۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۱۳۸۷۳
عضو شورای شهر شهرکرد مطرح کرد

ضرورت بهره‎گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در روند تعالی زنان

عضو شورای شهر شهرکرد، بهره‎گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری را عامل مهمی در رشد و تعالی زنان جامعه اسلامی دانست.
ضرورت بهره‎گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در روند تعالی زنان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، زهرا عطایی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار مشکات برین به مناسبت میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و تقارن این میلاد خجسته را با هفته زن و روز تکریم مادر به زنانو بانوان استان تبریک گفت و اظهار کرد: الگو گیری از سبک زندگی آن حضرت در عبادت، تربیت فرزندان، کار در منزل، تفاهم در زندگی مشترک، عفاف و حجاب، بخشش به نیازمندان می تواند زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی افراد را به سبک زندگی نبوی و علوی نزدیک کند.

وی افزود: سبکی از زندگی که نشان دهند سبک زندگی قرآنی است.

عضو شورای شهر شهرکرد تصریح کرد: خداوند متعال دارای صفات جماليه و جلاليه است. اسماء و صفاتى كه در بر دارنده مفاهيمى چون محبت، لطافت، رأفت، عطوفت، رحمت و... مى باشند، در گستره صفات جماليه مى گنجند و آن اسما و صفاتى كه در بر دارنده  مفاهيمى چون صلابت، غضب، انتقام، عقوبت، قهاريت، جباريت و... مى باشند، در قلمرو صفات جلاليه وارد مى گردند.

استاد دانشگاه اعلام کرد: نوعی تقدم و تأخر میان اسماء و صفات پروردگار حکیم حکم فرماست. یعنی بعضی از اسماء و صفات زاییده و مولود بعضی دیگر است.

عطایی بیان کرد: به طور کلی صفات جمالیه بر صفات جلالیه تقدم دارند، صفات جلالیه مولود و زاییده صفات جمالیه است.

عضو شورای شهر شهرکرد ادامه داد: در حقیقت زنان به واسطه وجود بانوی خوبیهای دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) ازصفات جمالیه که نشانه کمال و زیبایى خداوند است بهره بیشتری برده اند.

استاد دانشگاه افزود: اگر زنان ما بر اساس دستورات خداوند از این صفات استفاده کنند باعث تعالی آنها می شود.

عطایی در زمینه بهره گیری از مسئله ظریف و حساس جنسیت در روند تعالی ونه انحطاط بشر که رهبر انقلاب اسلامی در جمع زنان نخبه و فرهیخته کشور مطرح فرمودند، بیان کرد: اگر زنان از نعمت های که خداوند به آنها عطا فرموده به درستی و منطبق بر متون اسلامی و اصولی که با شیوه درست از قرآن، سنت و حدیث استنباط شده است استفاده کنند بی شک تاثیرگذار است به طور مثال حیا پیشه کردند زنان جامعه در تعلیم فرزندان و آیین شوهرداری مسئله بسیار ضروری است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کاملترین و زیباترین تجلی صفات جمالیه حضرت حق، بانوی خوبیهای دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها می باشند که الگو و اسوه ی حجج الهی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۲:۵۹

31 Dec 2019