۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۱۹۲۶۰
سلطانی، نماینده مردم بروجن در گفت و گو با جهانبین نیوز

شهید مدرس جانش را در راه نظارت بر اجرای قوانین فدا کرد/ عده ای صحبتهایی می کنند که هیچ تناسبی با تعامل مجلس و دولت ندارد

شهید مدرس جانش را در راه نظارت بر اجرای قوانین فدا کرد/ عده ای صحبتهایی می کنند که هیچ تناسبی با تعامل مجلس و دولت ندارد
امیر عباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر نگار جهانبین نیوز به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس، مجلس شورای اسلامی را مظهر دموکراسی و مردم سالاری دینی دانست.

سلطانی با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس، تصویب و وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای قانون را اهم این وظایف خواند.

وی افزود: اگر قانون سالم تصویب شود و نظارت هم به طور کامل و دقیق صورت بگیرد، دچار بسیاری از مشکلات نخواهیم شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، نظارت بر حسن اجرای قوانین را مهمترین وظیفه نمایندگان دانست و افزود: اگر این وظیفه به درستی انجام نشود- حتی اگر قانون خوب هم تصویب شود- با توجه به رانت هایی که وجود دارد دچار فساد می شویم و نهایتا همان قانون خوب بلای جان مردم می شود.
این نماینده مجلس شهید آیت الله مدرس را یک الگوی کامل برای مجلسیان خواند و خاطر نشان کرد: شهید مدرس در این زمینه ها به حد اعلا تلاشکرد و بر نظارت بسیار توجه داشت، تا جایی که جانش را در این راه فدا کرد.

نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه سالهاست بعد نظارتی مجلس به حاشیه رفته اظهار داشت: چون مردم نمایندگان مجلس را در دسترس تر از سایر مسئولان می بینند لذا غالبا توقعاتی را مطرح می کنند که اصولا جزء وظایف ذاتی نمایندگان مجلس نیست.

امیر عباس سلطانی اظهارداشت: اگر قوانین درست اجرا بشوند و نظارت هم به نحو احسن صورت گیرد قطعا این انتظارات تعدیل خواهد شد.

سطانی رفع مشکلات کشور، خصوصا مشکلات معیشتی، تورم، بیکاری و پروژه های عمرانی عقب مانده را از بزرگترین توقعات مردم دانست و افزود: بعضی از این انتظارات تناسبی با بودجه کنونی کشور ندارد و تلاش نمایندگان را تعدیل این انتظارات دانست.

نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص نحوه تعامل دولت و مجلس گفت: کلیت مجلس در مجموع دارای تعاملی خوب و مثبت است؛ ولی بعضا مشاهده می شود برخی از افراد و جریانات سیاسی صحبت هایی می کنند که هیچگونه تناسبی با این تعامل ندارد.

انتهای پیام/ 1021
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۳:۲۳

29 Dec 2019