۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۳۹۰۸
استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت زهرا(س) حقانیت خلافت امیرالمؤمنین(ع) را با مبارزات قولی و عملی خویش تثبیت کرد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: صدیقه طاهره(س) با تمام وجود از این مقام حمایت کردند و خلافت بلافصل حقانیت امیرالمؤمنین(ع) را با مبارزات قولی و عملی خویش تثبیت نمودند.
حضرت زهرا(س) حقانیت خلافت امیرالمؤمنین(ع) را با مبارزات قولی و عملی خویش تثبیت کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، حجت الاسلام ایمانی استاد حوزه و دانشگاه در همایش روزمیلاد پربرکت دخت نبوت حضرت زهرا(س) در سالن شهید تندگویان بروجن، با اشاره به فضائل آن حضرت اظهار داشت: زهرای مرضیه(س) فضایل بیشماری دارند. برای فضایل ایشان همین بس که اولاً "سوره کوثر در شأن و منزلت ایشان بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده" و ثانیاً "در فضایلی، با پدر بزرگوار، همسر و فرزندانشان مشترک هستند".

وی افزود: یکی از فضایل آن حضرت، دارا بودن اسامی متعدد است که هر یک از این اسامی دلالت بر فضیلت و کمال خاص ایشان می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: حضرت زهرا(س) یکی از این افراد هستند که تحت تربیت خاص خداوند متعال قرار گرفته است و اوصافش مظهر اوصاف الهی است. صراحتاً می‎توان گفت که حضرت زهرا(س) از هر جهت الگو هستند.

وی با اشاره به زیارتنامه حضرت زهرا(س) عنوان کرد: درقرائت زیارت نامه آمده است "ای بانویی که خداوند قبل از اینکه شما را بیافریند امتحان‎تان کرد". مراد از این خلقت را باید قبل از خلقت مادی آن حضرت بدانیم.

دکتر ایمانی ادامه داد: در زیارتنامه حضرت زهرا(س) خداوند مقام صبر و ممتحن بودن ایشان که مقامات بالایی است را بیان می کند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر می‌خواهیم وصف یادشده از حضرت زهرا(س) را در زندگی خود الگو قرار دهیم. باید بدانیم بالاترین امتحان ایشان پذیرش ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) و امامت آن حضرت بعد از نبی اکرم(ص) است.

وی ادامه داد: ایشان با تمام وجود از این مقام حمایت کردند و خلافت بلافصل حقانیت امیرالمؤمنین(ع) را با مبارزات قولی و عملی خویش تثبیت نمودند.

دکتر ایمانی تاکید کرد: این امتحان، اتمام حجتی بر امت اسلامی، چه در آن زمان و چه در زمانهای بعدی بود که البته حضرت صدیقه طاهره(س) با تمام وجود مشکلاتی که در این مسیر برای ایشان به‎وجود آمد را تحمل کردند.

وی گفت: دیگران هم اگر بخواهند مسیر صحیح نبی مکرم اسلام(ص) را ادامه بدهند، باید با امام زمانشان پیش بروند که این مسیر صحیح بعد از آن حضرت، جز امیرالمؤمنین(ع) نبوده است و باید به این مسأله معتقد بشویم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: حضرت زهرا(س) به خاطرمقام دختر پیامبر(ص) بودن به این جایگاه نرسیدند، هر چند که این مقام کم شخصیتی نیست ولی همه فضیلت های ایشان به خاطر لیاقتی بود که از خود نشان دادند.

وی بیان داشت: اگر فاطمه، فاطمه شد چون ممتحنه است.

دکتر ایمانی با اشاره به عبادت های طولانی حضرت زهرا(س) و اینکه شیعیان نباید فاصله زیادیبا آن حضرت داشته باشند، بیان کرد: اولین گام در زندگی را معنویت است، زن اگر اهل معنویت باشد همه خانواده را تحت الشعاع قرار می دهد بنابراین نه تنها زنان بلکه مردان نیز باید سعی کنند الگوی فاطمی بگیرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیروزی ۸ سال دفاع مقدس کشور اسلامی ما به برکت نام مقدس حضرت زهرا(س) اتفاق افتاد که فرماندهان ما برای اجرای عملیات ها به نام پربرکت ایشان توسل می کردند و پیروز میدان می شدند همین طور طبق گفته های حزب الله لبنان جنگ ۳۳ روز مقاومت را آن حضرت فرماندهی کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۱:۵۵

2 Jan 2020