۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۱۴۹۳۳
عضو شورای شهر شهرکرد:

دانش افزایی زنان جامعه را از آسیب های ماهواره مصون می دارد

دانش افزايي لازمه آگاه شدن زنان از جایگاه واقعی خود و آشنایی با پیامدهای منفی ماهوارها در جامعه می باشد.
دانش افزایی زنان جامعه را از آسیب های ماهواره مصون می دارد
به گزارش جهانبین نیوز، زهرا عطایی کارشناس مسائل فرهنگی در گفت وگو با پایگاه خبری مشکات برین در خصوص ضرورت دانش افزایی زنان از آسیب های ماهواره اظهار داشت: رسانه های غربی با توطئه ای برنامه ریزی شده ایرانیان را از فرهنگ خود تهی می کنند تا بتوانند فرهنگ غلط خود را جایگزین آن کنند.

وی افزود: سريال های شبکه های ماهواره ای با نوع فیلم برداری، رنگ آمیزی، نورپردازی و تبلیغات سوء، فرهنگ و محتواي خود را به خورد بیننده می دهند، رشد اين جريان منجر به ارتباط عمیق با نسل جوان و محافل خانوادگي شده و متاسفانه مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته است.

این عضو شواری شهر شهرکرد، عنوان کرد: شخصیت های سريال هاي ماهواره اي مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و چون زنان خانه دار مدت زمان بیشتری در خانه هستند این موضوع باعث استفاده بیشتر آنان از سریال های ماهواره ای شده است.

وی افزود: بعضی زنان بر اثر بی دانشی، از جایگاه و هویت واقعی خود مطلع نیستند و احساس خلاء دارند و فکر می کنند جایگاهی در خانه و جامعه ندارند و به تصور غلط احساس می کنند فرهنگ بیگانه به آنها جایگاه می دهد و این سریال ها مخصوص آنها ساخته شده است.

این استاد دانشگاه گفت: ما در اسلام همه چیز داریم و در حالی که بهترین ارزش در فرهنگ دینی و ملی ما وجود دارد شایسته نیست از فرهنگ غرب پیروی نکنند.

وی در مورد راز مخاطب پذیر بودن این سریال ها، عنوان کرد: نقل کردن و دهن به دهن گشتن داستان سریال ها و برنامه های ماهواره ای بین زنان در محافل گوناگون باعث افزایش جذابیت و مخاطب پذیری این سریال ها شده است.

عطایی در ادامه این مطلب یادآور شد: از آنجایی که مخاطبين برای پر کردن برنامه روزانه و اوقات فراغت خود از رسانه‌ها استفاده مي‌كنند ایجاد تفریحات سالم، افزایش امکانات تفریحی برای زنان در جامعه، ایجاد تفرج گاه های شاد و روح بخش از جمله نکات کلیدی است که می توانیم برای مقابله با ماهواره ها به کار ببریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۹:۵۸

27 Dec 2019