۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۱۸۶۹۹
نماينده دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي:

اسيدپاشي اصفهان يک عمل رذيلانه است/ تعمد رسانه‌ها در موضع‌گیری‌های نادرست مستوجب مجازات است

اسيدپاشي اصفهان يک عمل حرام و رذيلانه است که همه علما، مسئولان نظام، گروههاي مختلف و آحاد مردم ايران اين عمل را محکوم کرده و آن را جنايت ناميده اند و عامل يا عاملان اسيدپاشي بايد در اسرع وقت شناسايي، دستگير و مجازات شوند.
اسيدپاشي اصفهان يک عمل رذيلانه است/ تعمد رسانه‌ها در موضع‌گیری‌های نادرست مستوجب مجازات است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، عشرت شايق امر به معروف و نهي از منکر را از مهم ترين پيام هاي قيام عاشورا دانست و افزود: اين فريضه مهم و حيات بخش يک بحث مسلم و ثابت است که در آيات قرآن به اين موضوع مهم تاکيد فراواني شده و اصل هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نيز امر به‏ معروف‏ و نهي‏ ازمنکر را وظيفه‏ اي‏ همگاني‏ و متقابل‏ بر عهده‏ مردم‏ نسبت‏ به‏ يکديگر، دولت‏ نسبت‏ به‏ مردم‏ و مردم‏ نسبت‏ به‏ دولت‏ اعلام نموده است.

وي گفت: انجام صحيح و همگاني فريضه امر به معروف و نهي از منکر مي تواند عامل نشر فرهنگ و اخلاق اسلامي باشد و جلو بسياري از مفاسد و منکرات را در جامعه بگيرد و اين واجب الهي نبايد تحت تاثير اقدامات غلط و توطئه آميز، مورد بي‌مهري قرار گيرد.

نماينده دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي، همزماني حادثه اسيدپاشي در اصفهان با بررسي «طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر» در مجلس شوراي اسلامي را سوال برانگيز خواند و افزود: انحراف افکار عمومي و جلوگيري از روند عادي بررسي و تصويب اين طرح در مجلس از جمله اهدافي است که براي اين همزماني مي توان متصور بود.

شايق هجمه سنگين و برنامه‌ريزي شده رسانه‌هاي بيگانه عليه نظام جمهوري اسلامي به بهانه حادثه اصفهان را يکي ديگر از ابعاد اين حادثه اعلام کرد و گفت: اين موضوع، شائبه دخالت برنامه ريزي شده دشمنان ملت ايران در اين مسئله را تقويت مي‌کند که با دستگيري عامل يا عاملان جنايت، اين مسئله روشن خواهد شد.

وي با ابراز تاسف از بعضي موضع‌گيري‌هاي غلط در مرتبط کردن اقدام پليد اسيدپاشي با فريضه «امر به معروف و نهي از منکر» گفت: ارتباط دادن يک عمل مجرمانه که شکي در منکر بودن آن نيست با فريضه و تکليف ديني خطايي بود که برخي از افراد و رسانه هاي داخلي مرتکب شدند و اگر عمدي در اين کار باشد مستوجب مجازات است.

اين کارشناس مسائل اجتماعي گفت: برخي ها مي خواهند با کمرنگ کردن امر به معروف و نهي از منکر در جامعه، حساسيت هاي ديني و اخلاقي را که سد راه تحقق اهداف شوم آنان محسوب مي شود از بين ببرند تا بتوانند برنامه هاي خود در زمينه استحاله فرهنگي جامعه را راحت تر و کم هزينه تر دنبال نمايند.

شايق افزود: «امر به معروف» و «نهي از منکر» به عنوان دو فرضيه بزرگ ديني علاوه بر سفارش قرآني، مورد تاکيد پيامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده و مطالعه سيره‌ نظري و عملي آن بزرگواران نشان مي دهد که در همه حال بر اجراي اين فرايض اصرار داشتند و آن را موجب سعادت دنيوي و اخروي بشر مي دانستند.

وي با اشاره به اصل هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران گفت: اين اصل ضمن همگاني اعلام کردن وظيفه «امر به معروف و نهي از منکر»، تعيين شرايط و حدود و کيفيت‏ آن‏ را به قانون‏گذار محول نموده که با گذشت سي و پنج سال از تصويب آن تاکنون اقدامي در اين مورد صورت نگرفته است.

اين کارشناس مسائل اجتماعي، تصويب نهايي «طرح حمايت از آمرين به معروف و ناهيان از منکر» در مجلس شوراي اسلامي را گامي مهم در اجرايي شدن اصل هشتم قانون اساسي و شفاف‌تر شدن ابعاد اجرايي آن دانست و افزود: بايد در تصويب و اجراي اين قانون نهايت دقت به عمل آيد تا بهانه به دست بدانديشان و معاندان داده نشود.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

h
خدا لعنت کند فتنه انگیزانی که با اعمالی از قبیل اسیدپاشی، ایجاد فتنه، تروز شخصیتها و..قصد محاربه و حمله به منویات این نظام اسلامی دارند...

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۳:۰۹

29 Dec 2019