۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۲۲۳۱۲
کارشناس مسائل سياسي در استان مطرح کرد:

حل بحران يمن مستلزم گفت و گوي سياسي ميان طيف هاي مختلف سياسي و ملي جامعه يمن است

تجاوز عربستان، تعدي به تمام يمني هاست و بر خلاف قوانين و ارزش هاي عربي و اسلامي است در حالي که همه بايد براي حل بحران يمن از طريق گفت و گوي سياسي ميان طيف هاي مختلف سياسي و ملي جامعه يمن تلاش کنند.
حل بحران يمن مستلزم گفت و گوي سياسي ميان طيف هاي مختلف سياسي و ملي جامعه يمن است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، عبدالله جمشيدي کارشناس مسائل سياسي در خصوص وقايع اخير يمن و هم پيماني عربستان با دشمنان امت اسلام، اظهار کرد: جنگ عربستان عليه يمن در راستاي منافع رژيم صهيونيستي و شکست عربستان در ماجراجويي نظامي عليه يمن حتمي است.

وي آل سعود را رژيمي توصيف کرد که به ويرانگري و کشتار در کشورهاي عربي دست مي زند.

جمشيدي جنگ عليه يک کشور اسلامي و ملت مظلومي مثل مردم يمن که از کمترين امکانات برخوردار است را نشان از ضعف عربستان دانست و گفت:اين حمله وحشيانه نشان دهنده نمايش قدرت آل سعود نيست، بلکه نمايش ضعف و عجز آنهاست.

وي تاکيد کرد: حمله به مردم مظلوم يمن پيامدهايي در داخل عربستان خواهد داشت و ممکن است سبب شعله ور شدن شراره هاي انتفاضه مردمي در کشورهاي مجاور شود.

کارشناس مسائل سياسي با بيان اينکه اين تجاوز هرگز به حل بحران يمن منجر نخواهد شد گفت: اين تجاوز، تعدي به تمام يمني هاست و بر خلاف قوانين و ارزش هاي عربي و اسلامي است در حالي که همه بايد براي حل بحران يمن از طريق گفت و گوي سياسي ميان طيف هاي مختلف سياسي و ملي جامعه يمن تلاش کنند.

وي با تاکيد به اينکه حق ملت يمن است تا از خود دفاع کند خاطر نشان کرد: مردم يمن با الگوگيري از انقلاب اسلامي، انقلاب خود را پيروز کردند و اين اتفاق اثرات بسيار تعيين کننده‌اي دارد و در تاريخ انقلاب اسلامي اتفاق مهمي است.

جمشيدي بيان کرد: سرنوشت تجاوز ظالمانه به يمن، شکست متجاوزان و در راس آنها عربستان سعودي و پيروزي ملت مظلوم يمن است.

کارشناس مسائل سياسي استان چهارمحال وبختياري با اشاره به سخنان رهبر انقلاب گفت: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) "يقيناً سعودي‌ها در اين مسئله خسارت و ضرر خواهند کرد و به هيچ وجه پيروز نخواهند شد."

جمشيدي خاطر نشان کرد: رهبر کبير انقلاب درخصوص دليل پيش بيني شکست سعودي‌ها گفتند: "دليل اين پيش بيني واضح است، زيرا توانايي نظامي صهيونيست‌ها چندين برابر سعودي‌ها و منطقه غزه نيز يک منطقه کوچک بود، اما آنها نتوانستند موفق شوند، در حالي که يمن، کشوري پهناور و با جمعيت ده‌ها ميليوني است."


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۲:۳۰

27 Dec 2019