۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۲۱۴۶۲
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان چهارمحال و بختیاری:

احمد شهید با گزارش مغرضانه و بی اساس خود سازمان ملل و حقوق بشر را به سخره گرفته است

کارشناس مسائل حقوقی گفت: گزارشات مغرضانه و بی اساس احمد شهید خلاف اصول گزارشگری و سند سازی است و موجب تمسخر سازمان ملل و حقوق بشر است.
احمد شهید با گزارش مغرضانه و بی اساس خود سازمان ملل و حقوق بشر را به سخره گرفته است
محسن عبدی پور رئیس سازمان بسیج حقوقدانان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: احمد شهید ابتدا باید بی طرفی خود را ثابت کند و بعد خود را به عنوان مامور جمع آوری اطلاعات حقوق بشر در ایران معرفی کند.

عبدی پور اظهار کرد: همانطور که در محاکم قضایی قاضی که موظف به صدور رای است و یا ضابط قضایی که مامور به تحقیق است باید به دنبال اطلاعات موثق و از روی صدق باشد این فرد هم باید به عنوان نماینده سازمان ملل قوانین و ضوابط را رعایت کند.

وی جمع آوری خبر و گزارش ها را با توسل به افرادی که دشمنان ایران بوده و سابقه جنایت علیه مردم، خیانت در جنگ تحمیلی و کشتار مردم ایران را دارند نظیر مخالفان و معاندان نظام برخلاف قاعده بی طرفی دانست.

عبدی پور بیان کرد: احمد شهید با اغراض سیاسی و جو سازی ماموریت دارد تا از منافقین گزارش تهیه کند و بر علیه ایران استفاده کند یا حقایق را بیان کند.

وی گفت احمد شهید در گزارش خود خواستار لغو مجازات ها علیه قاتلین، قاچاقچیان و متجاوزین شده است این در حالی است در برخی مواد قانونی سازمان ملل آمده است که باید با گروههای خطرناک از جمله کسانی که امنیت جامعه را به خطر می اندازند برخورد شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: در بسیاری از کشورها نیز حکم قاچاقچیان مواد مخدر اعدام است.

عبدی پور اظهار کرد:احمد شهید فردی است که با بدیهیات مسایل تاریخی ایران و قانون اساسی آن هیچ گونه آشنایی ندارد و سخنان او هیچ توجیه حقوق بشری ندارد و حتی با بدیهیات حقوق بین‌الملل نیز سازگار نمی‌باشد.

وی تصریح کرد: آمار گزارشگران بی طرف نشان می دهد تنها 30 درصد از افراد خارج نشین جزء اپوزیسیون و معاند اند و بیش از 70 درصد ایرانیان خارج کشور دوستدار نظام و انقلاب اند.

عبدی پور اظهار کرد: حال اینکه احمد شهید تنها سراغ کمتر از 30 درصد اپوزیسیون می رود اقدام او خلاف اصول گزارشگری در سازمان ملل است و اسم آن سند سازی است.

وی با اشاره به خواسته شهید در خصوص آزادی عمل برای همجنس بازان بیان کرد: جدای از نظر فقهی و دینی قوانین مدرن اسلام در خصوص این موضوع در بسیاری از جوامع افراد سالم و فهیم با توجه به موازین اخلاقی و روانی و در جهت حفظ کیان خانواده و اجتماع مخالف این حرکت اند.


عبدی پور گفت: متاسفانه امروزه حقوق بشر دستاویز نظام سلطه برای تسلط در جهان شده است و آن را طبق منافع خود تفسیر به رای می کنند و در هر جا که منافع آنان در خطر باشد را محکوم به نقض حقوق بشر می کنند.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۹:۴۷

2 Jan 2020