۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۱۹۸۲۰
حجت الاسلام دکتر طاهری در گفتگو با جهانبین

نقش اول در فتنه 88 مربوط به کسی بود که نامه بدون سلام و السلام را به آقا فرستاد/ امروز فتنه های عظیم تر مذهبی در حال شکل گیری است

فتنه گران مفسد فی الارض هستند و حکمشان اعدام است لذا الان که اعدام نشده اند و نظام برای حفظ جانشان هزینه می کند در رافت هستند.
نقش اول در فتنه 88 مربوط به کسی بود که نامه بدون سلام و السلام را به آقا فرستاد/ امروز فتنه های عظیم تر مذهبی در حال شکل گیری است
حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز فتنه سال ۸۸ را به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم کرد که باید به طور دقیق موشکافی شود.

وی در ادامه با تعریف چند کلید واژه برای وقایع سال ۸۸ اولین کلید واژه را "فتنه" دانست و در تبیین آن گفت: عوامل داخلی که در فتنه نقش داشتند کسانی بودند که لااقل در اذهان مردم هویت انقلابی داشتند و بعضا از یاران امام و انقلاب به شمار می رفتند. در حوزه عوامل خارجی هم دیده شد که سفارتخانه های متعدد از جمله سفارت انگلیس خبیث و ... وارد صحنه شدند و حتی در آشوب ها و راهپیمایی ها هم اعضای این سفارتخانه ها دیده می شدند. متاسفانه افرادی که هویت انقلابی داشتند با این افراد همراه و همصدا شدند و این موجب غبار آلود شدن فضا و ایجاد فتنه شد.

دکتر طاهری کلید واژه دوم را "بصیرت" خواند و اظهار داشت: در فتنه بصیرت اهمیت ویژه دارد. لذا امیرالمومنین(ع) فرمودند:«کسی که چشم ندارد راحت تر است از آنکه بصیرت ندارد.» در سال ۸۸ کسانی که مدعی دفاع از خط امام بودند، یکی نخست وزیر امام و دیگری خود را معتمد امام می دانست؛ با افراد منتسب به بیت امام راحل در ارتباط بودند ولی همین افراد ماه ها قبل انتخابات دنبال ایجاد تردید در سلامت انتخابات بودند تا جایی که رهبر انقلاب در سخنرانی اول سال در این رابطه هشدار جدی دادند. لذا تقلب اسم رمزی بود که پیاده نظام را به خیابان کشاند و نهایتا مساله تقابل خود با ولایت را عملی کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه کلید واژه بعدی را ولایت دانست و افزود: در ماجرای سال ۸۸ به کسانی که ادعا داشتند بعد از رحلت امام افراد دیگری نظام را رهبری می کنند ثابت شد که چه کسی نظام را رهبری می کند. از طرفی در بعد خارجی هم کسانی که مدیریت آقا را ندیده بودند در این فتنه بین المللی علیه نظام به عینه مشاهده کردند.

طاهری کلید واژه بعدی را پیوند ولایت و مردم خواند و نهم دی را تبلور عظیمی از این ÷یوند عمیق دانست
حجت الاسلام و المسلمین طاهری در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص نقش سران فتنه و امکان گذشت و رافت در خصوص آنها در این ماجرا اظهار داشت: نقش اول مربوط به کسی بود که نامه بدون سلام و السلام را به آقا فرستاد. ایشان، همسر و فرزندانش نقش اصلی را داشتند که مصادیق فراوانی برای این موضوع وجود دارد. بقیه افراد به خودی خود هیچ ارزشی نداشتند و صرفا حمایت همان فرد، آنها را معتبر کرد.

وی گفت: آقا فرمودند تا زمانی که به مردم آسیب نزده اید من سکوت می کنم اما اگر اینگونه شد خواهم آمد و با مردم از این صریحتر سخن خواهم گفت که همان دأب امیرالمومنین است که در تاریخ طبری مشابه این ماجرا آمده است. ولی فتنه گران کار را به جایی رساندند که چادر از زن مسلمان کشدیدند و خونهایی ریختند و حقوقی از مردم ضایع کردند که دیگر حق الناس است و جای گذشت رهبری نیست و باید از مردم عذرخواهی کنند. لذا راه گذشت این است که اولا به اشتباهات خود اعتراف کنند و ثانیا مسئولیت خونهایی که ریخته شده را بپذیرند. ثالثا محاکمه مربوط به جایی است که جرم مشکوک است ولی در این مورد جرم کاملا مشهود است، اینها مفسد فی الارض هستند و حکمشان اعدام است لذا الان که اعدام نشده اند و نظام برای حفظ جانشان هزینه می کند در رافت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در پایان این گفت و گو پیام ۹ دی را بصیرت و ارتباط عمیق مردم با فرهنگ عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: امروز فتنه های عظیم تر مذهبی در حال شکل گیری است و نیاز است بصیرت مردم بیشتر شود. امام فرمودند ملاک دیانت ایمان و انقلابی بودن است. ایمان منهای انقلابی بودن، ایمان سکولار است و کسانی که هر دو معیار را توامان ندارند شیعه حقیقی و پیرو راستین اهل بیت نیستند. لذا همه مردم باید بصیرت و دینداری خود را تقویت کنند تا از فتنه های پیچیده آینده مصون بمانند.


انتهای پیام/ ۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۴:۱۰

29 Dec 2019