۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۵۲۷۹
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري:

استکبارستيزي به عنوان يک جريان هميشه مستمر و زنده در جامعه اسلامي مطرح است

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري بيان کرد: استکبارستيزي به عنوان يک جريان هميشه مستمر و زنده در جامعه اسلامي مطرح است و هر مسلمان موظف است در اين عرصه تکليف‌مدارانه وارد شد و به وظيفه خودش عمل کند.
استکبارستيزي به عنوان يک جريان هميشه مستمر و زنده در جامعه اسلامي مطرح است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، حجت‌الاسلام‌ محمدعلي نکونام نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري و امام‌ جمعه شهرکرد در همايش «استکبارستيزي‌ چرا؟» که با هدف تبيين استکبارستيزي و استکبارشناسي به عنوان محوري‌ترين پيام انقلاب اسلامي در دفتر نماينده ولي‌فقيه در استان برگزار شد، استکبارستيزي را جزو مباني اصلي و اساسي انقلاب اسلامي خواند و گفت: انقلاب و نظام جمهوري اسلامي از اسلام و قرآن نشئت گرفته است و اسلام و قرآن کريم نيز در آيات فراوان بر استکبارستيزي و ستيزه‌گري با دشمن تاکيد مي‌کند؛ بنابراين اگر استکبارستيزي در نظام جمهوري اسلامي کم‌رنگ و يا تعطيل شود به اين معنا است که ما تابع قرآن و اسلام نيستيم.

نکونام به سخنان و تاکيدات مستمر رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مسئله استکبار و استکبارستيزي اشاره‌ کرد و افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر ما امروز بخواهيم مصداق بارز استکبار جهاني را به وضوح مشاهده کنيم به روشني بايد بگوييم که آمريکا در رأس همه مستکبران عالم قرار دارد.

امام جمعه شهرکرد افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبري، گفتمان استکبارستيزي ساخته و پرداخته نظام جمهوري اسلامي و دولت‌ها نيست، بلکه استکبارستيزي نشئت گرفته از بطن تعاليم عاليه اسلام است؛ بنابراين اگر امروز گفتمان استکبارستيزي در جامعه مطرح مي‌شود، برخي‌ها تصور نکنند که در مقام تضعيف و يا تقويت افراد و جريانات خاص برآمده‌ايم، بلکه در مقام بيان گفتمان فرهنگ اسلام در جامعه هستيم.

نکونام با تاکيد بر اينکه نبايد به مسئله استکبار و استکبارستيزي رنگ و جلاي سياسي داده شود تصريح‌ کرد: اگر مسئله استکبارستيزي سياسي تلقي شود، خدايي نخواسته موجب کم‌رنگ شدن اسلام و حقايق ناب اسلامي در اذهان و در نهايت منجر به انکار مباني اسلام و قرآن مي‌شود؛ برهمين اساس بايد به اين مسئله با نگاه ديني، فرهنگي و ايماني نگاه شود چرا که مباني و فرهنگ اسلامي هميشه براي ما اصل و مهم است.

نماينده ولي‌فقيه در استان گفت: استکبارستيزي به عنوان يک جريان هميشه مستمر و زنده در جامعه اسلامي مطرح است و هر مسلمان موظف است در اين عرصه تکليف‌مدارانه وارد شد و به وظيفه خودش عمل کند در غير اين صورت اگر از استکبارستيزي دست برداريم و اجازه نفوذ بيگانه را در کشور بدهيم و در اثر همين نفوذ استکبار، عده‌اي در دام دشمن قرار بگيرند به طور قطع به عذاب الهي مبتلا خواهيم شد.

نکونام افزود: اگر به واسطه نفوذ آمريکا و مستکبران در کشور، انقلاب اسلامي از مسيرش منحرف و استحاله شود، آيا ديگر در پيشگاه خداي متعال، امام (ره) و شهدا پاسخي خواهيم داشت؟ به يقين هيچ پاسخي نمي‌توانيم بدهيم؛ چرا که اين انقلاب يک امانت به دست ما است و تنها راه صيانت و حفاظت از آن نيز «راه نفوذ بر بيگانه بستن» است.

امام جمعه شهرکرد علت اصلي دشمني‌ها عليه انقلاب اسلامي را ايستادگي ملت ايران و صراحت و تسليم نشدن در مقابل سياست‌هاي استکبار خواند و گفت: استکبار و در رأس آن‌ها آمريکايي‌ها به هيچ‌وجه در مقام آن نيستند که فرهنگ و انقلاب شما را حفظ کنند و اجازه بدهند دروازه‌هاي دنيا بر روي شما گشوده شود؛ بنابراين بايد در برابر چنين دشمن ايستاد و با استکبارستيزي از انقلاب اسلامي صيانت کرد.

نکونام ادامه داد: ساده‌انگاري و فريب‌کاري محض است که خيال کنيم، آمريکايي‌ها دراوزه‌هاي دنيا و ماديات را بر روي ما مي‌گشايند و اجازه مي‌دهند ما راه و هدف خودمان را ادامه بدهيم؛ هيچ ترديدي نيست که اين‌ها زماني اجازه مي‌دهند که ما به راه‌مان ادامه بدهيم که تسليم آن‌ها شويم و حرف آنان را بزنيم و هر آن چه که آنان مي‌خواهند را عمل کنيم.

