۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۵۵۰۷۸
گزارش تصویری؛

مزرعه سحر انگیز گل آفتابگردان

مزرعه گل آفتابگردان به مساحت ۴۰۰ هکتار با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال در روستای دیمه شهرستان کوهرنگ پرورش یافته است.
به گزارش «جهانبین نیوز»، مزرعه گل آفتابگردان به مساحت ۴۰۰ هکتار با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال در روستای دیمه شهرستان کوهرنگ اجرا شد.

گل آفتابگردان گیاهی است یک‌ساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند و  درشترین آن به قطر ۳۵ سانتی‌متر است.

در وسط گل آن دایره‌ای قهوه‌ای رنگ وجود دارد که تخم‌های آفتابگردان دورتادور آن را گرفته‌اند. این گیاه در بیشتر نقاط جهان می‌روید.

از تخم آفتابگردان روغن آفتابگردان گرفته می‌شود که اشباع نشده و برای پخت‌وپز مناسب است.

بلندترین گل آفتابگردانی که تا به حال اندازه گرفته شده‌است ۹ متر و ۱۷ سانتی‌متر بوده‌است، همچنین در راستای بهینه‌سازی الگوی کشت محصولات زراعی، ابلاغی سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ هیأت دولت و برنامه ابلاغی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در شهرستان کوهرنگ به واسطه کوتاه بودن فصل رشد.

محصولات آجیلی آفتابگردان لاین۴۰۰ S، در مساحت ۴۰۰ هکتار با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و اهالی روستای فانی‌آباد، دیمه و میان‌رودان شهرستان کوهرنگ و حجم سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال اجرا شده که پیش بینی می‌شود مقدار ۱۶۰۰ تن دانه آفتابگردان آجیلی از این طرح برداشت شود.

دیمه، روستایی در شهرستان کوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختیاری و در فاصله ۸۰ کیلومتری از شهرکرد مرکز استان واقع شده است. چشمه دیمه یعنی سرچشمه اصلی زاینده رود نیز در این منطقه قرار دارد.‌

عکس از سید حسین علوی
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۰۸:۲۸:۲۳

10 Sep 2023