۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۲۲۶۷۷

واردات بي رويه دولت، چرخه توليد و صنعت کشور ما را دچار توقف و بيکاري مي کند

واردات بي رويه دولت، چرخه توليد و صنعت کشور ما را دچار توقف و بيکاري مي کند و با توجه به ظرفيت بيکاري، ظرفيت خالي توليد و شرايظ بازاري که ما داريم واردات کالاهاي مصرفي ضربه مهلکي به توليد کننده گان ما، صنايع ما، حوزه اشتغال و جوانان ما وارد مي کند.
واردات بي رويه دولت، چرخه توليد و صنعت کشور ما را دچار توقف و بيکاري مي کند
به گزارش جهانبین نیوز، نماينده مردم شهرستان هاي مسجدسليمان، لالي، هفتکل و انديکا در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر اظهار کرد: واردات يک ابزار براي تنظيم بازار يا تعادل بخشي به اقتصاد، بخصوص در بخش هايي که توليد کردن آنها در توان صنايع داخلي نباشد يا اگر باشد بعضا در چرخه اقتصادي کمتر نقش داشته باشند.

دکتر اسماعيل جليلي افزود: دولت ها از واردات براي تنظيم تراز تجاري خود استفاده مي کنند، واردات به خودي خود منفي نيست، اگر واردات منجر به وارد کردن مواد اوليه کالاهاي واسطه اي و زير بنايي شود که توليد وجود ندارد واردات منفي محسوب نمي شود.

جليلي با طرح اين سوال که کجا واردات منفي است بيان داشت: جايي که در کشور صنايع اقدام به توليد مي کند با واردات عملا بازار دچار اختلال مي شود.

اين نماينده مجلس در ادامه تصريح کرد: واردات کالاهاي مصرفي يکي از ايرادهاي جدي است که به حوزه اقتصاد ما وارد هست.

نماينده مردم شهرستان هاي مسجدسليمان ،لالي،هفتکل و انديکا در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه مسئولين حوزه اقتصادي بايد مانع از واردات کالاهاي مصرفي شوند که باعث مي شود خاطر نشان کرد: اين واردات بي رويه دولت، چرخه توليد و صنعت کشور ما را دچار توقف، دچار بيکاري و عدم اشتغال مي کند و با توجه به ظرفيت بيکاري، ظرفيت خالي توليد و شرايظ بازاري که ما داريم واردات کالاهاي مصرفي ضربه مهلکي  به توليد کننده گان ما، صنايع ما، حوزه اشتغال ما و ظرفيت جوانان بيکار ما وارد مي کند.

اسماعيل جليلي در پايان گفت: تاکيد و تمرکز ما بر اين است که دولت واردات خود را به جاي اينکه به کالاهاي مصرفي بدهد با کالاهاي واسطه اي که بتواند به چرخه صنعت ما کمک کند بايد هدايت کند.
 

انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۹:۰۷

2 Jan 2020