۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۲۲۰۵۵
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری:

مقاومت ملت یمن فروپاشی ارتجاع عربی، امریکایی صهیونیستی را به دنبال دارد

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان گفت: مقاومت مردم یمن و مبارزه بی امان با ارتجاع عربی امریکایی صهیونیستی نشان از یک بیداری اسلامی و فروپاشی سلطه عبری، عربی غربی در منطقه است.
مقاومت ملت یمن فروپاشی ارتجاع عربی، امریکایی صهیونیستی را به دنبال دارد
احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز تجاوز اخیر رژیم سعودی به کشور مظلوم یمن را دارای تشابهات فراوانی با تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و نوار غزه دانست.

پورخاقان حمله به مردم مظلوم و بی گناه توسط رژیم سر تا پا مسلح، محاصره همه جانبه یمن و جلوگیری از هر نوع کمک های انسانی و  امدادی، کشته شدن تعداد زیادی از کودکان، نابود ساختن زیر ساختهای کشور و حفظ منافع غرب را از جمله این تشابهات عنوان کرد.

وی بارزترین وجه تشابه تجاوز مزبور را با تجاوزات رژیم صهیونیستی مقاومت مثال زدنی مردم یمن در مقابل متجاوزین دانست و گفت: علی رقم استفاده دشمن از سلاحهای ممنوعه و بمباران کور و بی هدف مناطق مسکونی و غیر نظامی آل سعود به هیچ یک از اهداف مورد نظر خود که باز گرداندن رئیس جمهور مستعفی و نابودی گروه انصارالله بود نرسید.

پورخاقان اعلام آتش بس را به نوعی شکست تاریخی و ناکامی و رسوایی سیاسی و نظامی برای امریکا و آل سعود دانست و تصریح کرد: آل سعود با حمله به یمن به دنبال بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن عبد ربه منصور هادی، و نابودی جنبش انصار الله بود که امروز پس از گذشت بیش از یک ماه از تجاوزات بی امان این رژیم ملاحظه می کنیم نه تنها عبد ربه منصور هادی به قدرت بازنگشته بلکه مناطق اندکی که در اختیار طرفداران وی بود نظیر عدن و نیز با رشادت های کمیته های مردمی و ارتش به دست مردم افتاده است.

وی افزود: هر چند این تجاوز خسارات بسیار بالایی از نظر مادی و تلفات انسانی برای مردم مظلوم یمن به همراه آورد اما حمایت های بی چون و چرای امریکا از رژیم کودک کش آل سعود نشان داد این کشور همچون گذشته به دروغ ادعای دفاع از دمکراسی و حقوق بشر را دارد و فقط به دنبال حفظ منافع خود و رژیم های وابسته به خود است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان تصریح کرد: قطعاً بدون چراغ سبز آمریکا عربستانی که قبلا در سالهای گذشته طعم تلخ شکست را از مردم مبارز یمن چشیده بود و صرفاً با حمایت بی چون و چرا از رژیم دست نشانده خود علی عبدالله صالح و پس از آن عبد ربه منصور هادی توانسته بود با اعمال دیکتاتوری سنگین این رژیم ها مردم یمن را در اوج خفقان خاموش نگه دارد، نمی توانست به یمن حمله کند.

وی افزود: حمایت های مستقیم و بی چون و چرای امریکا و کمکهای تسهیلاتی و حتی حضور برخی از هواپیماهای رژیم صهیونیستی در بمباران مناطق از پیش تعیین شده یمن و اعزام ناو هواپیما بر امریکا به خلیج عدن همه نشان از نقش فعال امریکا و صهیونیست در تجاوز سعودی ها به یمن دارد.

پورخاقان علت حمایت امریکا از رژیم کودک کش آل سعود را جلوگیری از کامل شدن محاصره رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا دانست و اظهار کرد: حضور نیروهای حزب الله در شمال اسرائیل و نیروهای مبارز مردمی و سوری در شرق این کشور و حضور نیروهای مقاوم عراقی در غرب اکنون حضور یک نیروی مقتدر مردمی در جنوب و در منطقه استراتژیک باب المندب که در واقع شریان اقتصادی و نظامی شرق به غرب و نقطه اتصال سه قاره جهان محسوب می شود، تبعات فراوانی را برای امریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: مقاومت کمیته های مردمی و استفاده از شعارهای مشابهی که در مبارزات مردم ایران و حزب الله لبنان به کار برده می شد و مبارزه بی امان با ارتجاع عربی امریکایی صهیونیستی نشان از یک بیداری اسلامی و فروپاشی سلطه عبری عربی غربی در منطقه است.

پورخاقان با انتقاد از عملکرد سازمان ملل و مجامع بین المللی در قبال تجاوز به یمن گفت: متاسفانه سازمان ملل و کشورهای مدعی دمکراسی و حقوق بشر از ابتدای تجاوز یا سکوت کردند و یا از تجاوز سعودی ها حمایت کردند.

وی اظهار کرد: دردناک تر این است که شورای امنیت سازمان ملل که وظیفه حفظ صلح و آرامش جهانی و دفاع از مظلوم را برعهده دارد در کمال ناباوری با صدور قطعنامه 2216 به جای اینکه تجاوز عربستان را محکوم نماید اقدام به تکمیل کردن حلقه محاصره مردم مظلوم یمن نمود.

پورخاقان افزود: با این حرکت کشورهای دنیا را از ارسال هر گونه کمک به مردم مظلوم یمن بر حذر داشت و عملا دست رژیم سفاک آل سعود را در تجاوز و کشتار و ویرانی یمن باز گذاشت.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۲:۵۱

28 Dec 2019