۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۱۴۷۶۰
مدیر موسسه کوثر هستی استان:

شناخت به موقع آسیب های ماهواره، زمینه را برای بهره برداری درست آماده می کند

مدیرموسسه کوثر هستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با بیان آسیب ها و پیامدهای منفی شبکه های ماهواره ای برای خانواده ها، می توان از پیشروی این معضل در کشور جلوگیری کرد.
شناخت به موقع آسیب های ماهواره، زمینه را برای بهره برداری درست آماده می کند
به گزارش جهانبین نیوز، افسانه امانی بابادی در گفت وگو با خبرنگار مشکات برین، اظهار داشت: تکنولوژی های جدید ارتباطی سهم به سزایی در پیشرفت علم و رفاه انسانی دارند اما تجربه نشان داده است که آسیب ها و پیامدهای منفی جبران ناپذیر فراوانی را به همراه دارد.

وی افزود: یکی از این پیامد های منفی که بر اثر تماشای فیلم ها و برنامه های شبکه های ماهواره ای، نوجوانان و جوانان را تهدید می کند، یادگیری خشونت است.

امانی ادامه داد: پرداختن شبکه های ماهواره ای به فیلم های سینمایی، سریال ها و حتی برنامه های کودک که در آن صحنه های خشونت آمیز مرتب تکرار می شود باعث عادی و آسان نشان دادن کشتار، قتل و هرگونه جنایت با سلاح سرد و گرم می شود که به دنبال آن ترس بیننده را از بین می برد.

وی دیگر آسیب شبکه های ماهواره ای را افت تحصیلی نوجوانان و جوانان دانست و بیان کرد: تماشای بیش از اندازه برنامه های ماهواره ای آن هم تا دیر وقت، باعث کاهش عملکرد تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان می شود.

مدیر موسسه کوثر هستی ادامه داد: تماشای مفرط برنامه های ماهواره ای باعث از بین رفتن زمان برای پرداختن به درس و بالا بردن سطح علمی نوجوانان و جوانان را در پی دارد.

وی خاطر نشان کرد: گرچه ماهواره می تواند در اطلاع رسانی و پیشرفت نقش داشته باشد ولی اثرات و پیامدهای منفی زیادی به همراه دارد که لازم است مسئولین کشور برای این موضوع چاره اندیشی کنند و خانواده را با این آسیب ها آشنا کنند.

انتهای پیام/
مرجع : مشکات برین بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۹:۴۹

27 Dec 2019