۵
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۹۷۹۲
عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي:

در حوادث سال ۸۸ بصيرت عموم مردم از بسياري ازخواص پيشي گرفت

برخورد مردم با توطئه پيچيده و اغفال کننده دشمنان از روي آگاهي همراه با بصيرت و تعهد بود و نشان داد که ملت ايران در چنين حوادثي با شعور بالا و شکيبايي مسائل را رصد کرده و حرکت خود را با معيارهاي تبيين شده از سوي مقام معظم رهبري انجام مي‌دهند.
در حوادث سال ۸۸ بصيرت عموم مردم از بسياري ازخواص پيشي گرفت
به گزارش جهانبین نیوز تأکيد رهبر فرزانه انقلاب بر ماندگاري حرکت حماسي امت در راهپيمايپي ۹ دي، نشان از اهميت فوق‌العاده اين حضور آگاهانه در تاريخ انقلاب اسلامي دارد مشکات برين در پنجمين سالگرد حماسه ۹ دي به بررسي ابعاد مختلف آفرينش حماسه ۹ دي و چرايي مانايي آن در تاريخ انقلاب اسلامي پرداخته است.

در همين زمينه خانم دکتر عشرت شايق نماينده نماينده دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌و‌گوي مشروح با خبرنگار مشکات برين، ضمن بازخواني حماسه ۸ و ۹دي مردم در واکنش به هنجار شکني فتنه‌گران و اهانت آنها به ساحت امام حسين عليه‌السلام به بحث پيرامون اين موضوع پرداخته است.

مشکات برين:علل شکل گيري فتنه ۸۸ چه بود؟
دکتر شایق: دشمنان ملت ايران از ماه‌ها قبل از برگزاري انتخابات با هجمه‌ گسترده عليه شخصيت‌ها و نهادهاي قانوني سعي در آشفتگي و غبارآلود کردن فضاي سياسي کشور براي شکل‌گيري انقلاب مخملي در ايران داشتند و در اين راستا بسياري از مراحل را نيز طي کرده بودند.
کشورهاي سلطه‌جو و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي براي به زانو درآوردن ملت ايران به طور همزمان در سه جبهه جنگ رواني، اقتصادي و مقابله با پيشرفت و اقتدار علمي ايران وارد جنگ شدند و در اين راه از تمام امکانات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري خود بهره بردند که عمق اين تهاجمات در ماههاي منتهي به انتخابات سال ۸۸ و حوادث بعد از آن بخوبي قابل مشاهده مي باشد.

ايام انتخابات دهم رياست جمهوري و روزهاي پس از آن اوج عمليات رواني دشمنان بود که سعي داشتند ضمن مرعوب کردن مسئولان، شخصيت‌هاي سياسي و نخبگان کشور، اراده عمومي مردم را نيز تضعيف کرده و مانع درک صحيح واقعيت‌هاي موجود شوند.

ترويج شايعات مختلف سياسي و اقتصادي، دامن زدن به اختلافات مذهبي، قومي و جناحي از ديگر اقدامات و توطئه‌هاي دشمنان در جريان فتنه سال ۸۸ بود که اين اهداف از طريق بهره‌گيري از گروه‌ها، شخصيت‌ها و جريانات سياسي صورت گرفت و برخي از خواص و گروه‌هاي سياسي در دام دشمن افتاده و با موضع‌گيري‌هاي غلط خود زمينه سوء‌استفاده دشمنان را فراهم کردند و آسيب‌هاي وارده از اين ناحيه را افزايش دادند.

هدف دشمنان و ايادي داخلي آنها در حوادث پس از انتخابات اعتراض به نحوه برگزاري انتخابات يا شمارش آراء نبود بلکه آنها با اساس نظام و حتي بالاتر از آن با اساس تشيع و اسلام سرستيز داشتند که حرمت‌شکني روز عاشورا و حمله به اماکن مقدس مانند مساجد مويد اين مطلب است.

مشکات برين:آيا مي توان ۹دي ماه را به عنوان نقطه عطف انقلاب دانست؟
دکتر شایق: با همه پيچيدگي فتنه سال ۸۸ و با وجود حمايت همه جانبه آمريکا و برخي از کشورهاي اروپايي از فتنه گران، ملت ايران با اطاعت از ولايت و استفاده از شعور سياسي خود نقشه‌هاي آنان را خنثي کرد و يک بار ديگر ثابت کرد که هرگز اجازه بازگشت استعمارگران و چپاولگران به اين سرزمين را نخواهد داد. بصيرت و آگاهي ملت ايران در حوادث سال ۸۸ بويژه در حماسه بي‌نظير راهپيمايي نهم دي ماه نشان داد که بصيرت عموم مردم از بسياري ازخواص پيشي گرفته‌ است.

