:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> بدحجاب با تعریف شاخص هاي پوشش معنا پیدا می کند | جهان بین
۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۱۵۷۶۴
کارشناس مسائل فرهنگی:

بدحجاب با تعریف شاخص هاي پوشش معنا پیدا می کند

اشکال ما در حوزه حجاب اين است که واژه بدحجابي و اينکه بدحجاب چه کسي است را درست تعريف نکرده ايم، بايد شاخص هاي پوشش تعريف شود تا به مخاطب بگوييم اگر در اين شاخص ها حرکت نکند بدحجاب شمرده مي شود.
بدحجاب با تعریف شاخص هاي پوشش معنا پیدا می کند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، آنچه موجب احساس نياز به مطالعه و تحقيق در حوزه عفاف و حجاب شده گسترش روز افزون بدحجابي و اثرات و تبعات مخرب آن در جامعه مي باشد به همين منظور گفتگوي با دکتر وحيد آقاسي، استاد دانشگاه ترتيب داده ايم که در ادامه آمده است.

وحيد آقاسي، دانشجوي دکتري مديريت و برنامه ريزي فرهنگي در خصوص اشکالاتي که در حوزه عفاف و حجاب وارد است، اظهار داشت: اشکال ما در حوزه حجاب اين است که واژه بدحجابي و اينکه بدحجاب چه کسي است را درست تعريف نکرده ايم به همين دليل جامعه ما دچار بدحجابي شده است .

وي افزود: بايد شاخص هاي پوشش تعريف شود تا به مخاطب بگوييم اگر در اين شاخص ها حرکت نکند بدحجاب شمرده مي شود.

پژوهشگر مسائل فرهنگي ادامه داد: هر مخاطبي از هر جنسيتي که نظر بيننده را به خود جلب کند و افراد حساس شوند بايد بداند در نوع پوشش خود خطايي کرده است.

آقاسي بيان کرد: مسأله حجاب که يک دستور ديني است از مسائل مهم و کليدي جامعه ماست و با بسياري از مسائل پيوند خورده و داراي ابعاد سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي شده است.

مدرس دانشگاه افزود: زنان و دختران ما حق ندارند به گونه اي پوشش داشته باشند که مورد توجه انظار قرار گيرند. ما حق نداريم هنجارهاي جامعه را بشکنيم و به حريم ها آسيب بزنيم حال براي برطرف شدن اين مشکل بايد بنشينيم براي اين موضوع اجتماعي راهکارهاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت ارائه دهيم.

وي بيان داشت: پوشش مسئله اجتماعي است که بايد هميشه در موردش صحبت شود و نبايد محدود به فصل يا زمان خاصي شود.

دانشجوي دکتري مديريت و برنامه ريزي فرهنگي اعلام کرد: راهکارها بايد به نسل جديد کمک کند تا متوجه شود اگر پوشش و حيا را رعايت نکند به او آسيب مي رسد.

آقاسي با اشاره به فرمايشات اميرالمومنين(ع) پيرامون بحث هاي تربيتي کودکان، بيان کرد: همانطور که حضرت علي(ع) فرمودند: "کودکانتان را براساس مقتضاي زمانه خود تربيت کنيد" بر اساس اين کلام بايد گفت فرزندان در اين برهه زماني دغدغه هاي خاص خود را دارند و نياز به آموزش دارند.

وي بيان داشت: بحث علاقمندي به قليان در بين دختران و پسران يک معضل اجتماعي است ولي کسي برخورد عالمانه با آن نمي کند، بستن در سفرخانه و چايخانه ها راه حل نيست بلکه براي يک بيمار سرطاني حکم مسکني را دارد که تا مدت زمان کوتاهي فراموش مي شود و دوباره شروع مي شود.

پژوهشگر مسائل فرهنگي تصريح کرد: ما در زمينه معضل هاي اجتماعي نياز به يک جراحي و کالبد شکافي اجتماعي داريم تا بتوانيم با اين نوع معضلات مثل خودشان عمل کنيم.

وي ادامه داد: ما بايد در حل مشکلات جوانان از خود جوان ها استفاده کنيم.

اين مدرس دانشگاه در پايان گفتگوي خود خاطرنشان شد: مثلا مشکل دختران فراري را با خود اين دسته از دختران حل کنيم هر چند که مقاله ها، کارهاي مطالعاتي، سمينار علمي در اين زمينه صورت گرفته است ولي مشکل کماکان باقي است و شدت و ضعف پيدا مي کند زيرا مقطعي اقدام مي شود مثلا بحث ماهواره بر سر زبان ها است و به عنوان يک معضل اساسي به حساب مي آيد ولي در کنار اين مشکلات از آسيب ها و معضل هاي تلفن همراه و عواقب شبکه هاي اجتماعي آن در جامعه غافل شده ايم و مي گذاريم دامنه مشکل وسيع شود بعد از آن يادمان مي افتد که اين هم نوعي معضل است.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نگین
دقیقا درسته.واقعا شاخص های بد حجابی تعریف نشده.من شاید دلم نخوادچادر بپوشم ولی این حق را هم ندارم که با پوشیدن یه لباس بسیار نامناسب به هم جنس های خودم توهین کنم.که البته این نامناسب بودن شامل حال هر دو جنس میشه.یعنی آقایان هم باید طبق الگوی مناسبی پوشش خود را رعایت کنند.قرار نیست ما به خاطر آزادی خودمون به حقوق دیگران آسیب بزنیم.

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۰:۴۹

27 Dec 2019