۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۱۶۳۱۴
برای نخستین بار:

پارک معارف در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‎شود

پارک معارف شامل مجموعه فرهنگي از گروه هاي جهادي تبليغي حديث هدايت برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‎شود.
پارک معارف در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‎شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل مشکات برین، عابدين کاظمي نيا در خصوص راه‌اندازي پارک معارف در مصلي بزرگ امام خميني(ره) شهرکرد اظهار داشت: طرح پارک معارف شامل مجموعه فرهنگي از گروه هاي جهادي تبليغي حديث هدايت است.

وي افزود: در اين طرح جمعي از طلبه هاي چهارمحال و بختياري از حوزه علميه قم، برنامه اي طراحي کرده اند که در قالب بازي و سرگرمي معارف ديني را به مردم استان انتقال دهند.

مسئول اجراي طرح پارک معارف در استان بيان کرد: در پارک معارف بر روي هفت بخش شامل کودک و نونهال، نوجوان، جوان، بزرگسال، خواهران و بخش عمومي تمرکز دارد که برای هر بخش چند غرفه در نظر گرفته شده است.

وي در مورد محل و زمان برگزاري این طرح، گفت: اين در ضلع شمالي مصلي بزرگ حضرت امام خميني(ره) در قسمت تعمير نشده همزمان با 13 مرداد به مدت ۱۲ روز برگزار مي شود.

کاظمي نيا گفت: نزديک به ۴ ماه وقت صرف نوشتن طرح و تنظيم متون و محتواي هر غرفه شده است و تقريبا ۵۰ درصد کار جلو رفته است.

وي ادامه داد: حجم عظيم کار شامل ساخت بازي ها و طراحي بازي ها است که تا اواخر ماه مبارک رمضان ۸۵ درصد کار رشد مي کند و در هفته آخر برگزاري دوره آموزشي براي آماده کردن مربيان را در نظر داريم.

مسئول طرح پارک معارف در استان به اهداف اين طرح اشاره کرد و گفت: اهداف متعددي در راه‌اندازي اين طرح در استان وجود دارد که اصلي ترين آن اجراي کار تبليغي نو در حوزه هاي مختلف است در واقع همان کار تبليغي روحانيت است که در قالب شيوه اي نو اجرا مي شود و در برقراري ارتباط بيشتر با جوانان و جذب و آموزش آن ها و ارتباط با کودکان و نوجوانان و استفاده از اين ظرفيت براي انجام کارهاي بعدي است.

کاظمي‌نيا افزود: تقويت روحيه خود باوري واتکاء به ظرفيت هاي بومي استان و وارد کردن اين ظرفيت ها به ميدان فعاليت از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وي با اشاره به بيانات رهبر فرزانه انقلاب در ديدار جمعي از شعرا، بيان کرد: ايشان در ديدار در ۱۴ شهريور سال ۸۸ در جمع شعرا فرمودند: "من هميشه تکيه بر اين ميکنم: بايستي قالب را خوب انتخاب کنيد و هنر را بايستي تمام عيار توي ميدان بياوريد؛ نبايد کم گذاشت، تا اثر خودش را بکند." بر همين اساس ما سعي کرديم در اين طرح هنرمندان مختلف استان مان را در زمينه هاي گوناگون وارد میدان کنيم.

مسئول طرح پارک معارف در استان، ادامه داد: در زمينه طراحي دکور، ساخت بازي ها، گرافيک و تزئينات سعي شده است از هنرمندان بومي استان استفاده کنيم.

کاظمي نيا در پايان خاطر نشان شد: شناسايي ظرفيت فرهنگي نيروهاي متدين استان و وارد کردن آن ها به ميدان براي انجام کارهاي فرهنگي از ديگر اهداف ما در استان و همچنين از اجراي اين طرح است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۳:۵۱

27 Dec 2019