۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۱۱۲۸۱
استاد حوزه و دانشگاه

خطبه حضرت زینب(س) راز ماندگار واقعه کربلا

استاد حوزه و دانشگاه: حضرت زینب(س) در خطبه خود به نکات عفاف زن و غیرت مرد اشاره نمودند وبا توکل بر خدا خود را بزرگ و دشمن را حقیر شمردند وبا نشان دادن جایگاه دنیوی و اخروی دشمن و سپاه اهل حق واقعیت را روشن ساختند و با استفاده از مثلهاي قرآني و شيوه هاي بياني زيبا، اعمال زشت كوفيان به وضوح در نظرشان به تصوير كشيده شده است.
خطبه حضرت زینب(س) راز ماندگار واقعه کربلا
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از گزارش مشکات برین، زهرا کاظمی صبح امروز در نشست بصیریتی زنان استان به تحلیل خطبه حضرت زینب(س) پرداخت و اظهار کرد: خطبه حضرت زينب(س) در اجتماع مردم كوفه با حمد و ستايش خدا و معرفي خود به عنوان دختر پيامبر(ص) شروع مي شود و با توبيخ و سرزنش مردم كوفه ادامه و با همين مضمون خاتمه مي يابد، از اين رو، سياق كلي خطبه توبيخ كوفيان با هدف بیداری مردم است.

وی افزود: ایشان به منظور تفهیم این که این اسیران و شهیدان چه کسانی هستند به واکاوی مسائل روانی، خانوادگی و نسب دشمن می پرداختند تا بیان کنند که رهبران سپاه شیطان اهل کفر و فسق و رهبران سپاه خدا اهل اطاعت هستند و سلاله ای پاک دارند تا حق را از باطل نشان دهند.

کاظمی ادامه داد: حضرت زینب(س) در خطبه خود به نکات عفاف زن و غیرت مرد اشاره کردند و با توکل بر خدا خود را بزرگ و دشمن را حقیر شمردند وبا نشان دادن جایگاه دنیوی و اخروی دشمن و سپاه اهل حق واقعیت را روشن ساختند و با استفاده از مثل‌هاي قرآني و شيوه هاي بياني زيبا، اعمال زشت كوفيان به وضوح در نظرشان به تصوير كشيده شده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با وجود همه برآوردهای نظامی و تبلیغاتی که هیئت حاکمه از پیروزی خود در جنگ با امام حسین (ع) داشت، فهمید توسط چند تن از بازماندگان واقعه عاشورا، به بن بست رسیده است ودر برابر حسین بن علی (ع) شکست سیاسی سختی متحمل شده.

کاظمی، علت اصلی پیروزی و راز ماندگاری عاشورا را در تدبیر امام حسین(ع) و روشنگری در سخنان حضرت زین(س) و امام سجاد(ع) دانست و گفت: فصاحت و بلاغت، ويژگي بارز اين خطبه است و مخاطبان آن تحت تاثير بيان شيواي حضرت زينب (س) واقع شدند و ايشان با سلاح سحرآميز بيان، به افشاگری و رسوايی اموي پرداختند.
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۸:۰۲

2 Jan 2020