رييس شوراي فرهنگ عمومي استان خطاب به مسئولان و مردم تاکيدکرد: اگر بخواهيم نزد خداي متعال، امام، شهدا و تاريخي که ثبت و ضبط مي‌شود و آيندگاني که درباره آن قضاوت مي‌کنند روسفيد باشيم و امانت انقلابي اسلامي را که امروز به دوش ما گذاشته شده، حقش را به درستي ادا کنيم و خدايي نخواسته خائن به آن نباشيم، بايد تنها و تنها در راه‌مان مقاومت و ايستادگي کنيم و اجازه نفوذ دشمن را ندهيم.

نکونام درادامه به مسئله مذاکرات، برجام و شرايط بعد از برجام اشاره‌کرد و گفت: ايران هيچ مخالفتي با اصل مذاکره ندارد چرا که فرهنگ مذاکره را نشئت گرفته از انبياء و اولياء‌الهي مي‌داند که به عنوان نمونه مي‌توان به مذاکره مقتدرانه امام حسين (ع) با عمرسعد اشاره کرد که بدون هيچ‌گونه دادوستدي، خودش، راهش و حقانيتش را بيان کرد و طرف مقابل خود را نهيب زد و آن‌ها را نصيحت به خداترسي کرد.

امام جمعه شهرکرد با تاکيد بر اينکه اگر جمهوري اسلامي نيز مذاکره‌اي مي‌کند و نرمشي نشان مي‌دهد، مذاکره و نرمش قهرمانانه است تاکيدکرد: مذاکره بايد با حفظ اصالت‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و از دست ندادن هيچ دستاوردي صورت گيرد.

نکونام با تاکيد بر اينکه ملت ايران از تهديد و تحريم و قطعنامه‌هاي که دشمن عليه نظام جمهوري اسلامي ايران صادر مي‌کند هيچ ترس و هراسي ندارد تصريح‌کرد: اين کساني که جمهوري اسلامي ايران را تهديد و تحريم مي‌کنند و در شوراي امنيت عليه ايران اسلامي قطعنامه صادر مي‌کنند، کي هستند که ملت ايران از آنان بترسند و اصلاً چه غلطي مي‌توانند بکنند؟ نهايت اين دشمني‌ها آن خواهد شد که ما از همه دستاوردهاي‌مان حفاظت و صيانت خواهيم کرد و در اين راه کشته خواهيم شد و به يقين کشته شدن در راه اسلام، اوج پيروزي، افتخار و عاقبت‌بخيري ما است.

نماينده ولي‌فقيه در استان خطاب به ملت ايران و مسئولان تاکيدکرد: ترديد نداشته باشيد، اگر ما بر روي مواضع و آرمان‌هاي خود ايستادگي کنيم و يک ملت متّحد و همدل و هم‌زبان و شکل گرفته بر اساس اقتصاد مقاومتي و متّکي به معناي واقعي کلمه بر خودمان باشيم به يقيين دشمن هيچ غلطي نخواهد کرد، همان گونه که تا به امروز هم نتواسته هيچ کاري بکند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي استان تلاش دولت يازدهم براي شکستن تحريم‌ها به واسطه مذاکره را يادآور شد و گفت: در مذاکرات اخير هسته‌اي طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتي براي نفوذ استفاده کند و حرکتي بر خلاف منافع ملي کشور انجام دهد که متأسفانه بخواهيم يا نخواهيم خط قرمزهايي مورد توجه قرار نگرفت و ضعف‌هايي در برجام شکل گرفت و روزنه‌ها نفوذي ايجاد شد.

نکونام خطاب به دولت‌مردان و تيم مذاکره کننده هسته‌اي خاطرنشان کرد: امروز پس از تصويب برجام انتظار اين است که دولت‌مردان و مسئولان از اين اتفاق‌هاي گذشته عبرت بگيرند و برجام را درست عمل کنند و ۲۸ الزامي که رهبر معظم انقلاب، مجلس شوراي اسلامي و شوراي امنيت تعيين کرده‌اند در اجراي برجام، مدنظر جدي و ويژه قرار بدهند و اجازه ندهند با حاشيه‌سازي و توجيه‌سازي، در اجراي برجام ضعف مشاهده شود و خدايي نخواسته خسارت و ضايعه بر کشور تحميل شود و در آينده با مشکل مواجه شويم.

امام جمعه شهرکرد با بيان اينکه اجراکنندگان برجام در يک آزمون بزرگ قرار دارند خاطرنشان کرد: تاريخ درباره اين کساني که مي‌خواهند برجام را اجرا کنند قضاوت خواهد کرد، که آيا آن ۲۸ مورد الزامي که در کنار برجام قرار گرفت با برجام تجميع شد و يک مجموعه کامل از برجام به اجرا گذاشته شد؟ يا اين که خدايي نکرده توجيه‌ها، حرف‌ها و حديث‌ها و گره زدن امور به مسائل پوچ مانع از اجراي کامل آن شد.

نماينده ولي‌فقيه در استان گره‌زدن برجام به مسائل سياسي از جمله انتخابات را بازي‌کردن با سرنوشت و آيند کشور دانست و تاکيد کرد: آينده و منافع و مصالح کشور همواره براي ما از اين مسائل پوچ و بي‌ارزش سياسي مهم و حياتي‌تر است؛ بنابراين نبايد آينده کشور را به مسائل پوچ و زودگذري همچون انتخابات و سياست گره زد بلکه بايد منافع ملي و انقلابي هميشه مدنظر و توجه باشد.

نکونام در پايان به حادثه ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تصرف لانه جاسوسى آمريكا اشاره و تاکيد کرد: ان‌شاءالله امسال ۱۳ آبان‌ در تراز اسلام و نظام جمهوري اسلامي ايران و مطابق خط و مشي امام و شهدا داشته باشيم.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۸:۱۵

27 Dec 2019