۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۱۳۸۸۳
عضو شورای شهر شهرکرد:

عدم تشابه حقوق زن و مرد عین عدالت است

عضو شورای شهر شهرکرد مطرح کرد: زمانی که ميان زن و مرد ازلحاظ قوانين، مقررات، حقوق و وظايف، وضع واحد و مشابهي در نظر گرفته نشود و تفاوتهاي غريزي و طبيعي زن و مرد در جامعه نهادینه شود در آن زمان می توان گفت جلوی ظلم به زن در خانواده و جامعه گرفته شده است.
عدم تشابه حقوق زن و مرد عین عدالت است
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر طیبه شریفی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مشکات برین در خصوص فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی که مطرح فرمودند "زن از جهات مختلف برای جامعه بشری در خور فکر و تحقیق و پیگیری است" اظهار داشت: یکی از جهت های مهمی که رهبر کبیر انقلاب در این زمینه مطرح نمودند توجه به تفاوتهای طبیعی زن و مرد و اینکه چه رفتاری باید در جامعه بشری نهادینه شود تا جلوی ظلم به زن را در خانواده و اجتماع گرفته شود.

وی افزود: زمانی که ميان زن و مرد از لحاظ قوانين، مقررات، حقوق و وظايف، وضع واحد و مشابهي در نظر گرفته نشود و تفاوت‌هاي غريزي و طبيعي زن و مرد در جامعه نهادینه شود در آن زمان می توان گفت جلوی ظلم به زن در خانواده و جامعه گرفته شده است.

عضو شورای شهر شهرکرد تصریح کرد: مقایسه زن با مرد و انتظار اعمال و کارهای سنگین و خشن مردانه از او، ظلم بزرگی به زنان است.

دکتر شریفی ادامه داد: تفاوت های فراوان در خلقت و آفرینش بین زن و مرد وجود دارد و این تفاوت ها موجب برتری هیچ یک بر دیگری نیست. کمال مرد در این است که خصوصیات مردانه داشته باشد و کمال زن نیز در این است که به ویژگی های زنانه، آراسته باشد.

استاد دانشگاه ادامه داد: از نظر اسلام زن و مرد هردو انسانند و از حقوق انساني متساوي بهره‌مندند.

عضو شورای شهر شهرکرد افزود: آنچه ازنظر اسلام مطرح است، زن و مرد به دليل اينكه يكي زن است و ديگري مرد، درجهات زيادي مشابه يكديگر نيستند، جهان براي آنها يكجور نيست، خلقت و طبيعت آنها را يكنواخت نخواسته است و همين جهت ايجاب مي كند كه ازلحاظ بسياري از حقوق و تكاليف و مجازات ها وضع مشابهي نداشته باشند.

وی در خصوص بررسی نقش زن از دید همسرداری اظهار کرد: هر چه زن آرامش بیشتری داشته باشد بهتر می تواند شرایط امن وآرام را در درون خانواده فراهم کند.

طیبه شریفی به بعد خانوادگی و مادرانه زنان اشاره کرد و افزود: هر نقشی با توجه به ویژگی های ذاتی فرد به او محول شده است اگر نقش مادری برای زنان را وظیفه فرعی در نظر بگیریم و وظیفه اصلی او را مثلا شاغل بودن بدانیم طبیعتا نمی تواند از عهده مادری که تربیت و پرورش فرزندان سالم است بر آید به همین خاطر وظیفه اصلی زن در وحله اول مادری و تربیت در نظر گرفته شده است.

این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: باید طبق فرمایشات حکیمانه رهبر انقلاب، یک مرکز فرا‌قوه‌ای برای تدوین راهبردی صحیح در مورد مسائل مهم زن و خانواده در نظر گرفته شود، تا مطالبات زنان با توجه به ویژگی ها و تفاوت های که خداوند به آنها عطاء فرموده با تکیه بر متون و معارف ناب اسلامی به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۱:۰۹

30 Dec 2019