۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۲۴۱۰۹
مهار آتش سوزي در استان:

اقدام به موقع باعث مهار آتش سوزي منطقه حفاظت شده تنگ صياد شد

مدير کل حفاظت محيط زيست استان اعلام کرد: بخش کوچکي از قسمت شمالي منطقه حفاظت شده تنگ صياد آتش گرفت که با تلاش نيروهاي مردمي و دولتي، قبل از گشترش بطور کامل مهار و خاموش شد.
اقدام به موقع باعث مهار آتش سوزي منطقه حفاظت شده تنگ صياد شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، شهرام احمدي مدير کل حفاظت محيط زيست استان در خصوص آتش سوزي قسمت شمالي منطقه حفاظت شده تنگ صياد اظهار کرد: طي کمتر از سه ساعت و با حضور نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست استان، مردم محلي و دوستداران طبيعت قبل از شروع وزش باد مهار شد.

وي افزود: آتش سوزي در قسمتي از منطقه حفاظت شده تنگ صياد، حوالي چشمه اي به نام آزاده گزارش گرديد و بلافاصله مامورين يگان حفاظت محيط زيست در منطقه حضور يافتند و با همکاري سازمانهاي مردم نهاد و نيروهاي مردمي عمليات اطفاء حريق آغاز گرديد.

شهرام احمدي ادامه داد: با توجه به وزش باد، وجود منطقه کوهستاني صعب العبور و پوشش مرتعي متراکم و خشک در سطح منطقه سريعا يکدستگاه خودرو مجهز به دستگاه اطفاء حريق به محل اعزام و علي رغم صعب العبور بودن، با تلاش نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست به محل آتش سوزي رسيد و موجب سرعت بخشيدن به عمليات اطفاء حريق در منطقه گرديد.

وي همچنين يادآور شد به منظور واکنش سريع و انسجام و پشتيباني نيروها، جلساتي با حضور مسئولين دستگاه هاي دولتي مرتبط، سازمان هاي غير دولتي، فعالان محيط زيست و مردم محلي در موزه تاريخ طبيعي استان تشکيل گرديده بود و اين امر نقش موثري در انسجام و بسيج هدفمند نيروها و امکانات جهت اطفاء حريق داشته است.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان که خود در همان دقايق اوليه در محل حضور يافته بود، تاکيد کرد: حضور سريع و بي سابقه اقشار مختلف مردم براي مهار آتش سوزي در منطقه به راستي قابل توجه بود.

وي ادامه داد:اقشار مختلف مردم با کمترين امکانات شخصي خود شامل يک کپسول آتش نشاني و حتي با دست خالي نيز در دامنه کوه حضور يافته و در حال تلاش براي مهار آتش بودند.

شهرام احمدي بيان کرد: علي رغم صعب العبور بودن منطقه از يک سو و نبود امکانات و تجهيزات کافي، کمترين خسارت به منطقه وارد شد و ميزان آتش سوزي کمتر از يک هکتار برآورد شد.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان در پايان از مردم طبيعت دوست استان تقاضا نمود از روشن نمودن آتش در عرصه هاي طبيعي و مناطق مستعد آتش سوزي خودداري نمايند و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزي مراتب را در اسرع وقت به شماره تلفن هاي ۳۲۲۲۳۵۷۲ و ۳۲۲۲۳۵۷۳ اعلام نمايند.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۳:۰۰

6 Jan 2020