۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۲۴۰۵۲
گفتگو با آزاده لردگاني؛

40 روز گرسنگي به جرم پاره کردن عکس صدام

پاره کردن عکس صدام به دست لردگانی ها در اسارت و تحمل 40 روز گرسنگی، آزار و اذیت در زیرزمین
سيف الله ملايي از سربازان سپاه بود، در تيپ ۴۴ قمر بني هاشم پس از پايان آموزشهاي نظامي در پادگان امام حسن (ع) شهرکرد در تاريخ ۱۳۶۴/۴/۱۸ به جبهه هاي جنگ عليه باطل اعزام شد و بعد از دو ماه در منطقه ي انرژي اتمي اهواز از غواصان خط شکن گردان يونس بود.
40 روز گرسنگي به جرم پاره کردن عکس صدام
به گزارش جهانبین نیوز خاطراتي از  آزاده لردگاني سيف الله مولايي در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان؛

يک روز عکس صدام را در آسايشگاه، بالاي سرمان چسباندند، بلافاصله، عکس صدام را پاره کرديم که بعد توسط نيروهاي صدام من و چهار نفر از اسرا را به سلول هاي زير زميني به مدت ۴۰ روز زنداني و شکنجه کردند، و زير شکنجه هاي طاقت فرسا يکي از دوستان ما را با اتوي داغ بعثي ها به شهادت رسيد.


 سيف الله ملايي يکي از هزاران اسوه صبر و ايثار گفت: پس از يک سال حضور در جبهه در تاريخ ۱۳۶۵/۱۰/۴ در عمليات کربلاي ۴ در هنگام غواصي توسط نيروهاي رژيم بعثي عراق، شب عمليات کربلاي ۴، از ناحيه کمر و زانو مجروج شدم به اسارت دشمن درآمدم و در بصره روزهاي سختي گذرانده ام.
 

 
وي، پس از قريب به چهار سال اسارت در روز ۲۶ آذر ماه سال ۶۹ قدم به خاک ميهن اسلامي گذاشت و خاطرات زيادي از دوران اسارت دارد.

اين آزاده سرافراز اظهار داشت: در زمان اسارت نيروهاي دشمن به‌ صورت وحشيانه و خشونت هاي از جمله پرتاب سنگ، دمپايي ، گوجه و ساير اشياء ديگر اسرا را شکنجه و آزار و اذيت مي دادند .

وي در خصوص يکي از خاطرات خود اظهار داشت: بعد از خشونت هايي که بر ما داشتند ما را به اردوگاه ۱۱ بردند و بعد از چند ماه آزار و اذيت در اردوگاه يک روز عکس صدام را بالاي سرمان چسباندند و در آن زمان ما در اردوگاه و در بند ۴ در اتاق ۳ بوديم عکس صدام را پاره کرديم که بعد توسط نيروهاي صدام من و چهار نفر از اسرا را به سلول هاي زير زميني به مدت ۴۰ روز زنداني و شکنجه مي دادند .

وي به شهادت چند تن از رزمندگان در روزهاي نخست اسارت اشاره کرد و گفت: يکي از بچه هاي اردوگاه را با اتو تمام بدنش را سوزاندند و يکي ديگر از بچه ها که نامش محمد بربري از بچه هاي مشهد بود آنرا به شهادت رساندند. من و آقاي حسن فاطمي که اهل اصفهان بود بعد از ۴۰ روز در سلول هاي انفرادي و با سخت ترين شکنجه ها و  درد گرسنگي و تشنگي و بدون لباس به ارودگاه ۱۶ فرستادند و بعد از گذشت چهار سال به کمک حق تعالي و پيروي از دستورات رهبري و خير انديشي امام (ره) به وطن برگشتيم .


اين آزاده تصريح کرد: امروز بايد تلاش کنيم گنجينه ارزشمند دوران دفاع مقدس را به نسل جوان و نسل‌هاي بعد انتقال دهيم تا جوانان با بهره‌گيري از آن به درجات رفيع برسند.


انتهاي پيام1020ج / 630 ل
مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۷:۳۹

27 Dec 2019