۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۲۴۴۸۴
عضو هيات علمي دانشگاه:

کاناليزه کردن سرمايه‌گذاري در کشور ضروري است

عضو هيات علمي دانشگاه با اشاره به سرمايه‌گذاري مولد در کشور، بيان کرد: اگر شرايط بي ثبات باشد سرمايه گذاري انجام مي شود ولي مولد نيست بنابراين کاناليزه کردن سرمايه گذاري در کشور ضروري است.
کاناليزه کردن سرمايه‌گذاري در کشور ضروري است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، امير هرتمني عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار مشکات برين در خصوص راه‌هاي جذب منابع مالي و سرمايه‌گذاري مولد در استان‌ها، اظهار کرد: در سرمايه‌گذاري اول بايد انگيزه سرمايه‌گذار را در نظر گرفت.

وي افزود: امنيت سرمايه‌گذار مهم‌ترين موردي است که مسئولين بايد به آن بپردازند تا بتوان سرمايه‌گذاري با ثبات ايجاد کرد و به دنبال آن انگيزه به وجود بيايد.

هرتمني با اشاره به سرمايه‌گذاري مولد در کشور، بيان کرد: اگر شرايط بي‌ثبات باشد سرمايه‌گذاري انجام مي‌شود ولي مولد نيست بنابراين کاناليزه کردن سرمايه‌گذاري در کشور ضروري است.

کارشناس مسائل اقتصادي با تاکيد بر اينکه خريد و فروشي که منفعتي براي اقتصاد نداشته باشد واسطه‌گري به حساب مي‌آيد، گفت: واسطه‌گري، سفته‌بازي و خريد و فروش در کالاهاي بادوام مثل طلا باعث نابساماني شرايط اقتصادي مي‌شود.

وي در خصوص راه‌هاي جذب منابع مالي و سرمايه‌گذاري مولد در استان‌ها تاکيد کرد: با ايجاد انعطاف در قوانين سرمايه‌گذاري تا حدودي مي‌توان شرايط را براي جذب سرمايه‌گذار فراهم کرد.

دکتر هرتمني با اشاره به شرايط نسبتا خوب سرمايه‌گذار در استان‌هاي شمال غرب که در حدود اختيارات استاني است، بيان کرد: در اين استان‌ها تسهيلات ويژه‌اي از جمله معافيت‌هاي مالياتي براي سرمايه‌گذار در نظر گرفته شده که به نحوي شرايط را براي سرمايه‌گذار بهتر کرده است و اين مي‌تواند براي استان‌هاي ديگر الگو باشد.

عضو هيات علمي دانشگاه با تاکيد بر اينکه بايد قوانين انعطاف‌پذير براي سرمايه‌گذاران در کشور در نظر گرفته شود، گفت: قوانين ايران بر عکس شعارهاي که داده مي‌شود براي سرمايه‌گذار بسيار سخت است و اگر به دنبال راه‌کار براي جذب منابع مالي و سرمايه‌گذاري مولد در کشور هستيم بايد تغييرات اساسي در اين قوانين در نظر گرفته شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۸:۳۸

4 Mar 2020