مواجهه مردم ايران با جريان فتنه را برخلاف پيش بيني و برنامه‌ريزي سازمان‌هاي اطلاعاتي کشورهاي سلطه‌گر و سران داخلي فتنه بود و برخورد مردم با توطئه پيچيده و اغفال کننده دشمنان از روي آگاهي همراه با بصيرت و تعهد بود و نشان داد که ملت ايران در چنين حوادثي با شعور بالا و شکيبايي مسائل را رصد کرده و حرکت خود را با معيارهاي تبيين شده از سوي مقام معظم رهبري انجام مي‌دهند.

يقينا حماسه ميليوني مردم در نهم ديماه ۸۸ که نتيجه داشتن بصيرت و ولايت پذيري مردم بود را مي توان به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامي و تضمين کننده آينده آن دانست. مردم مومن و انقلابي ايران با بصيرت خود و اطاعت از رهنمودهاي رهبري، نه تنها به دشمنان فرصت عرض اندام ندادند بلکه با خلق حماسه ۹ دي، فصل تازه‌‌اي در حرکت توفنده انقلاب اسلامي ايجاد کردند که کشور و ملت ايران سال‌ها از آثار و برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

مقايسه حماسه ۹ دي با رويدادهاي اوايل انقلاب اسلامي از سوي مقام معظم رهبري، دليل ديگري بر عظمت و شکوه اين روز به ياد ماندني است و انگيزه اسلام خواهي و استقلال طلبي ملت ايران در برپايي انقلاب اسلامي، بار ديگر در راهپيمايي ۹ نمود تازه اي يافت و توطئه چينان را مايوس کرد.

مشکات برين:آيا ۹ دي روز به نمايش گذاشتن انزجار ملت از سران فتنه بود؟
دکتر شایق: شعارهايي که در حماسه ۹ دي در سراسر کشور داده شد شفاف و صريح بود و هدف اصلي شرکت کنندگان در اين حماسه، اعلام انزجار از فتنه و فتنه گران بود. فتنه گراني که به دنبال کسب قدرت و استحاله نظام اسلامي بودند از سوي مردم طرد شدند و اين حرکت عالمانه، آتش فتنه را به مسببين آن بازگرداندند و قدرت طلبان فتنه‌گر را رسوا و از صحنه سياسي کشور خارج ساخت.

بصيرت سياسي و آگاهي ديني مردم منشاء حماسه ۹ ديماه سال ۸۸ بود که اصلي‌ترين ويژگي اين نوع نگرش، دشمن‌‌‌‌‌شناسي و وقت‌‌‌‌‌شناسي است.

حرکت خودجوش توده‌هاي مردم در روز نهم دي، همچون سيلي خروشان کلبه‌هاي سست فتنه‌گران را از بيخ و بن کند و براي چندمين بار ثابت نمود که ملت ايران در تبعيت و حمايت از ولايت فقيه و آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران هيچگاه دچار شک و ترديد نخواهد شد.

مشکات برين:آيا مي توان سران فتنه را مفسد في الارض خطاب کرد؟
دکتر شایق: سران فتنه و برخي از افراد و گروه‌هايي که ادعاي قانون‌گرايي داشتند در جريان برگزاري انتخابات دهم رياست جمهوري و حوادث بعد از آن، خلاف قانون عمل کرده و در حرکتي ديکتاتور مآبانه عده‌اي را به خيابان‌ها کشيده و از آنها استفاده ابزاري کردند.

اين حوادث، ظلم بزرگي نسبت به ملت و نظام بود و حماسه حضور حداکثري مردم در انتخابات رياست جمهوري دهم را که يک موفقيت بي‌نظير در عرصه بين‌الملل بود به چالش کشيد و اين حرکت ظالمانه و مغرضانه فتنه گران باعث شد تا پيروزي بزرگ ملت ايران در انتخابات دهم رياست جمهوري کمرنگ شود.

در فتنه سال ۸۸ عده‌اي در مقابل آرمان‌هاي امام خميني (ره) قرار گرفته و ضمن هتاکي نسبت به آرمان فلسطين و اصل ولايت فقيه با آتش زدن مقدسات، اقدام به حرمت‌شکني از واقعه عاشورا کردند و همين جسارت‌ها باعث شد تا همگان متوجه شوند که هدف هتاکان نه اعتراض به نتيجه انتخابات بلکه تلاش براي تحقق اهداف سياسي دشمنان در تغيير نظام سياسي کشور است.

اگر تدابير مقام معظم رهبري در برون رفت از فتنه ۸۸ نبود قطعا کشور با يک آسيب بسيار شکننده روبرو مي شد و مشخص است که تکليف مسببين چنين حوادثي چيست. آنها با اقدامات خود، استقلال و حاکميت نظام جمهوري اسلمي ايران را با خطر جدي مواجه ساختند.

عشرت شايق؛
عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي
نماينده دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي
کارشناس مسائل سياسي


انتهای پیام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۴:۰۴

29 Dec 2019