۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۱۷۹۰۲
دکتر عشرت شايق:

پرداختن به مسئله زن مستلزم پرهيز کامل از فرآورده‌هاي غربي است

اصلي ترين دليل انحراف عميق تفکرات غربي درباره زن نگاه مادي و غيرالهي آنان به هستي و جهان مي‌باشد و مبرهن است که اين نوع تفکرات نمي‌تواند هدايت و سعادت جوامع بشري را به دنبال داشته باشد.
پرداختن به مسئله زن مستلزم پرهيز کامل از فرآورده‌هاي غربي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، دکتر عشرت شايق، كارشناس مسائل فرهنگي و اجتماعي در خصوص اشتغال زنان، اظهار داشت: در بررسي موضوع اشتغال زنان، بايد مسائل اساسي مانند؛ اصول و ارزش هاي ديني و باورهاي اجتماعي، نقش فرهنگي و تربيتي زن در خانه و جامعه، فتاوي و نظرات مراجع عظيم الشان و بزرگان دين كه با استنباط از «قرآن، سنت و حديث» در اين رابطه اعلام مي شود، وضعيت جسمي و عاطفي، توانمندي و كارآيي زنان، ضرورت ها و اولويت ها، با تکيه بر نگاه انساني اسلام به مسئله زن مورد توجه جدي قرار گيرد.

وي افزود: البته پرداختن به مسئله زن و تدوين يك راهبرد صحيح و كارآمد در مورد آنان، مستلزم پايبندي به الزامات ديگري نيز است كه «پرهيز و دوري کامل از فرآورده هاي غربي» يكي از مهم ترين اين الزامات به شمار مي آيد.

شايق ادامه داد: مقام معظم رهبري در اين رابطه مي فرمايند: «غربي ها به دلايل مختلف، مسئله زن را بد فهميده‌اند اما همان فهم غلط و تباه کننده را سکه رايج دنيا کرده اند و با هوچي گري، مجال حرف زدن به ديگران و مخالفان را نمي دهند».

وي، دليل بدفهمي غربي ها در مورد «مسئله زن» را نگاه مادي و غيرالهي آنان به هستي و جهان دانست و گفت: اصلي‌ترين دليل انحراف عميق تفکرات غربي درباره زن همين نگاه مي باشد و مبرهن است که اين نوع تفکرات نمي تواند هدايت و سعادت جوامع بشري را به دنبال داشته باشد.

مدير مقابله با تهديدات نرم مرکز بسيج سازمان صداوسيما بيان کرد: همين تفكرات است كه باعث مي شود آنها در مسائل اقتصادي از جمله اشتغال، نگاه کاسب کارانه به ظرفيت زنان داشته و با نگاهي تحقيرآميز به زن، جايگاه او را تا حد وسيله اي براي اطفاي شهوات مردان تنزل دهند.

كارشناس مسائل فرهنگي و اجتماعي، نتيجه اين تفکرات ظالمانه و متحجرانه را گسترش فساد و تباهي دانست و گفت: وضعيت كنوني زنان در جوامع غربي، مويد اين مسئله است. بنابر اين، چنانچه بخواهيم نگاهي «سالم، منطقي، دقيق و راهگشا» به مسائل زنان از جمله موضوع اشتغال، داشته باشيم بايد در مسائلي نظير اشتغال و برابري جنسي از افکار غربي کاملاً فاصله بگيريم.

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي به نكته مهم ديگري در زمينه بررسي مسائل زنان اشاره کرد و گفت: برخورداري زنان از فرصت تحصيل، رشد و تعالي يک ضرورت است اما در عين حال، پرداختن به چنين اموري نبايد موجب فراموشي يا به حاشيه رانده شدن مسئله اصلي يعني «خانواده و نقش محوري زنان در اين نهاد مقدس» شود.

دکتر عشرت شايق تاکيد کرد: استفاده از نظرات اساتيد حوزه و دانشگاه، فعالان اجتماعي، پژوهشگران و صاحب نظران منصف و معتقد به رعايت الزامات مطرح شده، مي تواند كمك موثري براي تدوين «راهبردي صحيح و همه جانبه» در امور زنان باشد و يقينا در چنين راهبردي، ابعاد مختلف اشتغال زنان هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وي در پايان خاطر نشان کرد: دستگاه هاي اجرايي نيز با ارائه پيشنهادات و انتقال تجربيات به مراكز پژوهشي و نهادهاي تصميم گير، مانند مجلس شوراي اسلامي و شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي توانند وظيفه خطير خود را ايفا کنند.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۷:۱۹

1 Jan 2020