۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۱۹۸۲۱
رييس بنياد نخبگان استان چهارمحال وبختياري:

شکست دشمن در حماسه ۹ دي منجر به افزايش تهديدات همه جانبه اقتصادي شد/ حماسه ۹ دي نوعي قدرت نمايي نظام در مقابل استکبار بود

در حماسه ۹ دي دشمنان و بدخواهان نظام اسلامي دانستند که نه جنگ مسلحانه و نه تهديدات نرم براي براندازي نظام کارساز نيست و پس از آن قضايا به تهديدات همه جانبه اقتصادي روي آورده اند بنابراين حماسه ۹ دي نقطه قوت نظام شد.
شکست دشمن در حماسه ۹ دي منجر به افزايش تهديدات همه جانبه اقتصادي شد/ حماسه ۹ دي نوعي قدرت نمايي نظام در مقابل استکبار بود
به گزارش جهان بین نیوز، حوادث تلخ پس از انتخابات رياست جمهوري حوادثي نبودند که به يکباره و با اعلام نتايج انتخابات آغاز شوند، بلکه قرائن وشواهد از مدتها قبل گواهي مي داد که دشمنان نظام اسلامي سعي دارند از اين فرصت پيش آمده درجهت اهداف خود نهايت استفاده را ببرند وبه خيال خام خود مراحل انقلاب مخملي را در کشور اجرا نمايند ولذا رسانه هاي خارجي درماههاي قبل از انتخابات مرتب از احتمال تقلب در انتخابات رياست جمهوري سخن مي‌گفتند.ولي از آن مهمتر در داخل عده‌اي ندانسته با القاي احتمال تقلب در انتخابات، اين ذهنيت را تقويت نموده و زمينه نا آرامي و آشوبهاي مدني و اعمال فراقانوني را فراهم ساختند. پايگاه خبري تحليلي مشکات برين در پنجمين سالگرد حماسه ۹ دي به بررسي ابعاد مختلف آفرينش حماسه ۹ دي و چرايي مانايي آن در تاريخ انقلاب اسلامي پرداخته است.

در همين زمينه دکتر خداداد پيرعلي خير آبادي، دانشيار دانشگاه شهرکرد و رييس بنياد نخبگان استان، در گفت‌و‌گوي مشروح با خبرنگار مشکات برين، ضمن بازخواني حماسه ۸ و ۹دي مردم در واکنش به هنجار شکني فتنه‌گران و اهانت آنها به ساحت امام حسين عليه‌السلام به بحث پيرامون اين موضوع پرداخته است.

مشکات برين: علل شکل گيري فتنه۸۸ چه بود و در مختصات تاريخ انقلاب اسلامي چه جايگاهي براي آن قائل هستيد؟
دکتر خداداد پيرعلي:
بدون شک جبهه وسيع تري از جنگ مسلحانه به نام تهديد يا جنگ نرم براي تغيير نظام هاي سياسي دنيا شکل گرفته است و به خصوص براي نظام هايي که رفته رفته الگوي ساير کشور ها مي شوند و منافع غرب را به خطر مي اندازند.

نظام جمهوري اسلامي از همين دست نظام هاست که گفتمان جديدي از مردم سالاري ديني با محوريت ولايت فقيه را نهادينه کرده و تاثير گذاري آن بر کل ممالک اسلامي از شرق تا غرب بر کسي پوشيده نيست و موفقيت هاي روز افزون علمي نيز براي کشور قدرت آفرين شده بنابر اين دشمن به خوبي از اين شرايط آگاه است و از طرفي کشور در جنگ هشت ساله ثابت کرده که با رويارويي مستقيم کاري از پيش نمي رود و به برکت تجربيات حاصل از جنگ اکنون نياز هاي تسليحاتي براي رويارويي نظامي کشور با هر متجاوزي در کشور مرتفع شده و مايوس از اين رويکرد جنگ نرم به عنوان گزينه موثر و کارامد که هزينه کمتري دارد و تاثير گذار تر در دستور کار قرار مي گيرد. بيش از ۶۰ مرکز در دنيا در اين ارتباط فعالند و شرايط داخلي کشور ها براي تغيير ساختار نظام هاي سياسي رصد مي کنند. به عبارتي در صدد براندازي نرم جمهوري اسلامي هستند اين امر پايدار و با دوام است چرا که بايد در باور مردم نفوذ کند.

