۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۱۸۹۹۹
مسئول بسيج جامعه پزشکي استان:

اعزام ۱۳۴ تيم تخصصي پزشکي به مناطق محروم استان

مهراب شفیعی گفت: در شش ماهه اول سال جاري ۱۳۴ تيم تخصصي پزشکي در زمينه هاي مختلف به مناطق محروم و کم برخوردار استان چهارمحال و بختياري اعزام شده اند.
اعزام ۱۳۴ تيم تخصصي پزشکي به مناطق محروم استان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، مهراب شفيعي مسئول بسيج جامعه پزشکي استان با اشاره به اين که بسيج جامعه پزشکي يکي از اقشار بسيجي است که رابطه مستقيم با مباحث مربوط به محروميت زدايي و توجه به مناطق محروم جامعه دارد، عنوان کرد: بسيج جامعه پزشکي فعاليت هاي چشمگيري در مناطق محروم و کم برخوردار استان  را انجام مي دهد.

وي افزود: از جمله فعاليت بسيج جامعه پزشکي اعزام تيم هاي تخصصي پزشکي به مناطق محروم است که در همين راستا در شش ماهه اول سال جاري ۱۳۴ تيم پزشکي در رشته هاي مختلف به اين مناطق اعزام و خدمات مورد نياز مردم را ارائه داده اند.

شفيعي ادامه داد: در بين اين تيم ها، ۷۴ تيم عمومي، ۱۲ تيم تخصصي، ۱۵ تيم دندانپزشکي، ۲۲ تيم آموزشي و ۱۱ تيم فرهنگي بودند که جهت خدمت رايگان به مناطق محروم و کم برخوردار استان اعزام شده اند.

مسئول بسيج جامعه پزشکي استان در ادامه با برشمردن برخي اقدامات اين قشر در طول سال گذشته، ابراز داشت: در سال گذشته ۳۳۸ تيم پزشکي به اين مناطق اعزام شد که ۱۸۳ تيم عمومي، ۳۳ تيم تخصصي، ۴۲ تيم دندانپزشکي، ۴۸ تيم آموزشي بهداشتي و ۳۲تيم فرهنگي بوده است.

وي گفت: تمام نيروهاي اعزام شده به اين مناطق جزء بسيج جامعه پزشکي هستند و تمام خدمات را به صورت رايگان ارائه مي دهند.

مهراب شفيعي، برپاي هر ساله بيمارستان صحرايي را از جمله اقدامات شاخص بسيج جامعه پزشکي برشمرد و تصريح کرد: اين بيمارستان با همکاري و مشارکت بسيج جامعه پزشکي استان، دانشگاه علوم پزشکي و مديريت بحران استانداري هر ساله اجرا مي شود که امسال در منطقه ميانکوه شهرستان اردل برپا شد.

وي اضافه کرد: با برپايي اين بيمارستان اهالي منطقه ميانکوه و روستاهاي اطراف اين منطقه از خدمات آن استفاده کردند.

مهراب شفيعي، تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص اعزام شده به بيمارستان صحرايي را بيش از ۵۰ نفر اعلام کرد.

مسئول بسيج جامعه پزشکي استان، خدمات اين بيمارستان را شامل تمام زمينه هاي تخصصي پزشکي برشمرد و گفت: در قالب برپايي اين بيمارستان خدمات مربوط به بخش هاي کلينيکي شامل ويزيت پزشک عمومي، متخصص مامايي، روانشناسي و همچنين خدمات بخش هاي پاراکلينيکي شامل آزمايشگاه، راديولوژي، دندانپزشکي، سونوگرافي، اپتومتري و ساير خدمات جانبي به بيماران ارائه شد.

وي افزود: امسال در طول برپايي بيمارستان تعداد ۹ هزار و ۲۹۳ خدمت درماني به صورت رايگان در بخش هاي مختلف ارائه شده است.

شفيعي در پايان سخنان خود ابراز داشت: خدمات بسيج حامعه پزشکي علاوه بر اينکه در قالب برپايي بيمارستان هاي صحرايي و اعزام تيم هاي پزشکي به مناطق محروم استان است بلکه در مراکز درماني، بسيج جامعه پزشکي کانون هايي دارد که برنامه هاي فرهنگي، مطالعاتي، شجره طيبه صالحين و مناسبتي را اجرا مي کند و سعي خواهد شد تا بهترين خدمات به مردم اين مناطق ارائه شود.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۳:۱۳

29 Dec 2019