۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۵۱۰۸۴
در شهر فارسان برگزار شد:

اجراي طرح بازي‌هاي بومي محلي در مکان‌هاي گردشگري شهر فارسان

با شروع فصل تابستان و تعطيلي مدارس و شرايط مناسب هوا معمولاً خانواده‌ها در مکان‌هاي گردشگري طرح بازي‌هاي بومي محلي در پارک قلمستان شهرستان فارسان برگزار مي‌شود.
به گزارش جهانبین نیوز؛ به همت جمعي از بسيجيان حوزه مقاومت امام علي (ع) شهرستان فارسان طرح بازي‌هاي بومي محلي در پارک قلمستان شهرستان فارسان برگزار شد.
 
 فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان فارسان در اين خصوص گفت: با شروع فصل تابستان و تعطيلي مدارس و شرايط مناسب هوا معمولاً خانواده‌ها بيشتر از گذشته به تفريح رفته و معمولاً پارک‌ها و مناطق سرسبز را براي گذراندن اوقات فراقت انتخاب مي‌کنند.
 
وي بيان داشت:  پارک قلمستان يکي از مناطقي است که مقصد خوبي براي خانواده‌ها است و معمولاً يکي از مناطق شلوغ است که جاي کار فرهنگي زيادي دارد، در اين راستا جمعي از بسيجيان حوزه مقاومت بسيج امام علي (ع) با اجراي طرح بازي‌هاي بومي محلي در اين پارک تفريحي تلاش مي‌کنند تا علاوه بر ايجاد مکاني امن و شاد با کار فرهنگي اوقات مناسبي را براي خانواده‌ها فراهم کنند.
 
عربي در ادامه گفت: بازي‌هاي بومي و محلي ازجمله فعاليت‌هايي هستند که ريشه در تاريخ، هويت و فرهنگ ملي هر قوم دارند. نام اين بازي‌ها در هر منطقه‌اي از فرهنگ مردم آن ديار متأثر است و رابطه‌اي نزديک با رفتار، شيوه زندگي و رسوم خاص مردم هر محل دارد، به‌طوري‌که مقبوليت عام پيدا کرده است. اين بازي‌ها با ساده‌ترين امکانات موجود طيف وسيعي از اقشار مردم را تحت پوشش قرار مي‌دهد لذا اجراي برنامه‌هاي اين‌چنيني مي‌تواند در بازسازي فرهنگ ايراني اسلامي تأثيرگذار باشد.
 
انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۳:۲۵:۴۷

27 Apr 2024