۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۲۲۶۶۵
رييس جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري:

راه اندازی نمايندگي بانک خون بندناف چهارمحال و بختياري فرصتی ارزشمند برای مردم استان است

رييس جهاد دانشگاهي استان گفت: تا قبل از این مردم استان برای ذخیره خون بند ناف نوزاد خود به تهران مراجعه و متحمل هزینه های اضافی می شدند ولی اکنون با هزینه ای کمتر مردم استان از این دانش بهره ببرند.
راه اندازی نمايندگي بانک خون بندناف چهارمحال و بختياري فرصتی ارزشمند برای مردم استان است
وحید خلیلی رييس جهاد دانشگاهي استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: فعالیت جهاد دانشگاهی در سه زمینه پژوهشی، فرهنگی و آموزشی با رویکرد حرکت به سمت پژوهشهای بنیادین و توسعه علم و فن آوری در کشور است.

خلیلی افزود: در این حوزه ها ده ها پژوهشکده در سطح کشور تاسیس و فعالیت می کند که از جمله آنها پژوهشکده رویان است که روی سلولهای بنیادین و نظام پزشکی سلامت تمرکز دارد.

وی با اشاره به افتتاح بيست و سومين نمايندگي بانک خون بندناف کشور در شهرکرد گفت: اهميت بانک سلول‎هاي بنيادي خون بندناف در راستاي درمان بيماري‌ها بويژه بيماري‎هايي که منشا خوني دارند است.

خلیلی تصریح کرد: خون بندناف منبع ارزشمندی از سلولهای بنیادی خونساز است که می تواند برای درمان بسیاری از بیماریهای بدخیم از جمله سرطانهای خون مورد استفاده قرار گیرد و تاکنون نیز صدها پیوند با استفاده از این سلولها صورت گرفته است.

رييس جهاد دانشگاهي استان اظهار کرد: مطالعات صورت گرفته طی ۱۰ سال گذشته نیز نشان می دهد که استفاده از سلولهای بنیادی خون ساز بندناف در درمان بیماریهای مختلف خونی به علت ماهیت خاص این سلولها از عوارض کمتری برخوردار است.

وی با اشاره به مزایای دیگر این طرح گفت: تا قبل از این مردم استان برای ذخیره خون بند ناف نوزاد خود به تهران مراجعه و متحمل هزینه های اضافی می شدند ولی اکنون با هزینه ای کمتر مردم استان از این دانش بهره ببرند.

خلیلی اظهار کرد: جمع‌آوري خون بندناف با روش آموزشي ساده بلافاصله بعد از زايمان انجام مي‎شود و نمایندگی و کارشناس و مامای آموزش دیده رویان در بیمارستان هاجر آماده ارائه خدمات به هم استانی ها می باشند.

وی افزود: شماره تلفن 09010103631 آماده پاسخگویی به هر نوع سوال و مشاوره برای مردم چهارمحال و بختیاری جهت استفاده از این خدمات می باشد.

خلیلی این دستاورد علمی را یک کار بومی و جهادی ارزشمند دانست و از رسانه ها خواست در راستای آگاهسازی مردم از خدمات این طرح تلاش خود را به کار بندند.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۱:۱۱

11 Jan 2020