همچنين اسطوره ساز است و با شخصيت پردازي و تبليغات پر حجم قهرمان سازي مي کند و از ميان آنها براي پايداري اهداف خود اسطوره هاي اجتماعي مي سازد و چند وجهي و پردامنه است. بنابراين با در پيش بودن انتخابات در سال ۸۸ القاي تقلب در انتخابات را به منظور تغيير در باور هاي سياسي و عوض کردن ذهن مردم از اسلام و آرمان هاي نظام چند ماه قبل از انتخابات مطرح نمودند و با استقبال خواص سياسي و باور به تقلب اين افراد، پروژه جنگ نرم تبديل به فتنه اي در نظام شد که رفته رفته شرايط براي بروز ساير مولفه هاي جنگ نرم فراهم شد و ابعاد فرهنگي و اجتماعي پيدا کرد و سمت و سوي انقلاب هاي رنگي و نافرماني مدني را به خود گرفت و نظام را در لبه پرتگاه خطرناکي قرار داد که به قول رهبري معظم(مدظله العالي) هر چه انسان در اطراف اين قضايا فکر مي کند دست خداي متعال را ، روح ولايت را و روح حسين ابن علي عليه السلام را مي بيند .

مشکات برين: فتنه ۸۸ در چه بستري و به دنبال چه سلسله اتفاقاتي رخ داد که منجر به خروش مردمي در ۸ و ۹ دي‌ماه شد و آيا مي توان ۹دي ماه را به عنوان نقطه عطف انقلاب دانست؟
دکتر خداداد پيرعلي :
روز هاي سال به طور طبيعي و به خودي خود همه مثل همند ، اين انسان ها هستند ، اين اراده ها و مجاهدت هاست که يک روزي را از ميان روز هاي ديگر بر مي کشد و آن را متمايز مي کند. روز نهم دي از همين قبيل است. در اين بين بصيرت مردم در ايام محرم آن سال و مواضع صريح مقام معظم رهبري باعث فروکش کردن و خاموش شدن فتنه شد و به جرات مي توان گفت نه دي در تاريخ کشور باقي خواهد ماند و نقطه عطفي در تاريخ انقلاب خواهد بود از اين جهت که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامي دانستند که نه جنگ مسلحانه و نه تهديدات نرم براي براندازي نظام کارساز نيست و پس از آن قضايا به تهديدات همه جانبه اقتصادي روي آورده اند. بنابراين حماسه ۹ دي نقطه قوت نظام شد .

مشکات برين: نقش ولايت در خلق اين حماسه چه بود؟
دکتر خداداد پيرعلي:
جايگاه ولايت و رهبري مدبرانه و توانمندي و کارآمدي ايشان براي همگان حتي کساني که دل در گرو انقلاب و نظام نداشتند روشن شد و نوعي قدرت نمايي نظام در مقابل استکبار بود. حفظ نظام به نقل از حضرت امام (ره ) در راس همه امور است و در صورت تضعيف يا سقوط نظام مبتني بر احکام اسلام شايد قرن ها طول بکشد تا نظامي با اين ويژگي بنا شود چنانچه بعد از حکومت امام حسن عليه السلام تا پديد آمدن انقلاب اسلامي در ايران قرن ها گذشت تا شرايط براي پديد آمدن انقلاب اسلامي در ايران فراهم شد .

مشکات برين: مردمي که تا عاشوراي ۸۸ بزرگوارانه هنجارشکني فتنه‌گران را تحمل کرده بودند چطور با حضور گسترده خود اين فتنه را جمع کردند و علت ماندگاري اين روزچيست؟
دکتر خداداد پيرعلي:
مردم با بصيرت به اين نکته واقفند و انتظار مي رفت سران فتنه و عقبه آنها به محض سوء استفاده دشمنان از اين قضايا اعلام برائت مي کردند و هواداران خود را آگاه مي ساختند که متاسفانه آتش زير خاکستر شدند و اکنون نظام و انقلاب بسيار کريمانه با اين افراد برخورد نموده و حد اقل خواسته اي که از ايشان دارد يک عذر خواهي و کمتر از آن اظهار ندامت است که هنوز از آن سر باز زده اند.

انقلاب اسلامي مانند رودخانه اي خروشان در جريان است و بدخواهان و معاندان را از پيش رو برخواهد داشت. واقعيت اين است که کشور نياز به آرامش و هم دلي دارد و به عبارتي همه جريان هاي سياسي در يک کشتي نشسته ايم و آسيب به آن باعث آسيب به همه خواهد شد . در قضيه مصر به دليل عدم رهبري مدبرانه مشاهده شد که چگونه جاي حاکم و محکوم عوض شد و انقلاب مردم مصادره شد . بنابراين جا دارد نه دي هر ساله پرشور تر برگزار شود ، نهادينه شود و نسل به نسل جوانان با ابعاد اين خطر بزرگ آشنا شوند.

انتهاي پيام/1024ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۴:۱۵

29 Dec 2019