگرداندند.

مشکات برین: تبعات فتنه ۸۸ براي ايران در داخل و خارج چه بود؟

عشرت شايق: راز ماندگاري انقلاب اسلامي همواره اتکاء به خدا و ايمان مردم داشته است. در جريان فتنه ۸۸ که توده‌هاي عظيم مردم در سرتاسر کشور احساس کردند دشمن دندان پليد خود را متوجه انقلاب اسلامي و دستاوردهاي ارزشمند آن کرده است، بصورت خودجوش و بدون فراخوان به حرکت درآمده و بساط فتنه و فتنه گران را درهم کوبيدند.

مسلم بود كه مقابله با فتنه ۸۸ با برخوردهاى سياسى و امنيتى قابل حل نبود و يك حركت عظيم مردمى لازم داشت، حركتي كاملا مردمي و حساب شده مانند حركت ۹ دى كه با كمترين هزينه بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پيچد.

دشمنان انقلاب اسلامي نيز که هميشه سعي در تحقير حرکت‌هاي مردم انقلابي ايران داشته‌اند در جريان خنثي‌سازي فتنه ۸۸ مجبور به اعتراف شده و اعلام نمودند که انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ايران از پشتوانه قوي مردمي برخوردار بوده و توطئه‌ها و دسيسه‌هاي دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي بيگانگان نتوانسته آسيبي به پايگاه مردمي نظام وارد سازد.

مقام معظم رهبري در مورد حماسه ۹ دي فرمودند: «اين حادثه، حادثه‌ كوچكى نيست. اين حادثه، شبيه حوادث اول انقلاب است. اين حادثه بايستى حفظ شود، بايستى گرامى داشته شود.»

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۹:۵۷

27 Dec 2019