۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۶۱۷۰
رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختياري:

در استان سهم صنعت در اشتغال تنها ده درصد است

اگر ظرفيت ظرفیت تولید واحدهای صنعتی موجود را به 100 درصد برسانيم سهم اشتغال را از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزايش مي دهيم.
در استان سهم صنعت در اشتغال تنها ده درصد است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، رهبر معظم انقلاب اسلامي، در ديدار مسئولان، کارگزاران و جمعي از مديران ارشد دستگاه هاي مختلف کشوري و لشگري جدي گرفتن سياستهاي اقتصاد مقاومتي اولين توصيه ايشان بود که فرمودند: درخصوص حمايت از سياست هاي اقتصاد گفتند نياز اصلي، عمل است و نبايد اينگونه باشد که در سخن، از اقتصاد مقاومتي حمايت کنيم اما در عمل، حرکت ما کُند باشد.

در بخشي ديگر، توصيه موکد ايشان به بخش صنعت و معدن اين بود که تحرک و تلاش خود را مضاعف کنند زيرا بار اصلي خروج از رکود بر عهده بخش صنعت و معدن است.

پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) گفتگوي با دکتر سيد نعيم امامي رييس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختياري ترتيب داديم تا وضعيت و پتانسيل صنعت و معدن بررسي کنيم که در ادامه مي خوانيد.

مشکات برين: به نظر شما وضعيت و پتانسيل صنعت و معدن استان در چه وضعيتي قرار دارد ؟
امامي: در استان ما ۱۰ درصد اشتغال بر دوش صنعت است. حدود ۱۲۲۵ واحد صنعتي در استان داير شده که ۲۵ درصد تعطيل شده است چيزي حدود ۲۹۶ واحد که به جز اين واحدهاي تعطيل شده ۱۰ درصد کل واحد ها با ظرفيت کامل و ۶۵ درصد واحد ها با ظرفيت ۵۰ درصد و کمتر کار مي کنند.

مشکات برين: آيا صنعت و معدن مي تواند به لحاظ اقتصادي به پيشرفت استان کمک کند؟
امامي: همين ۱۲۲۵ واحد را اگر به ظرفيت ۱۰۰ درصد برسانيم سهم اشتغال را از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزايش مي دهيم.

مشکات برين: الان ميزان تحرکات صنعت و معدن را چه طور ارزيابي مي کنيد؟
امامي: در کنار اين ۱۲۲۵ طرح، نزديک به ۱۲۰۰ طرح صنعتي ديگر در استان داريم که سرمايه گذاري بر روي اين ۱۲۰۰ طرح باعث مي شود اين طرح ها تبديل به واحد شوند که نياز به سرمايه گذاري نزديک به ۱۱ هزار ميليارد تومان دارد.

مشکات برين: به نظر شما صنعت و معدن استان ما تا چه اندازه بار اصلي خروج از رکود بر عهده دارد؟
امامي: تصور کنيد که ما تلاش کنيم اين ۱۲۰۰ طرح را به واحد(کارخانه) تبديل کنيم. آن وقت سهم اشتغال در صنعت ۲۰ درصد مي شود يعني با به حداکثر رساندن ظرفيت واحد هاي موجود ما مي توانيم ۵ درصد به اشتغال اضافه کنيم و با بهره برداري از طرح هاي جديد حداقل ۵ درصد ديگر به بخش صنعت اضافه کنيم. اين اشتغال مستقيم در صنعت ايجاد مي کند و دقيقا به همين ميزان در حاشيه صنعت اشتغال غيرمستقيم خواهيم داشت به همين خاطر طبق فرمايشات دقيق و سنجيده مقام معظم رهبري (مدظله العالي) صنعت بار اصلي خروج از رکود را به دوش دارد.

مشکات برين: به نظر شما صنعت و معدن از اقتصاد مقاومتي، چه طورحمايتي مي کند؟
امامي: صنعت در اقتصاد مقاومتي رکن اصلي را ايفا مي کند زيرا اشتغال و افزايش توليد را بر عهده دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۳:۴۷

27 Dec 2019