۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۲۵۲۳
تحليلگر اقتصاد۲

نرخ ارز در کشور غير واقعي است

دکتري اقتصاد با اشاره به اينکه نرخ ارز غير واقعي است، گفت: اين سياست غلط برخي از دولت ها است که با ارز ارزان قيمت توليد داخل را نابود مي کنند.
نرخ ارز در کشور غير واقعي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، دکتر محمود بخشي نژاد عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي در خصوص اينکه کارگاهها و کارخانه هايي وجود دارند، که به علت واردات کالاي مشابه از کشورهاي ديگر دچار رکود و نعطيلي شده اند، اظهار کرد: وقتي نرخ ارز در کشور پايين باشد توليد کننده داخلي نمي تواند رقابت کند.

وي افزود: وقتي کالاي خارجي با وجود هزينه هاي بالا از قيمت کالاي داخلي پايين تر است هيچ رقابتي بين توليد کننده داخل و خارج ايجاد نمي شود و اين به ضرر توليدکننده داخلي است.

بخش نژاد ادامه داد: با اين روند اشتباه، در واقع ميدان رقابت اقتصادي کشور را تقديم کالاي هاي خارجي کرده ايم.

اين تحليلگر اقتصادي در خصوص حمايت از توليد کننده داخلي بيان کرد: حمايت از توليد کننده فقط دادن وام و تسهيلات نيست بلکه بايد کار ي کنيم تا توليد کننده وارد رقابت بازار شود ولي ما او را در مقابل واردات با نرخ ارز پايين قرار داده ايم.

وي با اشاره به اينکه نرخ ارز غير واقعي است، افزود: اين سياست غلط برخي از دولت ها است که با ارز ارزان قيمت توليد داخل را نابود مي کنند.

وي در پايان تاکيد کرد: ارزان بودن نرخ کالاي خارجي به خاطر پايين بودن نرخ ارز کشور است درصورتي که برخي دولت مردان آن را معجزه مي دانند بايد گفت اين به ضرر اقتصاد کشور است.



انتهاي پيام/۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۰:۳۵

2 Jan 2020