۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۱۵۶۱۲

جوانان علاوه بر همراه شدن، همدل شدن والدين را نياز دارند

والدين در خانواده، علاوه برهمراه شدن بايد با جوان همدل شود اکثر والدين با بچه ها همراه هستند ولي خيلي همدل نيستند بايد خيلي وقت ها با جوان درد و دل کنند.
جوانان علاوه بر همراه شدن، همدل شدن والدين را نياز دارند
به گزارش جهانبین نیوز، فاطمه ابراهيمي، کارشناس مسائل مذهبی در ارتباط با عفاف وحجاب در گفتگو با خبرنگار مشکات برين اظهار داشت: بحث عفاف و حجاب بايد ريشه يابي شود چند سالي است که ما با اين مشکل مواجه هستيم و ريشه اين بحث بيشتر متوجه خانواده است.

وي افزود: وقتي ورود جوانان با پوشش نامتعارف به جامعه را مي بينيم ذهن بلافاصله به سمت خانواده متوجه مي شود و اينکه خانواده درگير چه مشکلي شده است.

ابراهيمي بيان کرد: بالا بردن اعتقادات مذهبي خانواده و به روز شدن اطلاعات خانواده بسيار مهم است زيرا جوانان به سمت مدگرايي روي آورده اند که به حربه فرهنگي دشمن بر مي گردد.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) افزود: ايشان در فرمايشات شان به شبيه خون فرهنگي اشاره دارند اين شبيه خون شامل شبکه هاي موبايل، ماهواره، اينترنت است که جوانان را درگير کرده و مادر بايد تقويت اعتقادات خود را دراولويت قرار دهد.

ابراهيمي گفت: فرض کنيم در مرحله اول اعتقادات بالا برده شود در مرحله بعد بايد بدانيم که علاوه برهمراه شدن بايد با جوان همدل شود اکثر والدين با بچه ها همراه هستند ولي خيلي همدل نيستند بايد خيلي وقتها با جوان درد و دل کنند.

دانشجوي حوزه بيان کرد: مادران بايد زمان زيادي را صرف هم دل شدن با فرزند صرف کنند.

وي تصريح کرد: وقتي با جوان همدل شديم جوان هم با ما احساس راحتي نموده و با بيان مشکل خود، مي توانيم نيمي از آن را حل کنيم و در صورتي که خودمان نتوانستيم مي توانيم از مشاوران ويژه استفاده کنيم و با توکل و توسل داشتن و معنوي کردن فضاي منزل به خوبي جوان را هدايت کنيم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ما در با بالا بردن اعتقادات مذهبي خود و آشکار نمودن آن در منزل تاثير خوبي بر جوان بگذارد حتي اگر زماني هم در محيط نامناسب قرار بگيرد معنويات به کمکش خواهد آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۳:۳۱

1 Jan 2020